Spring naar bijdragen

  • Uploader en beheerder schikt met BREIN voor 15.000 euro

     Delen


    Opnieuw heeft BREIN een grote uploader en beheerder van een aantal illegale link sites geïdentificeerd en aansprakelijk gesteld. De man heeft ervoor gekozen de zaak voor 15.000 euro te schikken in plaats van het voor de rechter te laten komen. Er is bij hem thuis apparatuur met data in beslag genomen. Die zal worden onderzocht onder meer om bewijs over andere inbreukmakers te vergaren.

    Naast illegale uploads van films en TV series naar het Usenet, plaatste hij verwijzingen daarnaar op spotwebsites waarvan hij er een aantal beheerde.  Eerder had hij een zogenoemde ‘private tracker’ met torrentbestanden onder zijn beheer.

    “Dit hoefde eigenlijk niet eens. Ik kom er nu pas achter dat alles ook gewoon op Netflix staat.”

    Volgens de man ging het om een ‘uit de hand gelopen hobby’ waar hij kennelijk volledig in op ging. Naar eigen zeggen kwam hij er nu pas achter dat al zijn werk ‘eigenlijk voor niets’ was want ‘alles staat ondertussen gewoon op Netflix.’

    “Dat klopt”, zegt BREIN directeur Tim Kuik. “Weliswaar staat niet alles op een en dezelfde site maar er is keuze genoeg. Naast Netflix kun je terecht op onder meer Videoland, Disney+ en natuurlijk NPO Plus. Het hangt van je smaak en interesse af wat je beste keus voor jou is. Door die onderlinge concurrentie is er meer keus dan ooit tevoren en is de kwaliteit er alleen maar op vooruit gegaan.”

    Vorige week behaalde BREIN een vonnis tegen een andere grote uploader. Die wilde niet schikken en is veroordeeld tot betaling van de kosten van 5600 euro. Die is inmiddels betaald maar de schadevergoeding in die zaak moet nog geregeld worden.

    Stichting BREIN vertegenwoordigt recht- en belanghebbenden op muziek, film, series, boeken, geschriften, beeld en games met betrekking tot de bescherming van auteurs- en naburige rechten tegen structurele inbreuk online en off line.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Voor mij idee is het echt een kwestie van tijd voordat de "openbare" piraten wereld verdwijnt. 

    Dit zal straks in een darkweb oid gaan plaatsvinden, of dat doet het al. Ik heb niet het idee dat er nog veel uploaders blijven. 

    Duken.nl blijft lekker informatief, bedankt voor het delen van het bericht. 👍

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ja ze zijn lekker bezig nu had via via al begrepen dat D.U. op Second Stage al zijn activiteiten ook al gestopt Voorlopig  en zijn werken van de site heeft laten verwijderen.

    wie volgt ????  wat mijn al jaren verbaast hoe zit dat met Newzbin dan daar moet brein toch ook vanaf weten  en ze bestaan ook al jaren.

    of hebben ze daar bij newzbin hun zaakjes zo goed voor elkaar dat t.kruik en zijn clubje er niet achter komen lijkt me toch sterk maar het kan.

    bewerkt door ayreon013
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Wat ik niet begrijp,

    Er word vaak gesproken over eerder, en daar worden mensen ook op gepakt.

    Waarom zeggen mensen eerder deed ik dit of deed ik dat. een bankrover gaat ook niet zeggen eerder overviel ik die bank.

    Daarnaast, een uploader hoeft helemaal niet gepakt te worden,

    Bij mij komt er niemand zonder vpn en of server niet aan het uploaden.

    Met usenet laat je dikke sporen achter die je met bepaalde clienten weer uit de nzb kunt halen.

    Mensen beveilig jezelf, die vpn is goedkoper dan schikken met Brein.

    Brein is een stichting die je graag iets aan praat en niet alles op een eerlijke manier verzamelt.

    • Bedankt 1
    • Eens 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    8 uur geleden zei ayreon013:

    wat mijn al jaren verbaast hoe zit dat met Newzbin dan daar moet brein toch ook vanaf weten  en ze bestaan ook al jaren.

    of hebben ze daar bij newzbin hun zaakjes zo goed voor elkaar dat t.kruik en zijn clubje er niet achter komen lijkt me toch sterk maar het kan.

