Spring naar bijdragen

  • Place2home.net schikt met stichting Brein en is offline

     Delen


    Place2home.net, de grootste Nederlandse Usenet community is offline na een schikking met Stichting Brein. Place2home.net was een community van Nederlanders downloaders welke via nieuwsgroepen film, muziek, series en boeken deelde. De usenet community bestond ruim als 6 jaar en stond volgens Alexa in de top 1000 op plek 711 van de best bezochte sites uit Nederland. 

    Place2home.net was het broertje van Place2home.org de torrent community welke in mei 2018 offline ging na een schikking van Brein. Ook de bekende release groep QoQ stopte in juni 2018 waardoor er merkbaar minder content verscheen op de nieuwsgroepen servers. Met het verlies van Place2home.net zal er nog minder content geplaatst worden en lijkt de relatie tussen usenet en downloaden steeds slechter te worden.

    Het onderstaande bericht is te lezen op place2home.

    Citaat

    Deze site is op last van stichting brein gesloten. Op deze website zijn de afgelopen jaren duizenden (recente) films, tv-series, muziek, games en e-books ter beschikking gesteld. Het ter beschikking stellen van auteursrechtelijk beschermde werken maken inbreuk op de auteursrechten en naburige rechten van de rechthebbenden op die werken. Ook het downloaden uit ongeautoriseerde bron is verboden in Nederland, net als het ongeautoriseerd uploaden. Deze website is met brein tot een schikking gekomen. Voor aanbieders van legale content verwijzen wij u naar thecontentmap.nl en film.nl

    Op de website van stichting brein is op moment van schrijven nog geen bericht gedeeld over de schikking. Er is op dit moment ook niet bekend wat de schikking betekend voor de beheerders van de usenet community.

    Afbeeldingsresultaat voor place2home

    Zoals de slogan ook aangaf, theres no place like place2home. :(

    Met dank aan @Cool Kid voor het plaatsen van het eerste topic met de mededeling.



    bewerkt door Duken


    Duken
    • Verdrietig 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie



    21 uur geleden zei Duken:

    Je bedoelt dat de beheerder van place2home ook de eigenaar was van newsconnection? Dat hoor je ook niet vaak, of eigenlijk nooit dat een beheerder ook een usenet dienst draait.

    Maar dan kan ik het bericht uit Tweakers ook begrijpen, Brein wilt achter die usenet dienst aan.

    Weet niet precies hoe het zit maar dat er een duidelijke connectie tussen die 2 is was bij de insiders altijd wel bekend.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    14 uur geleden zei Duken:

    Dat is raar. Uitleggen mag nog steeds, de computer bladen staan er ook vol mee. Informatie geven mag ook. Al wordt het wel steeds lastiger wat nou niet meer precies mag. Linken naar content mag bijvoorbeeld niet, naar sites nog wel. Maar partners die banners weg willen... Raar...  :(

    Dat zal inderdaad nog blijven gaan en altijd blijven werken. Maar voor de huis tuin en keuken downloaders wordt dit steeds moeilijker. 

    Het enige wat ze erover willen zeggen is dat hun juridische afdeling ze aanraadt om banners en links te verwijderen.
    Met name op place2home.com, moest ik veel aanpassen. Doodsimpele website vol taalfouten, nog geen 150 bezoekers per dag.
    Ze weten dat het slechts informatief is maar toch zijn ze bang dat hun diensten geassocieerd worden met place2home.net.
      

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 5-9-2018 om 22:55 zei Duken:

    Je bedoelt dat de beheerder van place2home ook de eigenaar was van newsconnection? Dat hoor je ook niet vaak, of eigenlijk nooit dat een beheerder ook een usenet dienst draait.

    Maar dan kan ik het bericht uit Tweakers ook begrijpen, Brein wilt achter die usenet dienst aan.

    Ook hier eigenaar een usenet dienst (ssl news)  
    Eigenaar opgepakt en ssl news offline
     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    On 9/9/2018 at 10:55 AM, Vinny said:

    Waarschijnlijk opgestart door Brein om zo potentiële downloaders te vatten?

    Hoe zie jij dat voor je dan? Een registratie op een forum is nog geen bewijs voor downloaden.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 9-9-2018 om 10:55 zei Vinny:

    Blijkbaar nieuw forum opgestart.

    Iceword.online.

    Geen VPN registratie toegelaten!

    Waarschijnlijk opgestart door Brein om zo potentiële downloaders te vatten?

     Denk je dit nu werkelijk ? Neem aan dat je een grapje maakt.

    Zoals je ziet moet je op meerdere sites met vpn registreren, nogmaals er is niks verplicht, je hoeft je niet te registeren.

    Spotnet kun je terecht met vpn en ik denk dat je de sites waar je zonder vpn moet registeren gewoon links moet laten liggen als je het niet vertrouwd.

    Of naar torrents gaan, heb je dat probleem ook niet.

     

    Succes in ieder geval

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik heb mij vergist, er staat vermeld om met VPN te registreren.Mijn excuses.

    Wat ik mij nu toch afvraag.

    Place2home is pas stilgelegd door Brein en er is weeral een nieuw forum.

    Er zijn trouwens nog meerdere forums te vinden zoals "https://www.nzbchronicle.net/nzbchronicle/".

    Waarom worden ook die forums dan niet aangepakt en stilgelegd door Brein?

    Vreemd toch?

    Ondertussen toch maar een Goose Vpn verbinding aangegaan, voel ik mij al iets veiliger.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites




    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...