Spring naar bijdragen

  • Newsconnection moet van 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' gegevens overdragen aan Brein

     Delen


    De Nederlandse Usenetprovider Newsconnection moet van de rechter de gegevens van drie verschillende uploaders leveren aan stichting Brein. De drie hebben verschillende films en series geüpload naar het nieuwsgroepennetwerk.

    Newsconnection moet van uploaders 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' de ip-adressen, betaalgegevens en overige persoonsgegevens voor zover beschikbaar leveren aan de auteursrechtenwaakhond. De rechter beschouwt alle andere opties om met de uploaders in contact te komen of hun identiteit te achterhalen als uitgeput. Ook na openbare waarschuwingen van Brein zijn de drie doorgegaan met uploaden. Hun posts zijn ook nog te vinden op Usenet. Newsconnection moet ook de proceskosten van Brein betalen, die begroot worden op iets meer dan 1500 euro.

    Stichting Brein logo (scherper)Naar alle waarschijnlijkheid gaat stichting Brein een schikking treffen met deze drie uploaders. Dat doet de organisatie vaker wanneer het uploaders heeft weten op te sporen. Zo schikte Brein deze maand nog met acht personen met een totaalbedrag van 60.000 euro en maakte het ook vandaag bekend dat het met de eigenaar van het Basf1-piraterijforum een schikking heeft bereikt van 7500 euro. :schok:



    Duken
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    • Oud-beheerder

    Tja.... En toen....:schok:

    Dit zijn de berichten waardoor het menis en echt is geworden. Na 3 keer achter de orenkrabben zullen er echt wel heel veel stoppen met het plaatsen van content op Usenet. 

    Brein is duidelijk aan de winnende hand met het verkrijgen van gegevens en het uitdelen van boetes.

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Ja dat zal echt wel merkbaar snel gaan. De content op programma's Spotnet zal minder worden. Zeker omdat daar veel Nederlanders zitten die posten en uploaden. Daar was het al merkbaar maar zal alleen maar meer... minder worden. Bekende forums en torrentsites verdwijnen ook al. :o

    Zal de tijd terug komen van de Crazybytes en de twilght cd's? 

     

    Twilight_61-back.jpg

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Om alvast warm te worden

    Goh... wat was dat een spannende tijd. Dan kon je via via voor 60 gulden aan de CD komen. En dan die weer branden met je 2x speed brander van 700 gulden. Natuurlijk niks starten op je PC anders had je een buffer overflow hehehe ^_^

    images.jpg

    download (1).jpg

    download.jpg

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ja, maar dit zijn volgens mij geen losse spotters maar hele groepen onderzelfde post id. 

    Ik las dat ze een half jaar geleden naar een andere usenet provider in Afrika? Zijn verhuisd. Maar de vraag blijft dan wat voor gegevens liggen er bij de oude Usenet provider? Met 1 betaalrekening komen ze al een heel eind.... :o

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    ik hoop toch echt vanuit mijn hart dat de mensen zich niet al te angstig maken want er zijn god weet hoe veel uppers op ik weet niet welke hoevelen plekken ,mijn visie blijft vechten en doorgaan die kuik maakt er een sport van ,nou laten er nou mensen zijn die beter zijn dan hem in die sport dan komen we een heel eind!!! ... ik hoop dat de kuiken eens ergens mensen gaat vervelen die ouwe mensen etc via hun gegevens zitten te hacke laat hem dat eens doen miljoenen andere dingen wat de beste man kan doen ,maar normaal doen ho maar!!,..ik heb t gehad met tk ,en zijn visie ,hij zal stof bijtten ook al haalt hij er nog zoveel uit de lucht dan komt er ergens wel een goede nieuwe ,en hij moet eens nadenken in plaats van alleen te denken is ook kunst!! leve een vrije internet!!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Heel erg jammer voor QoQ en hannes3, de hadden vaak gewoon goede releases en ondertiteling. 

    Je kan echt merken dat het na de val van FTD echt met nieuwsgroepen echt hard achteruit is gegaan. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Maar wat ik mij nog af vraag, zijn ze ook daadwerkelijk echt gestopt? Brein is ze op het spoor maar ze zijn volgens mij nog niet opgepakt. 

    Gaan ze niet vrolijk door met posten?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Helaas, hannes 3 is officieel gestopt zo lees ik op een NZB fora. Natuurlijk erg begrijpelijk na de acties van Brein. We zullen dus geen nieuwe posts meer zien van Hannes. 

    screenshot-place2home.net-2016-12-19-08-46-18.png

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Ze gaan dus weer actief posten! :) Op Spotnet staan ze niet meer, soms worden ze doorgepost door anderen. Vanaf welk forum kan je de eerste posts zien van QoQ? Is dat nog steeds place2home?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators

    Ja toch goed om te zien dat ze nog bestaan en content durven te plaatsen. Het is wel degelijk een stuk rustiger binnen bijvoorbeeld de Spotnet database na de boetes van Brein.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Volgens mij heeft Tweakers.net daar ooit een artikel over geschreven, maar stichting brein zou het volgens mij wel deels moeten afdragen. Maar of ze dat doen ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    allemaal veel bangmakerij en wat krijgen ze terug dat uilskuiken gewoon t effect wat ik al op gehoopt en verwacht had heil hydra!hahaha

    al wil ik t eerst nog eens allemaal zien in de krant dat de veroordelingen ook werkelijk zijn uitgesproken,ik kan vandaag ook een dik topic schrijven over wat ik graag zou hebben ,maar dat wil nog niet zeggen of ik bluf of je overbluf spel is het en dat doet hij hij heeft zijn sionnen die overal lezen zo komt hij aan info ook gewoon een pannekoek die veel harder moet werken om een paar jongetjes te stoppen waar alweer 50 nieuwe bloempollen uitkomen !

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites




    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...