Spring naar bijdragen
  • Bartender 3 voor macOS review

    bartender-3-mac-352x198.jpg&q=0&b=1&p=0&

    Het komt je vast bekend voor: Een menubalk vol met icoontjes van allerlei apps die je gebruikt.

    Persoonlijk vind ik dat helemaal niets. Daarom ben ik een aantal jaar terug gaan zoeken naar een app die het mogelijk maakt om dit aan te passen.

    Na een aantal van dit soort apps te hebben getest, heb ik uiteindelijk gekozen voor Bartender 3.

    Bartender 3 is een menubalk manager app voor macOS. Hiermee kun je zelf bepalen welke icoontjes wel of niet zichtbaar zijn in je menubalk.

    In deze korte review lees je welke mogelijkheden Bartender 3 allemaal te bieden heeft.

    • Leuk 1
    • Bedankt 1



    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Altijd goed om te doen. Je hebt 30 dagen de tijd om de app uit te proberen.

    Eventuele vragen kun je hier altijd stellen. Of ik overal een antwoord op weet kan ik helaas niet beloven. :p 

    bewerkt door Monkie
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    2 uur geleden zei Monkie:

    Eventuele vragen kun je hier altijd stellen. Of ik overal een antwoord op weet kan ik helaas niet beloven. :p 

    Hoi @Monkie,

    Ik loop tegen het volgende probleem aan : Als ik me iMac weer aanzet dan mot ik altijd via 'Apps' Bardender 3 opstarten en snelheid toets werkt ook niet bij mij.

     

    Gr,Nobody

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    41 minuten geleden zei Nobody:

    Hoi @Monkie,

    Ik loop tegen het volgende probleem aan : Als ik me iMac weer aanzet dan mot ik altijd via 'Apps' Bardender 3 opstarten en snelheid toets werkt ook niet bij mij.

    Zeer waarschijnlijk staat er nog geen vinkje dat Bartender 3 automatisch moet opstarten als je de computer hebt aangezet.

    Open Bartender 3 en kies voor 'General' Kijk of er bij 'Startup' een vinkje staat bij: 'Open Bartender at login' een vinkje staat.

    bt3.png.4e14b29cbd0061829252faa38179daaf.png

     

    Welke sneltoets wil precies instellen? Je hebt namelijk meerdere mogelijkheden:

    • Verbogen icoontjes weergeven
    • Alle icoontjes weergeven, inclusief de icoontjes die normaal verborgen zijn
    • Via een zoekbalkje naar icoontjes zoeken door de naam van de app in te voeren.
    • Navigeren door de icoontjes en deze selecteren
    bewerkt door Monkie
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Monkie:

    Zeer waarschijnlijk staat er nog geen vinkje dat Bartender 3 automatisch moet opstarten als je de computer hebt aangezet.

    Open Bartender 3 en kies voor 'General' Kijk of er bij 'Startup' een vinkje staat bij: 'Open Bartender at login' een vinkje staat.

    bt3.png.4e14b29cbd0061829252faa38179daaf.png

     

    Welke sneltoets wil precies instellen? Je hebt namelijk meerdere mogelijkheden:

    • Verbogen icoontjes weergeven
    • Alle icoontjes weergeven, inclusief de icoontjes die normaal verborgen zijn
    • Via een zoekbalkje naar icoontjes zoeken door de naam van de app in te voeren.
    • Navigeren door de icoontjes en deze selecteren

    hoi,

    Heb het net zo precies ingesteld als het voorbeeld van jou namelijk dit:

    spacer.png

    En wat die sneltoets betreft is het de toets 'Option'.

     

    Jou afbeelding : spacer.png

     

    Als ik op 'opption' klik op me toetsenbord dan zie ik geen kruisje maar een pijl....

    Gr,Nobody

     

     

    bewerkt door Nobody
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Nobody:

    hoi,

    Heb het net zo precies ingesteld als het voorbeeld van jou namelijk dit:

    spacer.png

    En wat die sneltoets betreft is het de toets 'Option'.

     

    Jou afbeelding

     

    Als ik op 'opption' klik op me toetsenbord dan zie ik geen kruisje maar een pijl....

    Gr,Nobody

     

     

    Dat staat inderdaad goed ingesteld. Zie je rechtsboven bij de klok geen menu bar icoontje van Bartender? In mijn geval zijn dat drie puntjes. Achter dit icoontje zitten alle icoontjes van de apps die je gebruikt.

    Over de sneltoets: Als je een sneltoets wilt instellen, moet je naast (in dit geval) de 'Option' toets, ook een cijfer of letter kiezen.

    Nadat je dat hebt gedaan is de sneltoets ingesteld en zie je een kruisje staan. Klik je op dit kruisje dan kun je weer een nieuwe sneltoets instellen.

    Op de bovenstaande afbeelding die je toont, heb ik een sneltoets ingesteld om alle icoontjes te weergeven. Ik heb hier gekozen voor de 'Option' toets en de letter L. 

    Zodra ik beide toetsen tegelijk indruk worden alle icoontjes weergeven. Druk ik nogmaals tegelijk op deze toetsen dan verdwijnen de icoontjes weer.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    49 minuten geleden zei Monkie:

     

     

    49 minuten geleden zei Monkie:

    Zie je rechtsboven bij de klok geen menu bar icoontje van Bartender? In mijn geval zijn dat drie puntjes. Achter dit icoontje zitten alle icoontjes van de apps die je gebruikt.

    Ja dat zie ik ook, nadat ik via 'Apps' de Bartender heb op gestart...

    Heb je ook een privé e-mail gestuurd...

    bewerkt door Nobody
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    25 minuten geleden zei Nobody:

    Ja dat zie ik ook, nadat ik via 'Apps' de Bartender heb op gestart...

    Heb je ook een privé e-mail gestuurd...

    Mailtje inmiddels beantwoord. We zullen vanavond even verder kijken via TeamViewer. 🙂

    Ik vermoed dat het te maken heeft met enkele permissies (goedkeuringen) die Bartender nodig heeft om goed te werken. 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Moderators
    1 uur geleden zei Monkie:

    Mailtje inmiddels beantwoord. We zullen vanavond even verder kijken via TeamViewer. 🙂

    Wat een service!!! Elkaar opweg helpen met Teamviewer, dat is echt leuk om te lezen. 🍻

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Inmiddels even gekeken. Het lag niet aan de permissies, deze stonden goed. 

    Ondanks dat @Nobodyin Bartender heeft aangegeven om de app te starten zodra de computer is opgestart, denkt Bartender daar anders over. En moet dit nu handmatig gebeuren.

    Laat nog maar even weten of Bartender nu wel netjes opstart @Nobody. Mocht dat niet zo zijn, dan kunnen we nog enkele dingen proberen.

    • Via terminal een commando doorvoeren dat ervoor moet zorgen dat macOS ziet dat je Bartender wil opstarten zodra de computer is gestart.
    • Bartender 3 verwijderen en opnieuw installeren.
    • De laatste testversie van Bartender installeren.
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei Nobody:

    Met het opstart van me iMac deed hij het weer,Bartender zoals het hoort 😀

    Fijn om te horen. Mocht je besluiten om een licentie aan te schaffen voor Bartender 3, dan kan dat hier. Een licentie kost op dit moment €15,94 inclusief BTW. (€13,07 exclusief BTW).

    Een Bartender 3 licentie die na april 2020 is aangeschaft kan straks ook gebruikt worden met Bartender 4.

    Zelf heb ik eerder een licentie aangeschaft. In dat geval krijg je 50% korting op een licentie waarmee je upgraden naar Bartender 4. Erg netjes moet ik zeggen. :) 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...