Spring naar bijdragen

  • Website voor rippen YouTube-muziek gaat mogelijk offline na schikking

     Delen


    Een populaire site voor het omzetten van YouTube-muziekvideo's naar mp3-formaat, genaamd YouTube-MP3, wordt volgens TorrentFreak offline gehaald als onderdeel van een schikking met een belangenbehartiger van Amerikaanse platenmaatschappijen.

    De website YouTube-MP3.org is vooralsnog online, maar het converteren van een video naar een mp3-bestand werkt niet. Volgens TorrentFreak heeft de website een schikking getroffen met belangenorganisatie RIAA, waarbij ook een niet nader genoemd bedrag zou zijn betaald.

    Hiermee wordt de in 2016 door verschillende platenmaatschappijen en de RIAA gestarte rechtszaak tegen de website beëindigd. De belangenorganisatie noemde de website in 2016 de grootste website voor het rippen van muziek; de website kon tot nu toe dagelijks rekenen op miljoenen bezoekers, waarbij er via advertenties geld werd verdiend.

    Er zou een overeenkomst tussen de website en de RIAA zijn opgesteld waarin YouTube-MP3 de eisers op alle punten gelijk geeft. De domeinnaam van de website moet worden overgedragen aan een van de platenmaatschappijen. Mocht er niet worden voldaan aan de voorwaarden, dan moet de registrar de domeinnaam alsnog overdragen.

    Verder mag de eigenaar van de website in de toekomst geen activiteiten meer ontplooien die kunnen bijdragen aan het rippen van gestreamde muziek. De rechter moet de schikkingsovereenkomst nog wel goedkeuren.

     



    Trizomu
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    LOL. De website is online maar werkt niet meer naar behoren. Schijnbaar willen de beheerders nog wat aan de ad's verdienen voordat ze de domeinnaam overdragen.

    Zelf vind ik clipconverter.cc/nl/ een uitstekend alternatief. (ik plaats bewust geen link naar de website, laatst een take down claim gehad in Google webmaster tools voor 1 linkje naar kat.cr)

    @Edit, vergeet de onderstaande 'tip' het is een spammy zooitje geworden, men moet nu een of andere bagger extensie installeren en/of lappen... genoeg goede gratis alternatieven.
    Maar er is ook een dienst, waardoor je alleen SS voor de URL hoeft te zetten.
    Daarna word je geredirect naar een andere domeinnaam, waar je de video direct kan converteren.
    Zoiets dus: ssyoutu.be/NLflLdIJeMw

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik ken het Meh meh, alle content en forum topics heb ik van Google moeten verwijderen over het downloaden van youtube video's van de afgelopen 10 jaar. Dat was een klus, ze bleven berichten vinden. Maar gelukkig mogen we er wel over discussiëren. Als er inderdaad maar geen linkje staat ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    11 uur geleden zei Duken:

    Ik ken het Meh meh, alle content en forum topics heb ik van Google moeten verwijderen over het downloaden van youtube video's van de afgelopen 10 jaar. Dat was een klus, ze bleven berichten vinden. Maar gelukkig mogen we er wel over discussiëren. Als er inderdaad maar geen linkje staat ;)

    wat een gedoe zeg en veel werk voor je @Duken dat je zelfs geen links mag neerzetten :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Nee, het is heel erg triest. Je schrijft een informatief artikel waar je soms uren aan werkt.
    Het artikel wordt door Google opgenomen, je krijgt bezoek. Ineens verdwijnt het artikel uit de Google zoekresultaten.
    En dan blijkt, vanuit Google webmaster fools dat de pagina uit de SERP's, zoekresultaten is verwijderd.
    Omdat een bot in opdracht van copyright trollen bij Google een klacht heeft ingediend.
    Het gebeurd allemaal volledig automatisch en als je ertegen in beroep wilt gaan moet je bewijzen dat je niet fout zit... wat onmogelijk is.
    Afgelopen week had ik het met kat.cr, waar ik al jaren naartoe linkte vanaf een webpagina. Kat.cr bestaat al een ruim jaar niet meer.
    En zo ook met een link naar een Youtube converter.  Daarom plaats ik voor de zekerheid maar geen klikbare links meer dan vinden de bots artikelen ook niet, triest gedoe.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    7 uur geleden zei ShadowMaster:

    weet iemand nu nog een goeie link naar een goeie youtube converter er is er nog 1tje uit te lucht gehaald clipconverter ook al , mag wel met een prive bericht zodat het hier niet openbaar staat :P

    clipconverter.cc/nl/ is nog steeds online.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Op 5-9-2017 om 21:09 zei Duken:

    Ja bah, iemand een goed alternatief? :vriend:

    Er is een zéér goed alternatief, dat reeds jaren bestaat, dat zelfs sneller is dan die website. Namelijk  Free YouTube to MP3 Converter voor om te zetten naar mp3 en om gewoon binnen te halen zonder te converteren  Free YouTube Download  , beide zijn héél gemakkelijk in gebruik en vragen bijna geen aanpassingen in het programma instellingen. 

    edit: link verwijdert, wil u alsnog op de juiste plaats terecht komen om in het bezit te komen van beide programma's type het schuine gedeelte in u zoekmachine

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...