Spring naar bijdragen

Centraal: Nintendo DS Wood R4/R4i Gold (alternatieve firmware voor R4/R4i Gold).


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Centraal topic voor Wood - de alternatieve firmware voor de R4/R4i Gold

Inleiding

He, je kent het wel. Een nieuw spel is net uitgekomen en ja hoor, hij doet het weer niet. Balen. En helaas krijgt de R4 geen firmware updates meer zodat bijna alle nieuwe spellen onspeelbaar worden. Nu denk je van: "kan net zo goed een nieuw kaartje kopen." Maar dat hoeft nu niet meer! Met Wood is het verleden tijd met spellen die niet willen werken.

Wood

Wood is een alternatieve firmware voor de R4. Het begon eerst als een alternatieve firmware voor de Acekard. Maar na een tijdje werd er ook een R4 versie gelanceerd. Wood heeft ongeveer 98% comptabiliteit met alle spellen. Dus bijna alle nieuwe spellen doen het op Wood!

Installatie

Haal eerst voordat u Wood gaat installeren uw oude firmware eraf. Uw spellen kunt u erop laten staan. Als u Wood heeft gedownload (zie download-sectie voor de download). Krijgt u een .rar-bestand. Dit bestand kan u uitpakken met WinRAR. Als u dat heeft gedaan heeft u de volgende bestanden: een map genaamd "_rpg" en een bestand genaamd _DS_MENU.dat. Deze 2 bestanden zet u op de root (dus het "begin") van uw SD-kaart. Als het goed is kan u nu Wood gebruiken en nu spellen spelen.

LET OP: Wood werkt tot nu toe alleen op een ORIGINELE R4! Als u Wood op een clone van een R4 gebruikt zal Wood het waarschijnlijk niet doen en er misschien voor zorgen dat uw kaartje het niet meer doet! U kunt checken of u een clone heeft door te kijken of er bij de naam van de R4 nog iets achterstaat. Bijvoorbeeld: R4 Ultra, R4 Super, R4 Red, R4 SDHC en dergelijke. Staat dit of iets anders erachter, dan is het waarschijnlijk geen originele R4. Zie anders het plaatje om te kijken hoe een originele R4 eruit ziet.

m1eywqlwcbsu.jpg

^Originele R4 (HIER WERKT WOOD DUS OP!)^

a55cf85df10b51df329e0b81ade85cb5.gif

^Clones van de R4 (HIER WERKT WOOD DUS NIET OP! MET UITZONDERING VAN DE R4i GOLD VAN http://www.r4ids.cn. Zie ook het kopje: "Wood voor de R4i Gold van www.r4ids.cn")^

Save-bestanden voor Wood

Als u Wood er hebt opgezet zullen de oude save-bestanden die de R4 heeft gemaakt niet werken. Wood ondersteund alleen het volgende formaat save-bestanden: naam_van_spel.nds.sav. Wat u kan doen om de oude save-bestanden te laten werken met Wood is dus alle save-bestanden hernoemen van: naam_van_spel.sav naar: naam_van_spel.nds.sav. Als het goed is moeten de save-bestanden werken als ze dus zo hernoemd zijn.

Cheats

Om cheats te laten werken in Wood moet het bestand usrcheat.dat (dat stond ook op uw oude firmware van de R4, zo niet kan u die downloaden bij de download-sectie). Dit bestand moet u plaatsen in: SD/_rpg/cheats. Als u het bestand erin hebt gezet klikt u in Wood op start. Ga naar settings, ga naar patches en selecteer Cheat In Game(AR)-optie op on. Klik op "a" en daarna nog een keer op "a". Als u cheats wilt gebruiken gaat u naar een spel. Klikt bij het spel op "y". Daarna klikt u op "x". Selecteer de cheats en druk op dan op "b'". Start nu het spel op en de cheats zouden moeten werken.

