Spring naar bijdragen

  • PlayStation 5 ging tot nu toe 7,8 miljoen keer over de toonbank

     Delen


    Sony heeft sinds het uitbrengen van zijn PlayStation 5 vorig jaar 7,8 miljoen exemplaren van de console verkocht, maakt het bedrijf bekend in zijn kwartaalcijfers (pdf). De afgelopen drie maanden gingen er 3,3 miljoen PlayStation 5-consoles over de toonbank.

    De PlayStation 5 is vanwege de coronapandemie nog steeds slecht verkrijgbaar, ook Nederlandse winkels kunnen nauwelijks nieuwe exemplaren leveren. Naar verwachting duurt die schaarste nog tot het einde van dit jaar.

    Naast 3,3 miljoen exemplaren van de PlayStation 5 werden er in het afgelopen kwartaal ook nog 1 miljoen PlayStation 4-consoles verkocht. Sony verkocht sinds het uitbrengen 115,9 miljoen stuks van de PlayStation 4.

    In het afgelopen kwartaal verkocht Sony 61,4 miljoen games voor de PS4 en PS5. Dat waren er ruim vier miljoen minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Het is niet duidelijk hoeveel van de games PlayStation 5-spellen waren.

    Sony zag het aantal abonnees van PlayStation Plus ook stijgen. Dit abonnement hebben mensen onder meer nodig om online te kunnen spelen. De teller staat op 47,6 miljoen leden. Dat zijn er 1,1 miljoen meer dan een jaar geleden.



    Monkie
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    ik sta op een wachtlijst voor de ps5  dus hopelijk ben ik een keer aan de beurt anders nog maar tijdje wachten op zich geen haast ermee, heb de ps4 nog om te gamen en anders de nintendo switch inmiddels ook hier favoriet geworden :):$  

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik sta ook op meerdere lijsten. Amazon NL, DE en FR in de gaten houden kan ook zeker geen kwaad. 🙂

    Ik dacht dat Amazon DE een maand of 2 geleden een lading PS5 binnen had gekregen. Die uiteraard ook zo weer uitverkocht waren.

    Tegen de tijd dat dat ding een beetje leverbaar is en wij aan de beurt zijn, is er alweer een slim-versie van de PS5. 😆

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    De PlayStation 5 is inmiddels al enkele maanden uit, maar vanwege de beperkte voorraad zijn er wereldwijd nog maar weinig gelukkige gamers te vinden. Ook in de Benelux heerst dit probleem; lang niet iedereen die de PS5 wil kopen, kan eraan komen. 

    Webwinkels als Coolblue, MediaMarkt, Bol.com en vele anderen krijgen dagelijks berichten binnen met de vraag wanneer de opvolger van de PS4 weer verkrijgbaar wordt. Vaak weten de webwinkels het antwoord hierop zelf ook niet.

    De productie van de PS5 komt moeilijk op gang door het wereldwijde tekort aan chipsets. Volgens Sony CEO Jim Ryan kan de beperkte beschikbaarheid wel eens aanhouden tot het najaar. 

    De PS5-exemplaren komen dus met mondjesmaat het land binnen, en je moet er ook bijzonder snel bij zijn als je er een op de kop wil tikken. Hieronder hebben we een overzicht gemaakt van alle grote retailers waar je de PS5 op termijn zou moeten kunnen kopen, inclusief een update over de voorraad.

    WAAR KUN JE DE PS5 KOPEN?

    Coolblue
    In de webwinkel van Coolblue is er momenteel geen voorraad meer van de PlayStation 5. Het is op het moment van schrijven ook niet bekend wanneer er weer een nieuwe voorraad verschijnt. Je kunt je via de Coolblue webshop wel inschrijven voor notificaties.

    Bol.com
    Ook bij de webshop van Bol.com is er op het moment van schrijven geen enkele PS5 meer op voorraad. Via de Bol.com webwinkel kun je je wel inschrijven voor updates over de voorraad.

    Amazon
    Bij Amazon is er vrij recent nog een lading PS5-exemplaren uitgegaan. Daarvoor waren er ook af en toe PlayStation 5's verkrijgbaar, maar ook deze waren binnen een mum van tijd uitverkocht. Het is voor nu onduidelijk wanneer een nieuwe levering komt. Als je een Amazon-account hebt, dan kun je je inschrijven voor updates over de voorraad

    BCC
    In maart van dit jaar was er heel even een voorraad aan PS5's bij BCC. Helaas was deze lading binnen een mum van tijd uitverkocht en wachten we nu alweer weken op een nieuwe voorraad. 

    Nedgame
    Ook bij Nedgame is er geen PlayStation 5 te verkrijgen op dit moment. Nedgame biedt de PS5 ook alleen in bundelvorm aan. Het schrijft hier zelf het volgende over: "Gezien de schaarste van de PlayStation 5 console bieden wij tijdelijk bundels aan om handelaren te weren. De artikelen in deze bundel staan vast en zijn niet te ruilen/wisselen."  Je kunt je in de webshop inschrijven voor updates over de levering.

    Bron: TechRadar

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    bij Bol heb ik mij ingeschreven toen, ze zeggen dat degene die daarop heeft gedrukt en zo gaan ze de wachtlijst af , maar geloof het eigenlijk niet zo , want toen ik vroeg hoe ik dan op de wachtlijst stond konden ze dat niet eens zeggen. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    PS5 binnenkort makkelijker verkrijgbaar in Europa

    Sony gaat de PS5 rechtstreeks aan klanten verkopen

    Sony gaat binnenkort zelf exemplaren van de PS5 verschepen aan klanten in Europa. Dit doet het bedrijf via haar officiële online PlayStation Direct-winkel.

    De PS5 is in november van 2020 verschenen, maar lang niet iedereen die een exemplaar wenst, heeft er een kunnen bemachtigen. Door aanhoudende tekorten van componenten, is de next-gen console van Sony niet aan te slepen. Volgens VGC komt daar binnenkort verandering in, dankzij de directe verkoop door Sony aan klanten.

    De PlayStation Direct-winkelomgeving wordt beschikbaar voor verschillende landen in Europa, waaronder de Benelux. Dit moet gebeurd zijn voor het einde van Sony's huidige boekjaar, dat afloopt in maart 2022. We hopen natuurlijk dat er tegen de feestdagen al consoles zijn te bemachtigen via Sony zelf.

    De introductie van een online PlayStation Direct-winkel in Europa zou ervoor moeten zorgen dat iedereen die geïnteresseerd is in een PS5-console makkelijker aan een exemplaar moet kunnen komen. Er is nog geen definitieve datum bekend, waardoor we niets meer kunnen doen dan afwachten.

    Bron: Techradar

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    afwachten dan maar ik sta nog steeds bij bol in de wacht

    elke keer als er een lading is geweest krijg je bericht u zat er nog niet tussen we gaan op volgorde van wie op de knop heeft gedrukt van breng mij op de hoogte. 

    vraag mij echt af hoe ze dat kunnen zien, want ze zeggen in de mail erbij u kunt wel vragen hoe ver u op de lijst staat maar dit kunnen wij u niet vertellen want dat weten wij niet, hoe kun je dat dan niet weten vraag ik mij af ? 

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...