Spring naar bijdragen

game pc


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo, ik zou graag een nieuwe game pc kopen, ik heb hier eentje samengesteld, van moederbord, behuizing en koeling heb ik niet veel verstand, graag zou ik eens jullie mening hierop willen weten.

http://www.alternate.be/html/tu.html?sc=614514755

mvg Arne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113
  • Reacties 20
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Als je wat meer info geeft zoals je budget en wat je er mee wil doen dan kunnen we beter advies geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wil alle zwaarste games willen spelen op hoogste specs, en ik wil er nog een hele tijd mee voortkunnen. Mijn prijsklasse is rond de 1500 euro (zonder monitor), dus rond 1700 voor volledige pc (dvd-speler, behuizing, koeling, ... incl.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb dit voor je samengesteld: http://tweakers.net/gallery/363678?wish_id=123018#tab:wenslijst

Misschien iets boven je budget, maar je krijgt er als het goed is wel de snelheid en hijs natuurlijk ook futureproof, met de Sata-600, en USB-3.0 op de Moederbord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

In principe een prima samenstelling, probeer alleen even dichter tegen het budget aan te zitten. Ik denk dat een euro of 50 niet zoveel uitmaakt, maar in dit geval is het al 150 euro zonder berekende bestelkosten. Inclusief die kosten kom je al op zo'n 30 euro meer uit en dan splits je je bestelling bij een stuk of 4 winkels. Dat houdt sowieso in dat je zelf moet gaan bouwen en ik heb het gevoel dat dat niet gewenst is. Maar goed, dat is informatie die de topicstarter moet geven in zijn eerste bericht.

Als je tijd en zin hebt, stel dan even een systeem samen bij Azerty, inclusief de assemblage. Dan kruip je wat dichter naar een goed bruikbare samenstelling toe en kan arnem10 nog gebruikmaken van de kortingscode van 10 euro ook. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja Klopt precies, excuses voor dat. Dacht dat die alles zelf wel wou Assembleren dat is wat ik zou doen :D

Maar goed heb nog een samenstelling gedaan, deze is wel onder je budget.

En het beste er zit zelfs een Azerty Assemblage bij met een garantie van een jaar, dus mooi meegenomen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B269679%5D=1&product%5B92110%5D=1&product%5B212478%5D=1&product%5B230321%5D=1&product%5B319838%5D=1&product%5B278058%5D=1&product%5B364847%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B358662%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Hele mooie samenstelling voor dat geld. :) Ik zou echter niet direct een Blu-ray lezer in de lijst opnemen, dat is een specifieke wens die eerst uitgevraagd moet worden. Houd 't lekker op één of twee S223C's of iets dergelijks, de rest van het geld kun je steken in die SSD('s) of een nog wat betere videokaartopstelling, of uiteindelijk een nog wat mooiere monitor natuurlijk. Een setje HD6850's in CFX lijkt me een overweging waard, al weet ik niet precies hoe dat schaalt in de huidige games. Heb jij daar meer kennis van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Uhm hangt er vanaf welke videokaarten zijn en natuurlijk waarmee je ze vergelijkt. twee 6970 ASUS videokaarten zouden het inderdaad heel ERG goed doen, maar dan kom je wel boven zijn budget, dus heb ik dat maar achterwegen gelaten.

Wat 6850 in Crossfire betreft, de verschil van 1 naar 2 is echt enorm bij deze kaart, De reden dat ik op dit moment toch voor EEn 6970 ging is omdat de verschil tussen crossfirex met de 6850 en de 6970 vrij groot is,  Maar de 6970 in CrossfireX dat is pas echt een beest het toch veel beter zou doen, ik dacht dat die misschien later in de toekomst nog eentje derbij kan kopen.

Ik heb trouwens voor de Blu-ray drive gekozen omdat die een futureproof zou zijn, met PC games die niet meer op Single layer, of dual layer DVD passen.

We hebben ook niet super veel info van de topicstarter gekregen dus moest ik het maar doen met wat ik had. 1500 euro budget,  Nieuwste games op volledige resolutie en graphics en tijdje mee door kunnen.

Moeten ff wachten op zijn antwoord op dit moment kijken wat hij ervan vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb trouwens voor de Blu-ray drive gekozen omdat die een futureproof zou zijn, met PC games die niet meer op Single layer, of dual layer DVD passen.

Dat zegt men nu al zo'n 5 jaar, gaat niet meer gebeuren. Je hebt veel nieuwere technieken die meer op een schijfje proppen dan de capaciteit van een blu-ray disc en uiteraard zijn er ook externe HDD's. Ik zie dus niet zogauw een overstap van DVD-DL naar Blu-Ray voor games, eerder naar iets groters als de vraag daar is. En mocht ik het fout hebben, dan kun je later natuurlijk altijd nog zo'n lezer kopen. Lijkt me niet iets voor nu.