Thema veranderen

Als u het standaard thema van Wood niet leuk vind kan u dit veranderen. U kunt thema's downloaden (zie de download-sectie voor een link). Als u uw thema hebt gedownload moet u die uitpakken met WinRAR. Als u die hebt uitgepakt krijgt u allemaal bestanden. Deze moet u in een map doen en het beste is om deze map te noemen naar de thema (mag ook een ander naam hebben, maakt niet zo veel uit welke naam het heeft). Als u al deze kleine plaatjes in de map heeft gezet moet in dezelfde weer een map maken genaamd: "calendar" (zonder de " "). In deze map zet u de volgende dingen: "day_numbers", "clock_colon", "clock_numbers", "year_numbers". Als u dat heeft gedaan moet je de map verplaatsen naar uw "ui-map". Die kan uw vinden in: SD/_rpg/ui. Plaats daar uw thema in. Als uw thema hebt geplaatst start u Wood op en drukt u op start. Gaat u naar settings, en dan selecteert u bij User Interface style het thema wat u zojuist net op uw SD-kaart hebt gezet. Na het selecteren klikt op "a" en daarna nog een keer op "a". Uw DS start opnieuw op en zal je nieuwe thema tonen. Let op! Wood is een zelfgemaakte firmware. De thema's die Wood gebruikt zijn eigenlijk bedoeld voor een echte firmware. Het kan dus zo zijn dat de thema's niet altijd mooi aansluiten met bepaalde dingen en dergelijke. Dus als het thema niet goed zit, ligt dat voor 99% aan Wood en NIET aan iets anders!

Softreset aanzetten en gebruiken

Veel mensen vragen nou vaak af wat softreset nou is. Een korte uitleg wat softreset is: softreset betekend dat als je een spel aan het spelen bent en je drukt dan tegelijk op L + R + A + B + Pijltje naar beneden, dan ga je terug naar het menu van je kaartje. Dit is handig want dan hoef je niet je DS uit te zetten en dan weer opnieuw op te starten. Gebruik softreset NOOIT tijdens het saven anders kan je spel of kaartje raar gaan doen. Hoe zet je softreset aan? In het menu van Wood klik je op start en ga naar settings. Ga dan naar patches en en zet Reset in Game op on. Klik daarna op a, daarna nog een keer op a en als het goed is moet nu softreset aanstaan. Nou, hoe gebruik je het? Start een spel op. Als je tijdens het spelen zat bent of je wilt een ander spel spelen klik dan tegelijk op L + R + A + B + Pijltje naar beneden. Nu zou je als het goed is ga je terug naar het menu van je kaartje en kan je een ander spel kiezen en spelen.

Wood voor de R4i Gold van www.r4ids.cn (AKA: Wood R4iDSN)

Er is ook een Wood versie voor de R4i Gold. Let op: deze versie werkt alleen op de R4i Gold die de website http://www.r4ids.cn als website heeft. U kunt deze website vinden door op het kaartje te kijken of op het doosje van het kaartje. Als u een R4i Gold heeft waar deze website NIET opstaat, dan kunt u Wood R4iDSN NIET GEBRUIKEN! De installatie is gewoon hetzelfde als die van de 'normale' Wood en de save-bestanden en de cheats en de thema's veranderen gaan ook precies hetzelfde dus u kunt dan gewoon de handleiding volgen. Een download voor deze Wood kunt u vinden in de "Download-sectie".

Download-sectie

- Wood (Note: Het kan even duren voordat de download start)

- Thema's voor Wood

- Usrcheats.dat (Klik op de link die eindigt met: USRCHEAT.DAT.zip)

-- Wood voor de R4i Gold van r4ids.cn

Met dank aan: Zombymario, GBAtemp, Filetrip

Voor vragen, opmerkingen en anderen zaken laat een berichtje achter ;)

___________________________________________________________________________

Changelog van de startpost:

1.0 - Eerste uitgave

1.1 - Wat veranderd in de download-sectie

1.2 - Wat spelling fouten verbeterd en hoe je cheats moet gebruiken is wat verbeterd, hoe je thema's met toevoegen in Wood is toegevoegd

1.3 - De download van usrcheat.dat is een direct-link geworden. Dus als je erop klikt kan je hem meteen downloaden

1.4 - De naam Woods is veranderd in "Wood", omdat Woods meer een bijnaam is en Wood is de officiële naam en de download van Wood is een direct-link geworden en de link is ook zo dat hij meteen de nieuwste versie kiest van Wood

1.5 - Hoe je softreset moet aanzetten en gebruiken is toegevoegd

1.6 - Een foutje in het deel van softreset is verbeterd

1.7 - Opmerking over de download van Wood is toegevoegd

1.8 - Download van Wood is veranderd

1.9 - De plaatjes van clonen toegevoegd en er een animatie van gemaakt

1.10 - Download van de Usrcheat.dat verandert

1.11 - Download van de cheats veranderd en voor elke download een "•" gezet

1.12 - Een verandering bij de download van de cheats

1.13 - Wood voor de R4i Gold is toegevoegd + een download ervan

1.14 - Even wat kleine opmaak foutjes verbeterd

1.15 - Even weer wat kleine opmaak foutjes verbeterd

bewerkt door Zombymario
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  362
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  44

