Spring naar bijdragen
  • Gebruik

    De controller is getest met Windows 10 i.c.m. steam als game platform, op de Nintendo Switch en met Android 8. We beginnen met onze ervaring van Windows 10 in combinatie met Steam. De controller was aangesloten via USB en deze is direct zichtbaar als controller in Windows (Verbinding via Bluetooth is ook mogelijk). In Steam wordt de controller herkent als een Playstation 4 controller. Hierna is deze getest met een aantal games, zoals Wreckfest en Project cars. De controller werkt zonder problemen en de buttons zijn netjes ge-mapped in de game.

    Normaal werkt ik met een Xbox 360 controller op de PC, hierdoor miste ik de analoge schouderknoppen op de 8bitpro SF30. Deze zijn wel op de Xbox en playstation aanwezig maar niet op de originele Nintendo Switch controller. De schouderknoppen op de SF30 zijn digitaal. Er zit geen marge in wat je vaak wilt hebben bij racegames. De home-knop werkt en in steam kan je hiermee ook de Big picture modus gebruiken met de 8bitdo SF30 controller. 

    Je merkt dat de controller primair voor de Nintendo Switch is gemaakt. De 4 ledjes aan de onderzijde geven aan of de controller synchroniseert of op welke speler de controller actief is. Op de Switch heeft de controller echt meerwaarde. Hier komen vaak vriendjes over de vloer welke Minecraft willen spelen en met deze controller is dat natuurlijk mogelijk. Ons zoontje heeft zelfs de voorkeur voor de 8bitdo pro controller ten opzichte van de standaard Switch controllers.

    Mijn game sessies zijn vaak korter dan een uur en ik ondervind geen problemen met de controller bij het vasthouden in mijn grote handen. Ik kan mij wel voorstellen dat je bij langer spelen die "hendels" mist zoals die bij de nieuwe generatie controllers aanwezig is. Maar voor gewone speelsessies kan je hier erg prettig mee gamen. De knopen voelen heel stevig en geven een erg vertrouwd gevoel.  De knuppels liggen ook goed op je duim en klikken goed.

    Op de Switch wordt de controller herkend als een "pro-controller". Ook de motion controls werken met het spel Splatoon en feedback (trillingen) zijn er ook. Er is geen HD Rumble maar alleen de standaard Rumble en je kan de switch niet aanzetten met deze controller (Wat met de originele Switch controllers wel kan). Eerst zul je de switch dus moeten aanzetten voordat de 8bitdo pro controller een verbinding maakt. Oja, er zit geen NFC op de controller (de mogelijkheid om Nintendo poppetjes in te scannen).

    20180530_213454.jpg 20180530_213512.jpg 20180530_213555.jpg

    De controller is ook gebruikt met Android. Nadat je de controller instelt op Android modus kan je er mee verbinden via je Bluetooth connecties. Daarna is deze zichtbaar in de games en kan je diversen games welke de mogelijkheid hebben tot een controller gebruiken. Ook dit werkt goed en de controller reageert snel. Maar het is lastig gamen op je Android telefoon. Eerst zal je je telefoon moeten neerzetten, je houdt tenslotte de controller vast en niet je telefoon.

      8bit Duken IMG_20180601_155738_HDR.jpg   8bit Duken IMG_20180601_155818_HDR.jpg

    - Verder lezen: Conclusie

    • Leuk 1



    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Wat een gaaf ding. Ik moet echt weer eens de Switch erbij pakken. Tijd niet gedaan.

    Bevalt de controller na een paar maanden nog steeds? 35 euro voor een degelijke controller is geen geld. Mario Kart spelen met deze controller... Good old times. :)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder

    Ja, we gebruiken hem nog steeds :) mijn zoontje en de vriendjes vaak met Minecraft als en natuurlijk voor Mario kart. Ik speel zelf veel met de switch zonder tv. Dan gebruik ik de zij controllers. ;)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...