Spring naar bijdragen

Algemeen Microsoft Windows 8 OS Topic - Nieuws / Tips / Gebruik


Heisenberg

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

De startknop is terug en ook bestaat de mogelijkheid om meteen door te starten naar het desktop uiterlijk en niet meteen de Metro. Ik weet niet juist meer waar ik het gelezen heb, maar ik leeste het als "een laptop/desktop is geen smartphone en daarom stap ik niet over naar Win 8 tot zolang de startknop niet terug komt". Hierin kan ik volledig meegaan, hoewel dat nu opgelost blijkt te zijn met de "Blue" update. Heb vandaag even gekeken of mijn laptop eventueel zou kunnen draaien op dit OS hij kan het wel maar er zijn een paar maars. Met name dat ik niet beveiligt zou kunnen opstarten, mijn vingerafdruk scanner is niet compatibel en nog een paar beveiligingen. Dus geen upgrade voor mij. Komt nog bij dat je het mediacenter zou apart mmoeten aanschaffen, en niet alleen dit programma dat bij Win 7 en eerdere versies aanwezig was/is. Maar kom, voor het mediacenter zijn wel andere, en misschien betere oplossingen. Dus is het wachten tot een betere revieuw van Win 8.1 voor ik beslis om een nieuwe desktop aankoop te doen, en tot zolang dat mijn laptop (met i7) perfect werkt wordt die toch niet vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

In w8.1 is de startknop wel terug maar heeft niet de functionaliteit zoals wij die kennen in w7!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik kan er prima mee werken. Ook zonder startknop. Enige probleem is dat sommige hardware/software nog niet helemaal compatible is met w8.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Men kan et ook anders aanpakken, draai zelf op het moment W7, zet de veel gebruikte programma's met een snelkoppelling op het bureuablad ( desgewenst alle office progs in de map office) en order ze eventueel in een map. Zelf doe ik het zo bij W7 en gebruik zelden de start knop. Mij gaat het vooral dat ik niet meteen in het Metro uitzicht terecht kom en voordurend moet omschakelen naar de desktop ( het bureuablad ), wat dus wil zeggen meteen het bureuablad bij het opstarten en niet Metro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 8 maanden later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Eigenlijk snap ik mijn eigen reacties niet die ik had over Win 8. Nu ik reeds enkele dagen er mee werk, op mijn nieuwe desktop, en vandaag geüpgraded ben naar 8.1, vindt het wel enigszins aangenaam en mis zelfs e startknop niet. Juist voor mijn mailprogramma (Mail Live) en voor het spelen van MW3 ga ik naar het bureaublad, andere programma's waar ik veel mee werk start ik gewoon vanuit de Metro omgeving. Het heeft me juist een dag werk gekost om de onnodige programma's te verwijderen en mijn gewone programma's te installeren, en dan niette vergeten het upgraden (naar 8.1) en updaten.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   15
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Android

win 8.1 is prima. ik heb het nu ook geïnstalleerd en ben er redelijk tevreden mee. de startknop is aan te wennen maar als je net van windows 7 afkomt is het wel vervelend. overigens draaien de meeste programma's vloeiender op windows 8.1 dan op 7. al in al ben ik er redelijk tevreden mee. ik erger me alleen aan het aero theme dat je niet kunt uitzetten als je geen tooltje gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 15
  • 157
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Even een update doen van dit topic, een update die toch wel belangrijk is voor de gebruikers van W 8 en nog niet zijn overgegaan naar W 8.1 / W 10

40 miljoen Windows 8-gebruikers dreigen ondersteuning te verliezen

Samenvatting:

Microsoft belooft Windows-gebruikers tien jaar ondersteuning voor zijn operating systems. Toch maakt het bedrijf drie jaar na de lancering van Windows 8 een einde aan het OS.

Windows_8.1_Start_screen.jpg

Vanaf de dag waarop een nieuwe versie van Windows wordt uitgerold, begint het leven van dit OS stilletjes aan weg te tikken. Microsoft garandeert immers tien jaar ondersteuning voor iedere versie van Windows. Dit wil zeggen dat de trouwe aanhangers van Windows Vista nog slechts een jaar op updates kunnen rekenen en voor Windows 7 is dit het geval tot 2020. Doordat de meeste mensen sowieso binnen de tien jaar hun oude computer en OS inruilen voor nieuwere hardware en software, zijn voorbije deadlines voor de meesten echter ongemerkt voorbijgegaan.

Het hele artikel en bron: http://www.zdnet.be/nieuws/175655/40-miljoen-windows-8-gebruikers-dreigen-ondersteuning-te-verliezen/

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Duken unpinned this topic

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...