Spring naar bijdragen

  • Volledige Discord integratie

     Delen


    We hebben een mooie nieuwe feature erbij op Duken.nl; namelijk de Discord integratie. Voor de leden welke niet bekend zijn met Discord een kleine uitleg. Discord is website en app om tekst, video en audio te delen. Veel leden maken er graag gebruik van, om makkelijk te kunnen communiceren met andere. Hoewel je via Discord ook kan chatten, wordt de tool ook benut om met elkaar te praten via een headset. 

    Hoe werkt Discord?

    Om Discord te gebruiken heb je een account nodig. Zodra je een account hebt, kan je zelf een server aanmaken, je aansluiten bij andermans server of een groepsgesprek starten. Een server is een soort ‘community’ van gelijkgezinden (bijvoorbeeld leden van Duken.nl :vriend: ), waarin je met andere leden kan (voice) chatten. Vaak moet je eerst een persoonlijke uitnodiging ontvangen via Discord, voordat je een server kan joinen.

    Op Duken.nl vind je op diversen plaatsen de link om onze Discord server te joinen. Je kunt ook deze directe link gebruiken om onze server te joinen. Je kan nu je Discord account koppelen met je Duken.nl profiel. Daardoor is het ook mogelijk om je te registeren op Duken.nl met een Discord account (als je deze al bezit). Er vind automatisch een synchronisatie plaatst van bijvoorbeeld je afbeelding. 

    Ook zijn er koppelingen met de gebruikersgroepen binnen Duken.nl op het Discord kanaal. Zo heb je meer rechten en toegang binnen Discord als je hier bijvoorbeeld "Full member" bent. 

    Veel plezier met deze nieuwe functionaliteit op het forum en met speciale dank aan @SwitchFreak voor het idee en de configuratie en @Tuinbever voor het troubleshooten van het inlog probleem. Bedankt heren!



    Duken
    • Leuk 3
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Ik heb me even ingelezen in dit nagenoeg enkel door Gamers gebruikte fenomeen en hoop dat er ook op Duken.nl leden aanwezig zijn die hiervan gebruik willen maken. Ik ben zelf helemaal geen Gamer en zal dan ook nooit van dit platform gebruik maken. Ik vindt wel dat de leden van Duken.nl wat meer informatie zouden mogen krijgen, wat ik hieronder graag even wil plaatsen.

    Wat is Discord?

    Als je je vrienden niet kan zien, is het wel extra tof om ze te spreken en samen te gamen. Waarschijnlijk staat Discord daarom in dit lijstje met populaire apps in corona crisistijd. Han, flexer bij ons klantcontactcentrum, gebruikt Discord om met zijn vrienden te chatten. Wij vroegen ons af: wat is Discord eigenlijk? Vast een generatiekloofje, tijd om de jeugd eens om advies te vragen.

    Discord is een app waarmee je met vrienden belt, terwijl je samen een game speelt. Eigenlijk net als Skype of Teams, maar dan voor gamers.
    Ik gebruik het om te kunnen bellen terwijl we Minecraft spelen. Dat is fijner dan gewoon bellen, want in Discord kun je met een groep bellen (en tegelijk chatten). Je kan ook muziekjes voor elkaar afspelen, binnen Discord. Je typt dan ‘-play’ en de titel van een liedje in, en dan speelt Discord het eerste YouTube-filmpje af dat ‘ie vindt met die titel. Je ziet het filmpje niet, maar hoort alleen het muziekje.
    En het is gezelliger dan in je eentje gamen! Je kunt met elkaar afspreken hoe je bijvoorbeeld een bepaalde game gaat spelen, of als je al samen in een game zit, overleggen wat je strategie is.

    Is Discord alleen voor gamers?

    Nou, als jij niet wil gamen terwijl je belt, kun je het denk ik wel gebruiken om met een groep te bellen. Alleen: dan kun je net zo goed gewoon Skype, Zoom of Teams gebruiken. Het is wel speciaal ontwikkeld voor gamers en wordt volgens mij ook alleen maar door gamers gebruikt.
    Discord is eigenlijk een bruggetje tussen gamers op YouTube en Twitch en al hun fans. Op YouTube en Twitch zelf (Twitch is ook een gameplatform, lees de Twitch blog van Marnelle ) kun je niet zo makkelijk chatten.