Goedzo !!!,Heb hem zelf ook bij mijn kind opgezet,En alle nieuwste spellen werken  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 362
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooi topic Zombymario! Ziet er goed uit en erg duidelijk. + respect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

@DukeN: Thanks,  :friends:

Ik dacht misschien kunnen we wel een centraal topic maken. Want ik denk nu deze alternatieve firmware is uitgekomen, er nu veel mensen vragen enzo over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Inderdaad, dat heb je goed gedaan. Layout en links etc is duidelijk. Topc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Even wat veranderd in de download-sectie van de startpost: Ik heb de Uscheat.dat download vervangen met een iets nieuwe versie van het bestand. De download die ik eerst had kwam uit 8 december 2009. De download die ik nu heb komt uit 17 april 2010. Deze Usrcheat.dat word ook steeds geüpdate. Dus dan heb je ook de nieuwste cheats voor je spellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Topic is sticky gemaakt  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Thanks DukeN! +1 Rep!  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Heb weer wat dingen toegevoegd namelijk: hoe je thema's kan instellen of Woods. Heb het stukje over "hoe je cheats moet gebruiken" wat verbeterd en wat meer info gegeven. En heb wat kleine speling fouten verbeterd. En een heb een kleine changelog gemaakt zodat ik kan zien wat ik allemaal heb gedaan enzo  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Kan ik deze ook op dstt zetten?? of is deze echt alleen voor de R4??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kan ik deze ook op dstt zetten?? of is deze echt alleen voor de R4??

Alleen r4. Maar dstt wordt toch nog gewoon geüpdatet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Kan ik deze ook op dstt zetten?? of is deze echt alleen voor de R4??

Alleen r4. Maar dstt wordt toch nog gewoon geüpdatet

Niet echt meer. De laatste update komt uit 21 december 2009. Je kan wel voor de DSTT de laatse infolib.dat, extinfo.dat, savlib.dat downloaden en deze zorgen ervoor dat je laatste spellen kan spelen. Meer info is hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  23
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-04-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Goeie uitleg. O0  Spijtig dat het niet werkt op R4sdhc :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 23

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je nu op Google "wood r4" (zonder " ") zoekt dan staat dit topic bovenaan.  ;D

Heb overigens nog wat toegevoegd namelijk hoe je softreset kan gebruiken en wat het eigenlijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Netjes gedaan man! Ook die changelog erin is super. Topic verdient een pluim!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-06-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

hallo

ik heb nieuwe theme erop gezet bij wood

maar nu doet het start gedeelte het niet meer

ik kan dus niet meer terug zetten

en ook niets in settings veranderen

kan iemand mij hierbij helpen

alvast  bedankt

gr mvo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Dat klinkt dus dat je Wood niet goed werkt met dat thema. Wat je dan moet doen is gewoon Wood opnieuw op je kaartje zetten. Let wel op dat je dan de spellen niet verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • 4 maanden later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  31-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Ik heb een probleem, ik heb dit ook gedownload ik heb geen kopie ofzo maar het blijf vastzitten bij Loading...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat voor R4 kaart heb je? Als het dus z'n R4 Red of SDHC of Ultra is kan Wood daar niet op! Als je wel een originele R4 kaart hebt kan je proberen een ander SD-kaartje te proberen of je SD-kaart ff te formatteren naar FAT32. Let wel op dat als je gaat formatteren dat je al je data kwijt raakt wat op je SD-kaart staat dus moet je ff voor het formatteren al je spelletjes enzo op je pc opslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Interessant onderwerp, alleen vraag ik mij af hoe nu precies kunt zien of je een r4 kloon hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 7
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi

Ik heb een r4i-gold v1.4.1 kan het daar ook op?

Groet Diana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 19

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nee, je kan wel deze wood proberen: http://filetrip.net/f22814-Wood-R4iDSN-1-17.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-11-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

ik heb de r4 i Ver2.0 van r4ids.com is die dus ook nep want er staat i achter op het plaatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ja, die R4i is ook nep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  26

Hallo lui, even een vraagje:

Op mijn r4 kaartje staan de volgende bestanden;

- __rpg

- _system_

- _DS_MSHL.NDS

- _DS_MSHL.SAV

Welke moet ik er op laten staan, en welke kan ik eraf gooien om mijn huidige firmware (ik geloof dat dat moonshell is) te vervangen met Wood?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...