Spring naar bijdragen

  • Stichting BREIN haalt 349 illegale websites offline

     Delen


    De Nederlandse auteursrechtenorganisatie Stichting BREIN gaf vorig jaar opdracht om 349 illegale sites en diensten offline te halen. De auteursrechtenwaakhond liet ook Facebook-groepen, streamingsites en Google-zoekresultaten verwijderen. Dit is te lezen in het jaarverslag van de Stichting over 2021.

    Onderzoek Stichting BREIN

    Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) zorgt ervoor dat auteursrechtelijke beschermde media niet illegaal wordt verspreid. De Stichting onderzoekt en bestrijdt auteursrechtinbreuk en -misbruik van films, series, muziek, boeken, geschriften, beeld en games. BREIN richt zich vooral op het aanpakken van illegale websites en diensten. Een van de bekendste voorbeelden is de torrensite The Pirate Bay. In 2020 besliste het gerechtshof dat Ziggo en XS4ALL de toegang tot The Pirate Bay moeten verbieden.

    In 2021 rondde de Stichting 368 onderzoeken af. Daarvan zijn er nog 43 in behandeling. In het jaarverslag van 2021 is ook te lezen dat Stichting Brein 349 illegale sites en diensten liet verwijderen. In 2019 was de Stichting nog succesvoller en werden 564 sites uit de lucht gehaald.

    Facebook-groepen en streamingsites offline

    BREIN hield zich vroeger voornamelijk bezig met de strijd tegen illegaal downloaden. Tegenwoordig richt de Stichting zich ook op het bestrijden van illegale streamingdiensten. In 2021 haalde BREIN 39 illegale streamingdiensten offline. Brein zorgde er ook voor dat 21 Facebook-groepen offline gingen. Op deze Facebook-groepen werd auteursrechtelijk beschermde content gedeeld.

    650.000 Google zoekresultaten verwijderd

    Stichting BREIN maakte vorig jaar bij Google melding van meer dan 21 miljoen illegale zoekresultaten. Deze zoekresultaten zouden linken naar illegale content. Hiervan werden uiteindelijk 650.000 zoekresultaten verwijderd.

    Waarschuwing voor uploaders

    De auteursrechtenwaakhond speurt torrent-gebruikers op door IP-adressen te verzamelen. BREIN heeft naar eigen zeggen ‘920 frequente en langdurige uploaders’ gedetecteerd. De Stichting verzoekt internetproviders om waarschuwingsbrieven door te sturen naar klanten die illegaal downloaden. Hiermee wil BREIN providers dwingen om illegaal downloaden tegen te gaan.

    Niet alle internetproviders willen meewerken. Dit leidt vaak tot rechtszaken. Zo stonden Ziggo en Brein afgelopen jaar meerdere keren tegenover elkaar in de rechtbank. In juni kreeg Ziggo gelijk in een rechtszaak tegen de Stichting. De rechtbank oordeelde toen dat de internetprovider geen waarschuwingsbrieven door hoeft te sturen naar klanten. Ziggo heeft hiervoor eerst een vergunning van de toezichthouder Autoriteit Persoonsgegevens nodig.



    Duken
    • Leuk 1
    • Bedankt 3
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Het is jammer, maar natuurlijk wel te begrijpen dat onze hobby anno 2022 niet meer kan. Wat moet ik nu met al die zeeën van tijd die ik overhoud 😒 Vroeger toen alles nog kon was toch wel een gouden tijd he mensen..... ow wacht, nu ik weer zeeën van tijd heb, ga ik denk ik maar weer de liedjes met mijn tape-recorder van de radio opnemen 🤣🧛‍♂️

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 12-8-2022 om 21:07 zei jack123:

    bierdopje is dacht ik allang offline 

     

    zal nog eens zoeken maar dacht offline 

     

     

    hier heb ge de website van bierdopje Bierdopje.com | Frontpage

     

    helaas kan je geen ondertitels meer vinden 

    seriesfeed is een goede vervanger. Via Opensubtitles kan je altijd je ondertitels halen. En tegenwoordig zitten de ondertitels al bij de bronnen zelf. Zeker als de content via een streamingsdienst komt.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    zo jammer ben ook op zoek naar ondertitel site's die nl subs aanbieden maar die zijn bijna niet meer te vinden zoooooooooooo jammer want mijn Engels is niet zo heel goed  iemand nog een idee waar ik terecht zou kunnen zou heel blij zijn 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    1 uur geleden zei tweety:

    zo jammer ben ook op zoek naar ondertitel site's die nl subs aanbieden maar die zijn bijna niet meer te vinden zoooooooooooo jammer want mijn Engels is niet zo heel goed  iemand nog een idee waar ik terecht zou kunnen zou heel blij zijn 

    Hier zijn links te vinden met nederlandse subs: https://www.duken.nl/forums/links/category/12-ondertitels-subs-en-srt-sites/ 

    :) 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...