    Waarom Discord?

    We gebruiken Discord omdat het handig is. Je ziet ook YouTubers deze app gebruiken. Als je bijvoorbeeld op YouTube-filmpjes kijkt van iemand die een game speelt, zie je dat ze Discord gebruiken om met andere gamers te praten. Het is makkelijk om allemaal één systeem te gebruiken.

    Privacy

    Ik gebruik Discord alleen om te praten, niet voor foto’s enzo. Je kan bellen en chatten, maar verder gebruik ik het niet. Je kan wel foto’s delen in de chat, maar dat doen wij zelf nooit. Er zijn ook publieke servers, maar die gebruiken wij niet. Je maakt zelf met je vrienden een server, en daar kan dus niemand anders meelezen.
    Let dus zelf goed op van wie je berichten accepteert en op welke servers je deelneemt.

    Discord op een rijtje:

    Platform waarmee je kan bellen, videobellen en tekstberichten kan sturen.

    Discord zegt zelf: Gratis en veilig, speciaal voor gamers, werkt op je computer en op je smartphone/tablet.

    Grappig weetje: Discord is gemaakt door een groep gamers “met een missie om mensen samen te brengen rond games”.

    Wereldwijd gebruiken meer dan 250 miljoen mensen Discord.

    Je mag Discord gebruiken vanaf 13 jaar. Van 13-16 jaar heb je toestemming van je ouders nodig.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    7 uur geleden zei Diederik:

    Echter het is niet toegestaan om te praten over piraterij en mensen hoeven maar een paar meldingen te maken en de server is zo uit de lucht. Discord is heel strikt met dit soort dingen.

    Praten niet? Discussies en praten over piraterij zijn wel toegestaan, links niet. De regels staan beschreven binnen #regels op het Discord kanaal.👍

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    10 uur geleden zei Diederik:

    Echter het is niet toegestaan om te praten over piraterij en mensen hoeven maar een paar meldingen te maken en de server is zo uit de lucht. Discord is heel strikt met dit soort dingen.

    Wanneer je als club een Discord server gaat draaien hanteer je in de 1e plaats natuurlijk de door Discord zelf geadviseerde regels, maar daarnaast kan je sommige regels aanscherpen wanneer je dat nodig acht. Het is dan aan de Moderators om in actie te komen wanneer die regels overtreden worden. De procedure om melding te maken van vermoedelijke overtreding is niet zomaar gedaan, want daar komt best nog wel wat bij kijken. Die procedure van melding maken kan je nalezen op de website van Discord.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Hallo Bruchlee, 

    Misschien is het verstandig om eerst eens goed in te lezen wat de doelstelling is van de Discord Server integratie, want dat wijkt toch wel heel erg af van de voor u zo veelvuldig bezochte web- en downloadsite chat waar je ter vermaak allerhande afbeeldingen kan droppen. Ik heb ter informatie wel een omschrijving gevonden die je misschien wat verder kan helpen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    12 uur geleden zei Duken:

    Praten niet? Discussies en praten over piraterij zijn wel toegestaan, links niet. De regels staan beschreven binnen #regels op het Discord kanaal.👍

    Dit zegt Discord zelf

    • Het is niet toegestaan om hacking, cracking of distributie van illegale software of gestolen accounts te promoten, verspreiden of er toegang toe te verlenen. Hieronder valt ook het delen of verkopen van cheats of hacks die nadelig kunnen zijn voor anderen in multiplayergames.
    • In het algemeen is het niet toegestaan om illegaal gedrag te promoten, aan te moedigen of eraan mee te doen. De kans is groot dat je dan van Discord verwijderd wordt en mogelijk word je aangegeven bij de politie.

