Spring naar bijdragen

Nieuwe laptop, ca. 400 euro


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Beste Duken-leden,

Gisteren is helaas het scherm van onze laptop stuk gegaan. Nu willen we graag een nieuwe laptop. De laptop die nu kapot is was een Packard Bell Hera G. Hier waren we tevreden mee, alhoewel hij steeds slomer werd en de harde schijf stuk ging. Nou zoek ik iets voor maximaal 400 euro, maar wil er best iets voor uit trekken als er dan zo'n ingebouwde webcam bijzit.

Beeldscherm liefst meer dan 16 inch.

We gebruiken hem vooral voor wat surfen, downloaden, films kijken en af en toe een online spelletje spelen. Op zich is 100 GB aan vrije ruimte voor ons al genoeg maar het mag ook meer zijn.

Iemand nog een goede tip?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 658
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Meer dan 16" is niet heel reëel voor die prijs, maar een redelijke kwaliteit notebook is wel bijna mogelijk. Packard Bell raad ik sowieso niet aan, dat is het minste van het minste. Er zijn 17"s te vinden onder die prijs (~€380), maar die zijn hardwarematig een stuk minder dan die waar ik naar link. Vanaf daar wordt verbetering een stuk duurder: kijk maar. Voor een echt goed dingetje betaal je nog zo'n stuk meer en vanaf die prijzen begint het eigenlijk pas. Een 15,6" met dezelfde specificaties (i370/i380, klein GPU'tje) kost rond de 480 euro, of 500 euro voor één van de nieuwste notebooks met de nieuwe Intel Core i-serie en mobiele GPU's. Die 15,6" Asus van 500 euro is echt de beste van alle bovenstaande links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat ik zo even op je eisen heb afgesteld, komen de volgende naar voren:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/496/laptops.html#filter:NYwxCsMwEAT_snUwUmwFRw8wpEjlMqQw0hUKcmROKgJGf88J4-rYmb3dkdgTT4Gih8XG4ZNxOeCcuAhbshMixtFz-cEORp0xfGG1kphd4sOaMzTXDEVyhfy8kXv4DPvCdZS9Hm-RAqcQC7GIHb25t7O2V-hbp6S3tlHosRtQa_0D

Zo heb je al de Samsung E372-JB02DE met een 17,3" beeldscherm, 4GB werkgeheugen en een 320GB harde schijf. Ook zit er ook Dual-Core processor in. Het beeldscherm heeft een resolutie van 1600 x 900 wat een acceptabele resolutie is voor zo'n prijs. Er zijn ook iets goedkopere met een minder snelle processor en minder werkgeheugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik zie je selecties niet... Kan aan mijn instellingen liggen, maar goed. Die Samsung heb ik ook voorbij zien komen, maar het is niet zichtbaar welke grafische oplossing erin zit. Vandaar dat ik voor de iets duurdere Acer ben gegaan als goedkoopste oplossing. Maar goed: voor 100 euro meer heb je weliswaar een iets kleiner dingetje, maar wel met veel betere specs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  658
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Bedankt voor de reacties!

Even een vraagje: Wat zijn precies de voordelen van die goede specs? Wij gamen er  namelijk niet op (misschien af en toe wat internetspelletjes) of ander zwaar gebruik, alleen surfen, downloaden en films kijken. En de beeldkwaliteit hoeft ook niet heel mooi te zijn.

EDIT:

Ik heb een fout gemaakt, sorry. Had de verkeerde specs bekeken en dacht dat de laptop die ik nu had 17 inch was. Heb nu gemeten op 15,3. Dus 15,3 is voldoende. Nogmaals excuses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 658

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...