Spring naar bijdragen

Het 'Wie Is De Mol' Topic.


Jamie.T

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Voor de mensen die 'Wie Is De Mol' kijken, het 'Wie Is De Mol' topic!

In dit topic kunnen we misschien met de mensen die het ook kijken de mol proberen te raden.

Iedereen kan hier zijn theorie zetten over wie de mol is.

En natuurlijk kan je ook andere dingen over wie is de mol hier zetten.

Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om te raden wie de mol is, want ook andere deel nemers 'mollen' soms om zichzelf verdacht te maken, dus je weet nooit wat een echte mol actie is of wat niet.

'Wie Is De Mol' is op donderdag 20.30!

Als er te weinig mensen zijn die 'Wie Is De Mol' kijken, dan sluit ik dit topic.

Jamie :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  295
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik kijk het niet, woon in belgie, vind het wel een leuk topic, kan je samen zoeken naar de mol ^-^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 295

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Okee, ik heb van het 'Wie Is De Mol' topic van de avro site, een theorie gevonden, die ik wel grappig vond. Hier is die:

Hieronder de Judastheorie. Ik zal het proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Gisteren heb ik maar besloten om te gaan googelen en op zoek te gaan naar Japanse websites die zouden kunnen refereren naar de Mol. Als je kijkt naar het molboekje van de Avrogids (zat in de gids een week voor 1ste aflevering), staat er op de voorkant in het Japans 裏切り者は誰だ (uragirimono wa dare da). Dit is zoals de redactie “Wie is de mol†vertaald. De mol zou dan 裏切り者 (uragirimono) zijn en daar heb ik dus op gegoogeld. Dit woord kan je ook vertalen als verrader.

Al snel kwam ik erachter dat de bekendste 裏切り者, Judas is. In elke hit van google kwam wel het verhaal van de appostelen en Judas naar voren. Als je de mol vervangt voor Judas, krijg je uiteraard “wie is de Judasâ€.  Het woord Judas is door Sanne genoemd, echter ik verdenk vanuit deze theorie iemand anders.

“De mol maakt zich bekend in aflevering 3†kan je vanuit deze theorie opvatten als “De Judas maakt zich bekend in aflevering 3â€. Waarom in aflevering 3? Omdat Judas, Jezus na 3 jaar heeft verraden. Nu rest de vraag, waar in aflevering 3? Dit zou tijdens het diner kunnen zijn, omdat het zich afspeelt in geisankaku garden. Sankaku betekent in het Japan, driehoek.

Op youtube heb ik vervolgens ook op 裏切り者gezocht en kwam ik het volgende tegen, hetgeen mij het doorslaggevende Eureka momentje bezorgde. 裏切り者は誰だ  (Eerst kijken, dan verder lezen Wink svp  )

Onder in beeld staat ook 裏切り者は誰だ hetgeen overeenkomt met de vertaling van wie is de mol, zoals die door de redactie bedoeld is.  Het bekendste schilderij waarop Jezus, Judas en de overige apostelen op afgebeeld staan is natuurlijk ‘het laatste avondmaal’ van Leonardo Da Vinci.

Frits is de Judas. En waarom? Omdat hij evenals Judas een blauw shirt aanheeft en een glas wijn drinkt. Angela wijst Frits nog op het feit dat hij zo’n blauw shirt aanheeft. Het gezicht dat hij hierbij trekt spreekt volgens mij boekdelen. Hij kijkt heel ongemakkelijk, alsof hij is betrapt en gooit het snel over een andere boeg door te zeggen dat het Avroblauw is.

De mol heeft zich getoond in aflevering 3. De mol heeft zich tijdens het diner, in de gedaante van Judas, getoond in aflevering 3….

Laat me weten wat jullie van deze theorie vinden!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opzich vind ik de theorie goed gevonden, alleen is ie misschien een beetje onwaarschijnlijk. Het kan ook weer toeval zijn dat hij een blauw shirt aan trok, en met iedereen een wijntje dronk.. Maar misschien is het ook een hint. Wat vinden jullie ervan?