    Echter je kan het ruim bekijken maar ik spreek uit ervaring want ik heb servers zien verdwijnen omdat er alleen al over gesproken werd in openbare servers. Maakt mij verder niet want ik ben nergens bang voor.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Bedankt voor de tip @Diederik! Ik zal wat scherper zijn. Nu is het nog een babbelbox. Heb ook voor het eerst gesproken (via stem) met Tuinbever en dat was eigenlijk ook wel erg leuk. Merk dat het lekker werkt, we gaan kijken waar het schip tot rust komt. 👍

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Diederik:

    Dit zegt Discord zelf

    • Het is niet toegestaan om hacking, cracking of distributie van illegale software of gestolen accounts te promoten, verspreiden of er toegang toe te verlenen. Hieronder valt ook het delen of verkopen van cheats of hacks die nadelig kunnen zijn voor anderen in multiplayergames.
    • In het algemeen is het niet toegestaan om illegaal gedrag te promoten, aan te moedigen of eraan mee te doen. De kans is groot dat je dan van Discord verwijderd wordt en mogelijk word je aangegeven bij de politie.

    Echter je kan het ruim bekijken maar ik spreek uit ervaring want ik heb servers zien verdwijnen omdat er alleen al over gesproken werd in openbare servers. Maakt mij verder niet want ik ben nergens bang voor.

    Hoi @Diederik, je benoemt nu 2 regels (13 en14) die te lezen zijn in de link naar de regels van de Discord community richtlijnen die ik in een voorgaande reactie al gegeven heb en ik vraag me af waarom je denkt dat jij daar een dringende verwijzing naar moet maken, want alles wat de leden van deze server club openlijk bespreken zal gemodereerd moeten worden en zal er ook niet of nauwelijks enige aanleiding zijn om te denken dat er enige regels overtreden gaan worden van Discord. Bovendien heb ik een linkje geplaatst naar de procedure die gehanteerd moet worden om aangifte te doen van ernstige overtredingen van de regels, die naar mijn idee een behoorlijke drempel opwerpen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    20 uur geleden zei Duken:

    Bedankt voor de tip @Diederik! Ik zal wat scherper zijn. Nu is het nog een babbelbox. Heb ook voor het eerst gesproken (via stem) met Tuinbever en dat was eigenlijk ook wel erg leuk. Merk dat het lekker werkt, we gaan kijken waar het schip tot rust komt. 👍

    Ik zit op muziek productie servers op discord vandaar dat ik weet dat ze heel vervelend kunnen zijn op Discord.

     

    17 uur geleden zei Skeletor:

    Hoi @Diederik, je benoemt nu 2 regels (13 en14) die te lezen zijn in de link naar de regels van de Discord community richtlijnen die ik in een voorgaande reactie al gegeven heb en ik vraag me af waarom je denkt dat jij daar een dringende verwijzing naar moet maken, want alles wat de leden van deze server club openlijk bespreken zal gemodereerd moeten worden en zal er ook niet of nauwelijks enige aanleiding zijn om te denken dat er enige regels overtreden gaan worden van Discord. Bovendien heb ik een linkje geplaatst naar de procedure die gehanteerd moet worden om aangifte te doen van ernstige overtredingen van de regels, die naar mijn idee een behoorlijke drempel opwerpen.

    Zeker met verkeerd been uit bed gestapt of kan ik zeggen wat een zure reactie aangezien ik niet de intentie heb om iemand ergens op aan te dringen. Maar ik had je verwijzing ook niet gezien eerlijk gezegd en aangezien ik geen zin had om hele lappen tekst te gaan schrijven heb ik 2 regels geciteerd.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Diederik:

    Zeker met verkeerd been uit bed gestapt of kan ik zeggen wat een zure reactie aangezien ik niet de intentie heb om iemand ergens op aan te dringen. Maar ik had je verwijzing ook niet gezien eerlijk gezegd en aangezien ik geen zin had om hele lappen tekst te gaan schrijven heb ik 2 regels geciteerd.

    Hallo @Diederik, ik stap zelden met mijn verkeerde been uit bed en jammer dat je mijn reactie leest als zijnde zuur. Ik ben ondertussen wel gewent hier op Duken.nl dat de meeste leden alleen lezen wat ze willen zien en dan iets plaatsen wat feitelijk eerder al is neergezet. Ik vindt het alleen een beetje jammer dat de door u niet gelezen reactie met die linkjes juist al door mij geplaatst was op 1 van uw eerdere reacties in dit topic. Fijne avond verder ;)

    bewerkt door Skeletor
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...