    Misschien heeft u dat even gemist, maar het vorige Nieuwsbericht van BREIN betreft Snaterke, die al langer dan 10 jaar Uploader is en ook vanaf de start van Newzbin in 2014 daar upload. Het is wel duidelijk, dat achteraf blijkt dat afzonderlijke Uploaders door BREIN alleen gepakt worden als de Uploaders zelf onvoorzichtig worden en zichzelf onaantastbaar denken. Vaak worden door BREIN gegevens achterhaald door onderling verraad, maar zoals @extreme al aangeeft ligt de directe oorzaak toch vaak bij de onvoorzichtigheid van de Uploaders zelf.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Dat is het hele verhaal veel uploaders zijn zelf onvoorzichtig, ik spreek uit ervaring ben zelf nooit gepakt maar ik bedoel wat je mede uploaders je allemaal voor prive dingen vertellen zowel in Skype als in de chats, nogmaals vertrouw niemand in dit wereldje, kwam gisteren nog een topic tegen op een site met als titel "Woonplaats leden" en mensen vullen dat gewoon in niet te geloven toch hoe onvoorzichtig sommigen zijn.

    Op secondstage bijvoorbeeld hebben ze een admin die zelf nog nooit iets gepost heeft, waarom vertrouwen ze zulke mensen alleen omdat die gast in elke chat gezellig zit te kletsen ?

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Eagle:

    Dat is het hele verhaal veel uploaders zijn zelf onvoorzichtig, ik spreek uit ervaring ben zelf nooit gepakt maar ik bedoel wat je mede uploaders je allemaal voor prive dingen vertellen zowel in Skype als in de chats, nogmaals vertrouw niemand in dit wereldje, kwam gisteren nog een topic tegen op een site met als titel "Woonplaats leden" en mensen vullen dat gewoon in niet te geloven toch hoe onvoorzichtig sommigen zijn.

    Op secondstage bijvoorbeeld hebben ze een admin die zelf nog nooit iets gepost heeft, waarom vertrouwen ze zulke mensen alleen omdat die gast in elke chat gezellig zit te kletsen ?

    Al zolang er Nederlandse Torrent Community 's bestaan met een ingebouwde chat wordt het hele hebben en huishouden al in de groep gegooid. Ik heb zelf jaren geleden ook ontzettend veel tijd verspilt aan deze mini voorlopers van Facebook. Het was altijd wel leuk om met je mIRC in te loggen op website chats. Leuke privé gesprekjes houden, zonder eigenlijk te beseffen dat al die chat software ook alles opslaat in bestandjes. Dat ze bij Second Stage een Admin hebben die zelf niets post zou ik niet gelijk achterdochtig door worden, want misschien is dat dan wel de enige die op dit moment verstandig is en/of misschien is die persoon in het verleden wel Eigenaar of Beheerder geweest op Community 's. B)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    On 8/13/2021 at 9:42 PM, Duken said:

    Voor mij idee is het echt een kwestie van tijd voordat de "openbare" piraten wereld verdwijnt. 

    Dit zal straks in een darkweb oid gaan plaatsvinden, of dat doet het al. Ik heb niet het idee dat er nog veel uploaders blijven. 

    Duken.nl blijft lekker informatief, bedankt voor het delen van het bericht. 👍

    Zeker waar, al denk ik eerder het deepweb. Het hosten/onderhouden van een platform op het darkweb kost erg veel technische kennis. Hopen dat de sterke communities deze storm doorstaan

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Het probleem van tegenwoordig is dat spotters bij naam genoemd worden op diverse social media en sites als Dumpert. Niemand kan zijn waffel meer houden omdat ze zich veilig wanen want tja immers spotten ze zelf niet. In de tijd van FTD liep alles gesmeerd totdat er verkeerde mensen naar binnen geloodst werden (het werd makkelijker een account aan te maken) onder valse namen en alles door lullen. Diverse onderzoeken hebben in het verleden meermaals aangetoond dat mensen juist door downloaden meer zijn gaan aanschaffen maar alleen een bruikbare idioot geloofd wat Brein of Buma/Stemra zegt terwijl zij ook uit de pot vreten on verkregen sommen geld die voort zijn gekomen uit boetes. Downloaden verachten maar vast wel eens een geurtje, schoenen of andere leuke dingen gekocht hebben dat van de vrachtwagen is gevallen. Het is één grote hypocriete bende maar ik ben er ook bang voor dat alles zal verdwijnen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  0 leden zijn actief

    There is no users online

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...