Spring naar bijdragen

Website Maken + Hosten


Gast angel_creek

Aanbevolen reactie

  • Reacties 39
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  709
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dat gaat niet werken want freewebs heeft hun eigen "webdesigner" maar probeer is www.woelmuis.nl daar kan dat namelijk wel en als je wil moet je effe www.dot.tk gaan dan staat er niet www.(jesite).woelmuis.nl maar dan staat er www.(jesite).tk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 709

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

En over dreamwaver, dat is echt een heel uitgebreid en ingewikkeld programma. Je kan beter beginnen met z'n HTML edittor ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Waar ik mee begonnen ben is Notepad++ en lees dan even wat html tutorials etc.

Ik zelf had toen voor html lynda.com tutorial gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Of probeer eens NVU, een alternatief voor Dreamweaver maar dan veel eenvoudiger O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

wat is er mis met dreamweaver dan? Ik vind het behoorlijk handig voor als ik CSS, PHP of andere (web)talen gebruik.... Lijstje met mogelijkheden, etc. Geweldig....

Anyway,

Waarom in vredesnaam een .tk? Ik weet niet hoe jullie dat meemaken, maar in het wereldje van mensen die iets meer weten van het internetgebeuren is .tk een TLD ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Top-level-domein ) wat liever vermeden wordt. Het rizzelt van de reclames en sites die nergens op slaan...

Een .nl domeinnaam kost tegenwoordig een euro of 6 per jaar ofzo, en doe daar de allergoedkoopste hostingpakketjes bij, voila.

Laatste tip:

Als je een website wilt maken, laat je dan vooral helpen door mensen die het vaker doen en er iets van weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ik ben ook bezig met everyoneweb is ook een eitje  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ja is wel handig. want er zijn denk ik wel meer mensen die een eigen site hebben/willen maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

http://www.000webhost.com/

Een zeer goede gratis host!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hey, ik ben ook nog noob in webstite design.. dus ik heb maar wat uitgeprobeerd  :D ik heb een accaunt aangemaakt mij 000webhost.com, maar ik kan de site niet bereiken of pagina's uploaden omdat ik hun naam ergens naartoe moet pointe?? dit is wat we staat:

To point your domain to our services, you need to visit your domain registrar (where you registered the domain) and change the name servers associated with your domain to our name servers and also remove any existing name servers that may be associated with your domain. This is a common process at all domain registrars as it is required anytime anyone changed who hosts their website. For specific help on changing the name servers at your domain registrar, go to their site, login and go to the help section. Search for 'changing name servers' or 'changing DNS servers'.

Our nameservers can be found by logging on to our members area, entering control panel and navigating to 'View Account Details'. After you have updated nameservers of your domain, it will start working in 24 - 48 hours. You will see message 'Your website is up and running' after visiting your domain.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je bedoelt slechte.

Wat zijn je argumenten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  438
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

zijn er anders nog andere free-hosts (goede) :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 438

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ja http://tyreus.com is perfect, die gebruik ik ook nog (ik werk er ook) zelfs nu ik betaalde hosting (van mijn eigen host) heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

is het niet zo dan, dat je dan bijv advertenties enzo in beeld hebt, of pop ups of iets dergelijks. zo niet dan krijgen ze dr mss wel een nieuw klant bij :P

ik zit nu op 40 euro per jaar bij one.com maar vindt ik eigelijk te duur (wordt nog wel iets goedkoper omdat hier oprichtkosten en serverruimte bij zitten maar toch)

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1
Gast angel_creek

is het niet zo dan, dat je dan bijv advertenties enzo in beeld hebt, of pop ups of iets dergelijks. zo niet dan krijgen ze dr mss wel een nieuw klant bij :P

ik zit nu op 40 euro per jaar bij one.com maar vindt ik eigelijk te duur (wordt nog wel iets goedkoper omdat hier oprichtkosten en serverruimte bij zitten maar toch)

groeten

Hosting van freewebs is goed. In je naar misschien bijvoorbeeld duken.webs.com maar verder geen reclame op je site. Het is behoorlijk goede hosting.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

is het niet zo dan, dat je dan bijv advertenties enzo in beeld hebt, of pop ups of iets dergelijks. zo niet dan krijgen ze dr mss wel een nieuw klant bij :P

ik zit nu op 40 euro per jaar bij one.com maar vindt ik eigelijk te duur (wordt nog wel iets goedkoper omdat hier oprichtkosten en serverruimte bij zitten maar toch)

groeten

Dat is een behoorlijk goede prijs, meestal is het een stuk duurder... Ik had tyreus.com ontdekt, en ik vond die wel te vergelijken (behalve dat one.com snellere support heeft en geen forum posts nodig) maar tyreus.com is gratis.

Zelf ben ik een host aan het oprichten (een betaalde) maar daar kan je het niet zomaar voor die prijs krijgen (je hebt voor die prijs dan net wat meer dan one.com's eerste pakket.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
Gast angel_creek

Wat is een webserver? Ik heb via torrents zoiets gedownload. Dan kan je gratis je eigen webserver opzetten, en een gratis domein naar ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als webserver raad ik (en de meeste andere mensen) apache aan, die is gratis en is heel erg goed. Om een beetje te zien wat een webserver doet kan je dit bekijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Webserver

Een domein naam is eigenlijk gewoon de url zoals: duken.nl het .nl gedeelte is hier de extensie, maar dat kan ook .net of ,org of .info etc. zijn.

Denk je dat je het daarmee weet? of heb je nog wat vragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

krijg je dan bij apache: www.(jesite).nl ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

nee, apache is een webserver en dat zorgt dat er die http:// komt. Zelf ben ik hier ook niet zo goed mee, ik weet een beetje hoe het werkt en ik gebruik het, maar voor een betere uitleg kan je het beste dat wikipedia artikel bekijken.

De andere delen die jij hebt genoemd zijn:

www dat deel laat alleen zien dat het op het world wide web is, veel mensen vinden dit nutteloos en gebruiken er geen www. meer voor, ook kan dit in apache ingesteld worden.

(je site) dat is eigenlijk de naam die er voor het einde staat (en ook de naam hoe je site dus bekend is)

.nl dit is de domein extensie, deze vertelt al dat de site bij nederland hoort en onder de nederlandse wetten valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425
Gast angel_creek

ja http://tyreus.com is perfect, die gebruik ik ook nog (ik werk er ook) zelfs nu ik betaalde hosting (van mijn eigen host) heb.

Maak voor je dukeN leden een uitzondering en laat ze de beste nemen?(Gratis)? xD


Post Merge: maart 15, 2009, 07:59:18 am

Waar mag je website eigenlijk overgaan? Sommige dingen zijn verboden en sommige dingen niet. Waar kan ik het vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...