Spring naar bijdragen

• Duken
    Duken

Newsconnection moet van 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' gegevens overdragen aan Brein

De Nederlandse Usenetprovider Newsconnection moet van de rechter de gegevens van drie verschillende uploaders leveren aan stichting Brein. De drie hebben verschillende films en series geüpload naar het nieuwsgroepennetwerk.

Newsconnection moet van uploaders 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' de ip-adressen, betaalgegevens en overige persoonsgegevens voor zover beschikbaar leveren aan de auteursrechtenwaakhond. De rechter beschouwt alle andere opties om met de uploaders in contact te komen of hun identiteit te achterhalen als uitgeput. Ook na openbare waarschuwingen van Brein zijn de drie doorgegaan met uploaden. Hun posts zijn ook nog te vinden op Usenet. Newsconnection moet ook de proceskosten van Brein betalen, die begroot worden op iets meer dan 1500 euro.

Stichting Brein logo (scherper)Naar alle waarschijnlijkheid gaat stichting Brein een schikking treffen met deze drie uploaders. Dat doet de organisatie vaker wanneer het uploaders heeft weten op te sporen. Zo schikte Brein deze maand nog met acht personen met een totaalbedrag van 60.000 euro en maakte het ook vandaag bekend dat het met de eigenaar van het Basf1-piraterijforum een schikking heeft bereikt van 7500 euro. :schok:

Terugkoppeling

12 uur geleden zei Gast happy123:

wat is een goede vpn

Een goede VPN is die van Private Internet Access, goedkoop en betrouwbaar. Zie de handleiding:

• Leuk 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ik merk ook dat er minder downloads nog werken of minder backup links bij komen op spotnet erg vervelend...

Ik ben echt iemand die dol is op series, nu lees ik vaker dat de torrents wat meer terugkomen maar dat gebruik ik al jaaaren niet meer...

En ik heb weleens geprobeerd maar kon altijd maar weinig dingen vinden met NL subs...

Kan iemand mij wat meer info geven hierover waar ik torrents kan vinden met nl subs? Als niet in dit forum gezegd kan worden dan misschien in PB?

Thanks.. Vind echt klote dat spotnet nu ook achteruit gaat Na FTD heb ik nooit een betere alternatief kunnen vinden helaas.

• Leuk 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Helaas heel herkenbaar @WhoKnowsIT.

Had je al eens gekeken op place2home? Daar is de content te vinden van Nederlanders met ondertiteling en welke wel beschikbaar is in tegenstelling tot Spotnet. 

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites
    Op 2017-2-15 om 12:05 zei Duken:

Helaas heel herkenbaar @WhoKnowsIT.

Had je al eens gekeken op place2home? Daar is de content te vinden van Nederlanders met ondertiteling en welke wel beschikbaar is in tegenstelling tot Spotnet. 

P2H website is bereikbaar, maar registratieform laad niet. Zijn ze (tijdelijk) gestopt met nieuwe leden?

• Leuk 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites
    2 uur geleden zei Gast Ger:

P2H website is bereikbaar, maar registratieform laad niet. Zijn ze (tijdelijk) gestopt met nieuwe leden?

Als je geen proxy of VPN gebruikt, moet het wel werken. Mogelijk heeft het met je browser instellingen te maken.
    Probeer een andere browser, Firefox, Chrome, IE, Edge, etc.

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ja het word al weer wat drukker op Spotnet.

Misschien moeten we allemaal ad VPN's  en/of andere opties. In ieder geval niet stoppen. 

Dacht ook al aan gezamelijk donatie akties om gepakte uppers te steunen.

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ik heb het idee dat alle Spots van Spotnet (Spotniet :P) verhuizen naar private NZB fora's. Ik hoop dat men de weg weer terug vind Spotnet maar volgens mij worden deze redelijk snel door DMCA weer verwijderd. 

• Leuk 1

Deel deze opmerking

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door bavaria
      hallo
      ik gebruik sinds kort goose vpn.
      ik merk wel dat er weinig gehaald bij mij.
      ik gebruik zelf uttorent.Moet ik goose vpn ook in mijn router zetten?