Maar inderdaad, even antwoord afwachten. Nou Arnem10, kom 'ns op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sorry jongens ben enkele dagen ziek geweest (eigenlijk nog ziek) en ben daardoor niet op pc gekomen, de samenstelling ziet er goed uit (volgens hetgene wat ik er van ken), het enige probleem dat ik een beetje heb, is dat azerty een Nederlandse site is terwijl ik een Belg ben. Als ik dan problemen met de pc ofzo heb, moet ik dan helemaal naar Nederland rijden? Ik begrijp ook niet echt de werking tussen die SSD en sata, de SSD schijf is 60 gb en de sata 2 tb, hoe worden die schijven dan benut, krijg ik dan in totaal 2108 gb of worden het aparte schijven waardoor ik op de ene alleen data kan zetten, en de andere mijn OS?

mvg Arne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou dan krijg je dus, 2060 GB in totaal aan opslag, maar de SSD word voornamelijk in de praktijk gebruikt voor de OS en programma's die je redelijk vaak gebruikt, omdat ze dan gewoonweg veel sneller opstarten.

De 2TB harde schijf gebruik je dus vooral voor opslag, films, muziek, etc. je kan der natuurlijk ook programma's opzetten en vice versa, maar dat is niet echt gebruikelijk.

Wat je ook kan doen is in een RAID configuratie instellen!

Hier is overigens de definitieve lijst, lijkt me. Ik heb op advies van Tom de BR-schijf eraf gehaald.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B7517%5D=1&product%5B269679%5D=1&product%5B92110%5D=1&product%5B212478%5D=1&product%5B230321%5D=1&product%5B319838%5D=1&product%5B278058%5D=1&product%5B364847%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B242662%5D=1

Kan iemand aan Arnem10 uitleggen wat een RAID is, ik kan niet echt uit me woorden komen daarmee, en heb er niet veel ervaring mee, en natuurlijk hoe het zit met de verzending naar belgie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ok, nu juist nog wat uitleg weten over hoe het wel verstandig is om het te kopen van nederlands bedrijf. Btw is de snelheid van de videokaart wel goed? Het is wel 2gb, maar volgens mij is het wel een redelijk lage (of gewone) snelheid.

mvg Arne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dat is een van de snelste zo niet de snelste videokaart op de markt op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

aah ok bedankt :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is het echt niet mogelijk om zoiets samen te stellen op de site http://www.alternate.be/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS, want azerty is te ver (in Nederlands) voor als er iets met scheelt.  Ik woon namelijk in België en alternate is niet zo ver voor mij om het zelf af te halen.

mvg Arne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is het echt niet mogelijk om zoiets samen te stellen op de site http://www.alternate.be/html/pcbuilder/circleView.html?cn=1&tn=BUILDERS, want azerty is te ver (in Nederlands) voor als er iets met scheelt.  Ik woon namelijk in België en alternate is niet zo ver voor mij om het zelf af te halen.

mvg Arne

Heb dit voor je samengesteld het is maar 50 euro boven je budget, maar dit zijn ook echt allemaal High-End onderdelen allemaal stuk voor stuk. Zeg maar wat je ervan vindt;)

http://www.alternate.be/html/pcbuilder/send.html?tn=BUILDERS&cn=4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Je configuratie is leeg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je configuratie is leeg. ;)

Godver:$

weet iemand hoe ik degelijk de link kan kopieeren zonder dat die hele lijst weggaat?

Sorry arnem, my badd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Even een tip van mij: kijk naar de prijs. Als het in Nederland goedkoper is, wat vaak het geval is, koop het dan hier. Azerty bouwt voor jou het systeem, wat betekent dat alle producten getest zijn op fouten, aangezien ze de pc aanzetten voor hij naar je verzonden wordt. Je zult zelf alleen het besturingssysteem moeten (downloaden en) installeren. Ik neem aan dat dat geen probleem is. Bijkomend voordeel van assemblage is dus dat de foutkans van de componenten daalt. De kans is veel kleiner dat een onderdeel bij jou direct kapot gaat dan direct bij montage, de zogenoemde DoA-componenten (dead on arrival). De kans dat een onderdeel dan nog snel kapot gaat, is vreselijk klein. Dan nog, je kunt altijd één of meerdere producten terugsturen als hij kapot is. Dat werkt beter dan een hele pc wegbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ja, je moet dan ook weer gaan betalen voor verzendingskosten (terugzenden) enzovoort. Ik zou graag eerst eens kijken naar ramadan93's samenstelling. Voor op te slaan bij alternate, moet je aan de rechterkant op verzenden klikken en dan naar je emailadres sturen en dan krijg je een link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 113

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Stel dat het verschil 50 euro in de aankoopsprijs is. Verzending heen is zo'n 10 euro, terug betalen zij. De kans is al enorm klein dat een component kapotgaat nadat de pc aangezet is en geen fouten vertoonde. Dan heb je nog 5 keer verzending "over" voordat je aan dezelfde prijs zit. Zoveel onderdelen krijg jij niet kapot, dat kan ik je nu al voorspellen. Het is dus nogal zonde als je, zonder naar de andere mogelijkheden te kijken, direct bij Alternate bestelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...