Spring naar bijdragen

  • WhatsApp-gebruikers kunnen hun backups voortaan beter beveiligen

     Delen


    WhatsApp heeft vrijdag een functie uitgerold waarmee gebruikers de back-ups van hun gespreksgeschiedenis van eind-tot-eindversleuteling kunnen voorzien. Gebruikers die de versleuteling toepassen hebben als enigen toegang tot hun back-upcloud, meldt de berichtendienst.

    Normaal gesproken zitten de back-ups achter een wachtwoord dat wordt beheerd door WhatsApp. De back-ups van je gespreksgeschiedenis worden door WhatsApp op Google Drive of iCloud gezet. Deze mogen alleen door de chatdienst, Google of Apple worden ingezien als de gebruiker daar uitdrukkelijke toestemming voor geeft.

    Het wachtwoord dat je met de nieuwe functie aanmaakt, wordt met niemand gedeeld, schrijft WhatsApp. Dit betekent dat alleen de gebruiker het wachtwoord kan weten. Een nadeel hiervan is dat als de gebruiker zijn wachtwoord kwijtraakt of vergeet, hij geen toegang meer heeft tot zijn back-ups in de cloud.

    De functie is eerder dit jaar getest en is nu beschikbaar voor alle smartphones. Het was al mogelijk om niet-opgeslagen gesprekken te versleutelen, waardoor alleen de verzender en ontvanger de berichten kunnen lezen.

    WhatsApp kan wel gerapporteerde berichten doorsturen en laten inzien door deskundigen bij Facebook. Zij hebben alleen toegang tot de doorgestuurde berichten, de rest van de chatgeschiedenis is ook voor hen nog steeds ontoegankelijk.

    WhatsApp rolt de optionele nieuwe functie in de komende weken langzaam uit voor alle gebruikers op Android en iOS. In tegenstelling tot de reguliere eind-tot-eind encryptie is het versleutelen van back-ups gelimiteerd tot één hoofdtoestel.



    Vampire Inspector
    • Leuk 1
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    • Oud-beheerder
    16 uur geleden zei Diederik:

    Ik gebruik geen Whatsapp meer en het is lekker rustig zo.

    oooo dat wens ik ook soms, alle meldingen staan al op stil. Maar Whatsapp is zo een primair communicatie platform geworden. Ik kan er niet meer af :(

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Duken:

    oooo dat wens ik ook soms, alle meldingen staan al op stil. Maar Whatsapp is zo een primair communicatie platform geworden. Ik kan er niet meer af :(

    Ik gebruik Signal maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit zo'n groot gebruiker ben geweest van dit soort apps. Wat ik wel schrijnend vind is dat je tegenwoordig vaak mensen alleen nog kan bereiken via apps in plaats van bellen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Voormijn bedrijf is whatsapp ook een communicatiemiddel geworden voor klanten om storingen en/of problemen te melden.

    Verder kunnen ze mij uiteraard ook 24/7 bereiken door gewoon te bellen.

    Verder heb ik zelf heb totaal geen probleem met alles wat er om heen verandert, aangezien ik niks te verbergen heb. 
    Zolang we in Europa leven, zijn de varianten van de apps voor Europa toch net iets anders, dit ivm onze privacy wetgeving.

    En zo gauw als er ook maar iets verkeerd is, wordt dit vrijwel gelijk opgelost.

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...