Jamie. :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik kijk dit jaar voor het eerst naar Wie is de Mol i.v.m. de HD uitzendingen. Ik kan nu namelijk HD ontvangen en heb hierbij allen NED 1, 2 en 3. Maar ik wist niet dat het zo een leuke / goede serie was. Natuurlijk werd er wel veel over gesproken maar het trok me niet zo.

Het is een erg leuke serie om te volgen en te bedenken wie de mol zou kunnen zijn.

De theorie die je opgooit is erg goed Jamie. Ik zal wat meer op frits letten, ik had namelijk meer het idee dat die man met het donkere haar de mol was. (Ben zijn naam kwijt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  151
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb het vorige seizoen heel erg gevolgd.

Maar wel een beetje rare theorie  :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 151

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ja zoals er staat, heb ik de theorie ook niet zelf bedacht..

Maarja, wat vonden jullie van de actie van Frits om de vrijstelling te pakken?

Jamie :peace:


Post samenvoeging: februari 01, 2010, 15:31:54

En wat ook een belangrijk punt is, zijn de eerste letters van het mol dagboek (te volgens op de site: http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/dagboeken/).

dagboek aflevering 1: D

dagboek aflevering 2: E

dagboek aflevering 3: M

dagboek aflevering 4: O

Je kan zelf wel raden waar dat naartoe gaat (de mol en dan misschien is, dus 'de mol is'.

Jamie :peace:

                         

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  314
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  50

Ik kijk de Mol al jaren en twijfel eigenlijk altijd tot het allerlaatste moment wie de Mol zou kunnen zijn. Nu moet ik zeggen dat ik Frits al meteen verdacht vond op het moment dat ik hoorde dat hij mee zou gaan doen, maar natuurlijk tijdens iedere aflevering zijn er dingen waardoor ook ieder ander de mol zou kunnen zijn.

Soms vind ik Frits namelijk te overduidelijk de mol, maar ook dat kan weer een strategie zijn...

Die link met het laatste avondmaal vind ik wel leuk... Ik vind het na afloop van de serie altijd leuk om de uitleg erbij te zien/horen...

leuk om het hier op Duken.nl ook over te hebben....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 314

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ja idd, movado ik bedoel, die actie met die vrijstelling dan verdenkt iedereen hem als mol, en volgens mij is hij wel slim genoeg om te bedenken dat ze hem dan gelijk door hebben.

Ik verdenk Sanne en Arjen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Wat ik ook ergens las, wat ik ook een leuke theorie vond, was dat Manuel de mol was, maar dat er van te voren al was afgesproken dat hij naar huis zou gaan, en dat tijdens dat diner met de oude wie is de mol presentatoren, een nieuwe mol werd gekozen. Dus wie die oude presentatoren de beste mol vonden, dat die gene de mol werd. Nou die Karel (zo heette hij volgens mij) dacht dat Frits de mol was. Het zou best wel kunnen, want dit seizoen zou alles anders zijn...

Jamie :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ja het zou best Frits kunnen zijn. Die ene goed doordachte theorie die Jamie postte, zit wel wat in. Ook vond Karel dat Frits de mol was. En toen even later zag je dat Frits zei: ''Ik ben de mol niet dus dat geld hebben we mooi verdiend'.

Maar goed ik bedenk me dat ik de laatste nog moet kijke, dus dat ga ik nu doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  151
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Als iemand zegt dat ie niet de mol is dan is het al verdacht :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 151

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ja dat bedoel ik dus  :P

Maar ik heb gisteravond de 4e aflevering gezien, Maar waarom zou je als mol (Frits) een vrijstelling pakken, ten eerste het viel wel heel erg op natuurlijk, ten tweede wat heb je eraan als je sowieso doorgaat, ten derde als mol wil je graag zo veel mogelijk tegenstanders.

Maar goed, ze maken echt heel spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik vind Frits eigenlijk weer te veel geen mol. Ik kan me geen opdrachten herinneren waar hij de boel had verknald.