mvg bavaria
    • Door Draakie
      Het is zover, nog even op de valreep van 2017 gaat Dutch Filmworks de (illegale) downloaders voorzien van een boete van 150 euro. De film The Hitman’s Bodyguard is sinds 15 december verkrijgbaar op dvd en wordt de eerste film waarvan illegale downloaders worden opgespoord door DFW.
      IP-adres
      Eerder kreeg het bedrijf toestemming van de Nederlandse privacywaakhond om de ip-adressen van illegale downloaders te verzamelen. Zodra Dutch Filmworks een lijst met ip-adressen van downloaders heeft, moeten de internetproviders zoals Ziggo en KPN waarschijnlijk via de rechter onthullen wie er achter een ip-adres schuilgaat. Volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet is de kans dat dit lukt 'groot'. Dan kan de boete jou kant op.
      150 euro
      Het bedrag van het schikkingsvoorstel bedraagt 'in eerste instantie' 150 euro. Dat bedrag kan in de toekomst hoger worden. Of dat gebeurt, ligt vooral aan de kosten van mogelijke rechtszaken tegen internetproviders. Volgens Willem Pruijssers, ceo van Dutch Filmworks, is het bedrag 'zeer schappelijk'. "Zeker in verhouding met de bedragen die men in omringende landen eist voor illegale downloads." In Duitsland en Denemarken liggen schikkingsvoorstellen voor illegaal downloaden een stuk hoger: respectievelijk rond de 800 en 250 euro. 
      The Hitman’s Bodyguard
      “The Hitman’s Bodyguard is de eerste film die na de bekendmaking verkrijgbaar is op dvd, 4K Blu-ray en tvod”, zegt CEO Willem Pruijssers in een verklaring. “Met 367.000 bezoekers was de film een groot succes in de Nederlandse bioscopen, wat over het algemeen betekent dat de film on-demand goede resultaten behaalt, maar ook een hoog downloadpercentage kent. Daarnaast is de film een Amerikaans-Nederlandse coproductie en hebben er heel veel Nederlandse crewleden met hart en ziel aan gewerkt. Ook voor hen is het prettig als men niet zonder te betalen gebruikmaakt van hun werk, om dit soort producties in de toekomst mogelijk te blijven maken.”
      Wat heb ik gedownload?
      Niet schrikken, maar er zijn al veel systemen actief welke bijhouden wie (IP-adres) welke torrent download. Je kunt simpel via de website: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip kijken wat er allemaal gedownload is onder jou ip-adres.
      Hoe bescherm ik mijzelf?
      Eigenlijk heel simpel, voor een kleine drie euro in de maand ben je anoniem op het internet middels een VPN verbinding en kan jou provider niet zien wat je download. Dutch Filmworks kan de VPN provider niet aanschrijven omdat deze niet kan achterhalen wie er gebruikt van maakt. 
      Een overzicht van de beste VPN providers vind je hier.

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Draakie
      Het is zover, nog even op de valreep van 2017 gaat Dutch Filmworks de (illegale) downloaders voorzien van een boete van 150 euro. De film The Hitman’s Bodyguard is sinds 15 december verkrijgbaar op dvd en wordt de eerste film waarvan illegale downloaders worden opgespoord door DFW.
      IP-adres
      Eerder kreeg het bedrijf toestemming van de Nederlandse privacywaakhond om de ip-adressen van illegale downloaders te verzamelen. Zodra Dutch Filmworks een lijst met ip-adressen van downloaders heeft, moeten de internetproviders zoals Ziggo en KPN waarschijnlijk via de rechter onthullen wie er achter een ip-adres schuilgaat. Volgens ict-jurist Arnoud Engelfriet is de kans dat dit lukt 'groot'. Dan kan de boete jou kant op.
      150 euro
      Het bedrag van het schikkingsvoorstel bedraagt 'in eerste instantie' 150 euro. Dat bedrag kan in de toekomst hoger worden. Of dat gebeurt, ligt vooral aan de kosten van mogelijke rechtszaken tegen internetproviders. Volgens Willem Pruijssers, ceo van Dutch Filmworks, is het bedrag 'zeer schappelijk'. "Zeker in verhouding met de bedragen die men in omringende landen eist voor illegale downloads." In Duitsland en Denemarken liggen schikkingsvoorstellen voor illegaal downloaden een stuk hoger: respectievelijk rond de 800 en 250 euro. 
      The Hitman’s Bodyguard
      “The Hitman’s Bodyguard is de eerste film die na de bekendmaking verkrijgbaar is op dvd, 4K Blu-ray en tvod”, zegt CEO Willem Pruijssers in een verklaring. “Met 367.000 bezoekers was de film een groot succes in de Nederlandse bioscopen, wat over het algemeen betekent dat de film on-demand goede resultaten behaalt, maar ook een hoog downloadpercentage kent. Daarnaast is de film een Amerikaans-Nederlandse coproductie en hebben er heel veel Nederlandse crewleden met hart en ziel aan gewerkt. Ook voor hen is het prettig als men niet zonder te betalen gebruikmaakt van hun werk, om dit soort producties in de toekomst mogelijk te blijven maken.”
      Wat heb ik gedownload?
      Niet schrikken, maar er zijn al veel systemen actief welke bijhouden wie (IP-adres) welke torrent download. Je kunt simpel via de website: http://iknowwhatyoudownload.com/en/peer/?ip kijken wat er allemaal gedownload is onder jou ip-adres.
      Hoe bescherm ik mijzelf?
      Eigenlijk heel simpel, voor een kleine drie euro in de maand ben je anoniem op het internet middels een VPN verbinding en kan jou provider niet zien wat je download. Dutch Filmworks kan de VPN provider niet aanschrijven omdat deze niet kan achterhalen wie er gebruikt van maakt. 
      Een overzicht van de beste VPN providers vind je hier.