Spring naar bijdragen

  • Place2home.net schikt met stichting Brein en is offline

     Delen


    Place2home.net, de grootste Nederlandse Usenet community is offline na een schikking met Stichting Brein. Place2home.net was een community van Nederlanders downloaders welke via nieuwsgroepen film, muziek, series en boeken deelde. De usenet community bestond ruim als 6 jaar en stond volgens Alexa in de top 1000 op plek 711 van de best bezochte sites uit Nederland. 

    Place2home.net was het broertje van Place2home.org de torrent community welke in mei 2018 offline ging na een schikking van Brein. Ook de bekende release groep QoQ stopte in juni 2018 waardoor er merkbaar minder content verscheen op de nieuwsgroepen servers. Met het verlies van Place2home.net zal er nog minder content geplaatst worden en lijkt de relatie tussen usenet en downloaden steeds slechter te worden.

    Het onderstaande bericht is te lezen op place2home.

    Citaat

    Deze site is op last van stichting brein gesloten. Op deze website zijn de afgelopen jaren duizenden (recente) films, tv-series, muziek, games en e-books ter beschikking gesteld. Het ter beschikking stellen van auteursrechtelijk beschermde werken maken inbreuk op de auteursrechten en naburige rechten van de rechthebbenden op die werken. Ook het downloaden uit ongeautoriseerde bron is verboden in Nederland, net als het ongeautoriseerd uploaden. Deze website is met brein tot een schikking gekomen. Voor aanbieders van legale content verwijzen wij u naar thecontentmap.nl en film.nl

    Op de website van stichting brein is op moment van schrijven nog geen bericht gedeeld over de schikking. Er is op dit moment ook niet bekend wat de schikking betekend voor de beheerders van de usenet community.

    Afbeeldingsresultaat voor place2home

    Zoals de slogan ook aangaf, theres no place like place2home. :(

    Met dank aan @Cool Kid voor het plaatsen van het eerste topic met de mededeling.



    bewerkt door Duken


    Duken
    • Verdrietig 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    Ik haalde weinig van P2H. Ik voorspelde dit al maanden. Toch ben ik geshockeerd dat de website eindelijk offline is. Ontzettend naar.
    Releasegroepen, downloaders en usenet freaks, stap nu over op Spotnet! 🤓

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Gaat allemaal wel lekker zo. Dit is flink balen. Spotnet is naar mijn mening absoluut geen optie. Daar is zoveel aan mis helaas. Ik denk dat Newzbin nog wel een prima optie is om te laten groeien. Die hebben zowel een web versie als een programma a la FTD. Beheerd door moderators en geen rommel zoals Spotnet. We gaan het meemaken.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Idd heel erg jammer, ook voor de andere sites die synchroon zijn gestopt, zal de shout van P2H missen met alle gekkigheden en natuurlijk suus1974, nat, onzejongen, Melvin, Henniev en alle anderen....

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Zou de hele P2H website niet op usenet gezet kunnen worden zodat starters gelijk een goed begin hebben.....

    Als men dan ook de site P2U van Jet li er gelijk bij zet dan wordt het vechten tegen de bierkade

    Of volgt er dan een takedown ;-D

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    net gehoord en gelezen  https://kakelendekippen.club/

    een nieuw forum, ( geen usenet)  voor een gezellige babbel

    en vele andere leuke onderwerpen, er wordt nog druk aan gewerkt 

    ik zeg doen  , meld je aan op https://kakelendekippen.club/
     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Zeer vervelend wat er allemaal gebeurt. Ik ging graag naar P2H om series of films op te halen met NL subs.
    Waar moet ik nu heen?

    Ik ga binnenkort maar eens kijken naar een usenet provider buiten nederland.
    Volgens mij heeft BREIN daar nog geen grip op.

    Suggestie zijn welkom!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    2 uur geleden zei reneetje1969:

    In dit geval alleen Newsconnection omdat het dezelfde eigenaar betreft.

    Je bedoelt dat de beheerder van place2home ook de eigenaar was van newsconnection? Dat hoor je ook niet vaak, of eigenlijk nooit dat een beheerder ook een usenet dienst draait.

    Maar dan kan ik het bericht uit Tweakers ook begrijpen, Brein wilt achter die usenet dienst aan.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    12 uur geleden zei Duken:

    Maar dan kan ik het bericht uit Tweakers ook begrijpen, Brein wilt achter die usenet dienst aan.

    Partners mailen mij en smeken of ik banners wil verwijderen. Van gewone, legale usenet informatie websites.
    1 Duitse, 1 uit de VS. Juridisch gedoe. Ze schijten peuken voor brein.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Oke tijd voor next level downloaden,.

    Besloten groepen niet te groot achter een VPN.

    Brein zal geen succesboeken om achter usenet aan te gaan,

    je kunt namelijk niet iemand aansprakelijk stellen voor een ander zijn daden en download gedrag.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    8 uur geleden zei Meh Meh:

    Partners mailen mij en smeken of ik banners wil verwijderen. Van gewone, legale usenet informatie websites.

    Dat is raar. Uitleggen mag nog steeds, de computer bladen staan er ook vol mee. Informatie geven mag ook. Al wordt het wel steeds lastiger wat nou niet meer precies mag. Linken naar content mag bijvoorbeeld niet, naar sites nog wel. Maar partners die banners weg willen... Raar...  :(

    49 minuten geleden zei rentry1:

    Oke tijd voor next level downloaden,.

    Dat zal inderdaad nog blijven gaan en altijd blijven werken. Maar voor de huis tuin en keuken downloaders wordt dit steeds moeilijker. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Next level, dan denk ik aan downloaden via tor browser of diep in release groepen ergens op moeilijke plekken. Niet het simpele "jip en janneke downloaden".

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites




    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...