Spring naar bijdragen
  • ExpressVPN Review 2021

    Sinds begin januari 2021 ben ik ExpressVPN opnieuw aan het testen. In de review over ExpressVPN die ik in 2017 schreef, was ik niet erg te spreken over deze VPN-provider. Is dat nu, 4 jaar later, nog steeds zo? Je leest het in deze (korte) review.

    We beginnen uiteraard bij het begin: ExpressVPN downloaden en installeren. Dat gaat nog steeds er gemakkelijk. Inloggen op de website van ExpressVPN, de app voor het gewenste besturingssysteem via de downloadpagina downloaden en installeren. In mijn geval download ik de versie voor macOS. Tijdens de installatie wordt er gevraagd om een activatiecode, deze code is ook te vinden op de downloadpagina van ExpressVPN. Na het invullen van deze code is ExpressVPN geactiveerd.

    228074138_ExpressVPN1.thumb.png.491fcca5287917bcbdcbc097ffc9ba79.png

    Nadat er verbinding is gemaakt met een server, was ik erg benieuwd hoe de downloadsnelheid is. In 2017 was ik hier niet tevreden over. Ik kwam er al snel achter dat dit in 2021 stukken beter is geworden dan in 2017. De VPN-verbinding zelf is zeer stabiel en, niet onbelangrijk, ik haal vrijwel dezelfde snelheid als zonder VPN. Dit zorgde al snel voor een lach op mijn gezicht. Ook me NAS is nu netjes zichtbaar in Finder. Dat was in 2017 niet het geval en werd mij zelfs geadviseerd om de VPN dan maar uit te schakelen. Wederom een lach op mijn gezicht.

    De app ziet er erg gebruiksvriendelijk en duidelijk uit. Uiteraard kun je via de instellingen het een en ander aanpassen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het wel of niet automatisch openen en verbinding van ExpressVPN na het opstarten van de computer.                                                                                      

    1633418772_ExpressVPN2.thumb.png.15697e0c68124e9dce55fb94034af6d4.png

     

    1565628441_ExpressVPN3.thumb.png.4725fbade95c9c442e65d1a9a76306d3.png

    Wat ik persoonlijk mis is dark-mode. Erg prettig tijdens de avonduren. Bij navraag kreeg ik te horen dat deze functie is toegevoegd aan de lijst voor het product team dat hierover gaat.

    Verder ben ik benieuwd naar het nieuwe Lightway protocol, dat door ExpressVPN wordt ontwikkeld. Dit heb ik uiteraard even getest. Hoewel het Lightway protocol nog in ontwikkeling is, ben ik hier tot nu toe erg tevreden over. Nadat ik het protocol heb aangepast, heb ik gekeken wat voor downloadsnelheid ik haal. Daar kan ik kort over zijn: Met het Lightway protocol haal ik dezelfde downloadsnelheid als zonder VPN. Vervolgens heb ik het protocol aangepast naar OpenVPN. Ook nu heb ik weer gekeken wat voor downloadsnelheid ik haal. Hoewel ik ook nu vrijwel dezelfde downloadsnelheid haal als zonder VPN, heb ik het idee dat als ik gebruik maak van het Lightway protocol, de downloadsnelheid wat stabieler is dan bij het OpenVPN protocol. Bij het OpenVPN protocol schommelt de downloadsnelheid in mijn geval iets meer, al is dit zeker niet storend te noemen.

    ExpressVPN maakt sinds 2019 gebruik van TrustedServer-technologie dat werkt met RAM-geheugen. Een mooie ontwikkeling wat mij betreft. Gelukkig volgen andere (grote) VPN-providers ook steeds vaker. Als laatste wil ik het nog even hebben over de klantenservice. Daar ben ik ook erg tevreden over. Ik heb er diverse keren gebruik van gemaakt om (simpele) vragen te stellen. Hier werd snel en netjes op gereageerd via de chat. Zeker op de vraag of ik als bestaande klant gebruik kon maken van een deal die momenteel beschikbaar is voor nieuwe klanten. Dit was geen enkel probleem en binnen enkele minuten was dit geregeld. 

    Verder heeft ExpressVPN meer dan 3000 VPN-servers verspreid over 160 locaties in 94 landen over de hele wereld.

