Spring naar bijdragen

  • Welke VPN provider kiezen in 2019?

     Delen


    Een VPN verbinding is voor de Nederlandse downloader anno 2019 een verplichting geworden. Naast je abonnement van je provider zoals Ziggo, KPN etc is het bij het downloaden van films en muziek een actieve VPN verbinding nodig. In 2017 was een VPN verbinding nog voor de "download nerds", in 2018 was de VPN verbinding al zo veel besproken dat de gemiddelde downloader er al mee aan de slag ging. In 2019 is de VPN een vereiste geworden.

    Een grote ommekeer naar de VPN verbinding is dat de bekende auteurs organisaties actief opzoek gaan naar downloaders. En daarop zullen boetes volgen. Daarnaast lijkt een VPN verbinding voor vele ook voor de privacy een must te worden. Je bent niet te achterhalen en als je op openbare locaties gebruik maakt van het internet en je hoeft je ook geen zorgen te maken dat iemand stiekem meekijkt. 

    Welke VPN providers komen als beste uit de test?

    VPN Provider Private Internet Access ExpressVPN IVPN NordVPN Mullvad
    Snelheid 9 / 10 8 / 10 7 / 10 7 / 10 7 / 10
    Gebruiksvriendelijkheid 8 / 10 9 / 10 8 / 10 9 / 10 8 / 10
    Torrents downloaden Ja Ja Ja Ja Ja
    Usenet downloaden Ja Ja Ja Ja Ja
    Killswitch Ja Ja Ja Ja Ja
    Gelijktijdige connecties 5 3 5 6 5
    Betrouwbaarheid 4 / 5 4 / 5 4 / 5 4 / 5 4 / 5
    Prijs per maand* $ 3.33 $ 6.66 $ 8.33 $ 5.75 $ 5.50
    Algemene Score 8.5 / 10 5.5 / 10 7.0 / 10 7.5 / 10 6.5 / 10
    Website van de VPN provider Private internet access ExpressVPN IVPN NordVPN Mullvad

    * Op basis van een jaar abonnement

    Een volledig overzicht van de VPN providers vind je bij onze software reviews op:

     



    William1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder

    Onze favoriete VPN provider Pia heeft een mooie kortingsacties.

    Er is een speciale actie van PIA VPN bij een twee-jarig abonnement is de maandprijs $2.91. Geldig tot 5 januari 2018

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Met Mullvad haal ik helaas minder goede downloadsnelheden.

    Momenteel test ik Mullvad opnieuw voor 3 uur. Puur en alleen om de vernieuwende app eens te bekijken. Ik moet zeggen dat de app er een stuk duidelijker uitziet.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ik blijf lekker bij PIA. Voor 2.82 euro in de maand kan je niet misgrijpen ;) Downloaden van Usenet en SSL gaat met de maximale snelheid (Ziggo Compleet (200 mbit) en PIA heeft ook Socks5. Is voor de tecnische mensen erg handig, voor proxy gebruik etc. https://helpdesk.privateinternetaccess.com/hc/en-us/articles/236265587-Can-I-Use-SOCKS5-  ^_^

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen. Deze week helaas geen tijd gehad om een cash op te sturen naar oVPN. Ben benieuwd naar de snelheden die ik haal met oVPN.

    Is het niets, dan zal het hier zeer waarschijnlijk ook PIA gaan worden. :)

    • Leuk 1
    • Bedankt 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Denk dat ik binnenkort voor onbepaalde tijd ook naar PIA ga, heb hier nog een paar vragen uitstaan voor de aankoop, maar dan zal deze voor mijn doeleinden helemaal goed zijn.

    Echt geweldig dat jullie zoveel tests doen en alle (of tenminste grote spelers en meer dan genoeg om te kiezen) providers bijhouden. Juist met dit soort diensten moet je hem eigenlijk uitproberen om te weten of het goed is. Juist dan zijn echte ervaringen geweldig om de keuze te maken, dus dank!

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Die Kudos moeten echt naar @Monkie. :) Het zijn echte eerlijke gebruikers ervaringen. 

    Op mijn server is PIA altijd actief, daarnaast is de cliënt ook op mijn telefoon en laptop geïnstalleerd. Dan maak ik er gebruik van bij openbare wifi spots. Heel erg fijn. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    oVPN is voorlopig de laatste VPN-provider die zal worden toegevoegd aan het lijstje.

    GooseVPN staat nog op me lijstje. Deze is aan de beurt zodra ze de killswitch-functie hebben toegevoegd. Al denk ik dat het huidige lijstje, inclusief de reviews, toch een mooi overzicht geeft :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...