Maar daar aan tegen hebben ze ook nog erg weinig verdiensten dus heeft hij ook nog niet zo veel hoeven doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Maarja je weet als kijker eigenlijk net iets te weinig om de mol te ontdekken. Ik bedoel sommige mensen willen juist dat mensen denken dat hij de mol is, terwijl hij dat niet is (of ook weer juist wel, dan is het weer dubbelop).. Erg lastig dus.. Komende donderdag weten we meer :P.

Jamie :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

In principe hoef je als mol niks te doen. 't Kan als het dan wel een keer moet heel subtiel, waardoor het als deelnemer onmogelijk is om uit te gaan van zo'n actie en als kijker al helemaal. Dus degenen die mollenstreken uithalen zijn meestal/altijd de mol niet. Heb zelf Hind verdacht, alleen de laatste aflevering liet ze zich een beetje teveel in het spel meegaan. Nu weet ik het niet, sommigen zijn te opzichtig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

ik had eigenlijk niet verwacht dat er zo veel mensen op Duken naar Wie is de mol keken  :o Maargoed wel leuk  topic, als het echt op gang gaat komen. Als je het actief kijkt zou je ook kunnen abonneren op de molmail, staat ook nog wel is info in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Heb het sinds het 3e seizoen gekeken. Toen was 't nog leuk, met onbekende Nederlanders is het veel moeilijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ja maar ik vraag me af in hoeverre wie is de mol tips geeft. Ik bedoel je hebt ook mensen die dan gaan kijken van: hind heeft al 3x een rood shirt aan, is dit een hint (hint en hind :P)? Dat soort dingen vind ik miss een beetje vergezocht, maarja.

Jamie :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  151
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-01-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Je moet niet op de kleren letten  ;D Je moet op gedrag en sommige uitspraken letten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 151

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ja dat snap ik  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

  • Bijdragen:  720
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

maar soms zit er in de kleren wel een hint verborgen, er was een seizoen dat er iets was met de kleuren van de T-shirts ofzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 720

  • Bijdragen:  214
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hmm, op zich een goede theorie over judas enz. miss een beetje vergezocht.

meer iets voor de EO om dat te bedenken.

Ik denk dat sanne de mol is. In het begin ik geloof eerste aflevering toen ze zich voorstelde zij ze iets over dat ze met  wenkbrauw trok als ze loog. 3e aflevering zij ze iets waarbij ze verdacht veel met haar wenkbrauw trok wat er op zou wijzen dat zij de wol is.

Wat ik ook raar vond is dat ze 'zich niet op haar gemak voelde''. ik bedoel je kan je toch prima vermaken met gezellige mensen op vakantie in Japan?

kan tactiek zijn ;)

maarja niemand zal het ooit zeker weten tot de laatste aflevering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 214

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ze laten van iedereen wel iets verdachts zien. Ook beschuldigt elke kandidaat wel weer iemand anders. Dus van het programma wordt je niet wijzer.

Ik denk dat mijn moeder de mol er zo uit kan pikken, die is namelijk psycholoog ;P.

En ze pikt altijd dingen vet snel op :P. Maar goed, ze vindt het programma niks, omdat ze allemaal verschrikkelijke dingen bij elkaar uithalen. (wat best wel meevalt, dat is juist grappig)

Ik verdenk trouwens Erik. Hij gedraagt zich zo anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mijn vriendin denk ook dat het sanne is, omdat ze zich zo "dom" voordoet maar juist wel op deze wijze opdrachten verpest. Ik hou het nog steeds op Erik. Hij is zo... ja.. hij kan echt een mol zijn. Hij voelt als een mol voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  357
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ja, ik ken het gevoel DukeN :P. Maar ook Kim vond ik hinderlijk doen tijdens de opdrachten.. Ik ergerde me er uiteindelijk ook soms aan.. Maarja, dat kan ook weer allemaal gespeeld zijn. Maar verder is mij niet heel veel opgevallen ofzo deze aflevering.. Ik kijk zo nog wel ff op het wie is de mol forum of ze daar nog iets hebben gezien ;p.

Jamie :peace:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 357

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...