    ExpressVPN5.thumb.png.6961f8df93fbb0c2755aa0ce421bcfa3.png

    Helaas is ExpressVPN niet een van de goedkoopste VPN-providers. Hoewel je korting krijgt als je per half jaar of per jaar betaald, zijn de prijzen als volgt: 

    • 1 maand $12,95 per maand
    • 6 maanden $9,99 per maand (iedere 6 maanden wordt er een bedrag van $59,95 gefactureerd)
    • 12 maanden $6,67 per maand (Iedere 12 maanden wordt er een bedrag van $99,99 gefactureerd)

    Op het moment van schrijven is voor nieuwe klanten (en bestaande als je via de chat navraag doet) de actie '12 maanden + 3 maanden gratis' actief. Deze actie geldt alleen voor het eerste jaar. 

    Mocht je ook van plan zijn om ExpressVPN eens te proberen. Dan heb je een proefperiode van 30 dagen. Ben je niet tevreden? Dan kun je via de klantenservice je geld terugvragen. Contact opnemen moet wel in het Engels.                                                                                                                                                      

                                                                                                                                      

     

    1990139465_Expressvpn4.thumb.png.aca791d3f77e1ca7477feb147bf9b5b8.png

    Kortom: Ik ben erg tevreden over ExpressVPN en zo zie je maar dat er in 4 jaar heel wat kan veranderen. De punten waar ik toen ontevreden over was zijn nu als sneeuw voor de zon verdwenen.

    Pluspunten:

    • Er worden geen logs bijghouden
    • De app is in het Nederlands
    • Geen onderdeel van de 5,9 en 14 eyes-landen
    • Meer dan 3000 servers in 94 landen
    • Het installeren en activeren gaat erg eenvoudig
    • De app is erg gebruiksvriendelijk en heeft een duidelijk interface
    • Stabiele verbinding en erg goede downloadsnelheid (zowel met het Lightway als het OpenVPN protocol)
    • ExpressVPN gebruiken op 5 apparaten tegelijk
    • Lightway protocol
    • TrustedServer-technologie
    • Split Tunneling
    • Met de functie ‘Smart Location’ wordt er automatisch verbinding gemaakt met de beste server
    • Ingebouwde speedtest.
    • Netwerk Lock (Killswitch)
    • 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie

    Minpunten:

    • Engelstalige klantenservice
    • Geen dark-mode
    • Niet de goedkoopste VPN-provider
    • Bedankt 4



    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Ik heb VPN nodig. Ik kan dus concluderen dat ExpressVPN is de beste vpn tot nu toe qua torrentdownloadsnelheid? ik wil namelijk VPN gebruiken zonder snelheidsverlies van de qbittorrent.

    bewerkt door bambi1515
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    9 minuten geleden zei bambi1515:

    Ik heb VPN nodig. Ik kan dus concluderen dat ExpressVPN is de beste vpn tot nu toe qua torrentdownloadsnelheid? ik wil namelijk VPN gebruiken zonder snelheidsverlies van de qbittorrent.

    Je hebt 30 dagen niet goed geld terug, ook op PIA VPN. Dan kan je testen hoe het loopt met je torrent snelheid. 👍

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    13 minuten geleden zei bambi1515:

    Ik heb VPN nodig. Ik kan dus concluderen dat ExpressVPN is de beste vpn tot nu toe qua torrentdownloadsnelheid? ik wil namelijk VPN gebruiken zonder snelheidsverlies van de qbittorrent.

    Of ExpressVPN voor jou de beste VPN is, kan ik natuurlik niet beoordelen. Zelf download ik via nieuwsgroepen en haal ik prima downloadsnelheden. 

    Het beste kun je ExpressVPN zelf testen. Zo kun je zelf bepalen of je downloadsnelheid via torrents wel of niet tegenvalt. Je hebt, wat Duken ook al aangeeft, een 30 dagen niet-goed-geld-terug garantie.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    8 uur geleden zei bambi1515:

    Dankje wel voor de reacties mannen. Ik heb de vpn nodig vanwege BREIN dreiging.

    Inderdaad een goede reden om een VPN te gaan gebruiken. Laat nog maar even weten hoe ExpressVPN is qua downloadsnelheid wat betreft torrents. :) 

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...