Spring naar bijdragen

Nieuwe GPU en een nieuwe Voeding?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Eerst wat info over mijn PC:

Packerd Bell IMedia X1300

CPU: intel Core 2 Quad qq6600

GPU: NVidia 9300

RAM: 4GB ddr2

Mobo: Packerd Bell MCP73VT-PM 1.0 Voor als je niet wil googlen

PSU: FSP Group INC. FSP250-60HEN  (250watt)

Ik wil graag een nieuwe videokaart in m'n PC zetten die een beetje op kan tegen mijn CPU, want mijn 9300 lukt dat niet helemaal.

Ik zat zelf aan een NVidia GTX 560 of 570 te denken. Mischien dat mijn CPU dat niet helemaal aankan maar dat is geen probleem, mischien bouw ik wel een helemaal nieuwe PC.

Maar omdat een beetje GPU al snel wat watts gebruikt moet ik ook een nieuwe PSU.

Ik vraag me af of ik er gewoon zomaar een voeding in kan stoppen of moet ik nog op iets specifieks letten? (in de vorm van type Mobo, etc)

Zelf dacht ik een grote voeding te kopen die zeker 2 GTX570's aankan zodat als ik inderdaad een helemaal nieuwe PC bouw niet weer een andere voeding moet kopen. Dus had ik een Corsair TX950w in gedachten. (ja dat word een prijzige energie rekening 950  watt is niet niks  ;) )

Dus wat ik wilde vragen is of deze voeding wel in mijn PC kan (en werkt) en of zo'n videokaart in m'n PC werkt.

Alvast bedankt! Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279
  • Reacties 18
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dus wat ik wilde vragen is of deze voeding wel in mijn PC kan (en werkt) en of zo'n videokaart in m'n PC werkt.

Werkt het? Ja. Wil je het? Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoezo? wat denk jij dan? kleinere voeding 750 watt ofzo?

Ik dacht een grote te nemen voor als ik misschien een 2e GPU zou kopen met SLI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je hebt een slechtgekoelde micro-ATX kast. Daar wil je geen hittemakers in hebben zitten, zeker geen SLI-opstelling. Niet dat dat mogelijk is op dat moederbord, trouwens. Ik zie trouwens ook niet het praktisch nut van zo'n gaming rig, want met één zo'n kaart kom je al extreem ver. Tenzij je op meerdere monitoren werkt, natuurlijk, dan zou het zijn voordeel kunnen hebben. In ieder geval is het noodzakelijk om een compleet nieuw systeem aan te schaffen als je zo zwaar wilt gamen. Een upgrade van het huidige is ook mogelijk, maar dan zou ik eerder de processor en het moederbord meenemen en in een nieuwe kast steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Niet over de hitte gedacht. -goed punt  O0

De SLI optie wilde ik gewoon hebben voor het geval ik een helemaal nieuwe rig zou bouwen en eventueel upgraden over enige tijd met die 2e GPU(vandaar ook die grote voeding)

Aan een nieuwe kast zat ik al te denken want een double-slot kaart past niet meer achterin :)

Denk je dat zo'n GPU goed werkt met m'n processor?

Is de voeding geschikt voor dit moederbord? Is er niet iets als een maximaal aantal watts van het mobo?

Is het een goeie voeding?

Sry voor de vragen maar ik ben echt een leek op het gebied van voedingen en koeling.  :-\

Ik heb trouwens wel 2 monitoren.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sja... je hebt een Packard Bell he. Ik weet niet hoe ze die kasten bouwen, dus ik twijfel of je er wel een full-size PSU in kwijtkunt. Een full-size GPU gaat sowieso niet lukken, want daar is de kast gewoon te klein voor. Op het mobo zou 'ie nog wel gaan, maar ik zou gewoon een totaal nieuwe pc bouwen en die Packard Bell ernaast zetten, cadeau doen aan iemand anders of (evt. in onderdelen) verkopen.

Wat is de resolutie van die twee bij elkaar? Kortom, op welke reso werk je nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik werk nu op 1680x1050 en 1280x1024.

Ik denk dat ik eerst kijk of die GPU en PSU op mijn huidige Mobo in een nieuwe kast (goed) zou werken. Dan kan ik altijd nog een nieuwe PC bouwen met die PSU en GPU.

Ik heb nog een vraagje: Silverstone Strider vs. Corsair 950

Welke is beter? mischien heb jij ervaring met deze voedingen. Volgens hardware.info heeft de Strider een hogere stabiele belasting en maakt ie minder geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Niemand die me kan helpen?

Nog een vraagje: Kan een PCI-e 2.0 GPU in een PCI-e 1.0 slot?

Volgens het NVidia forum kan een 2.0 gpu in een 1.1 en 1.0 PCI-e slot

Volgens een NL website kan een 2.0 GPU alleen in een 1.1 slot en NIET in een 1.0 PCI-e Slot  :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Wat je nu van plan bent is helemaal niet verstandig, je gaat allemaal nieuwe onderdelen kopen voor een oud systeem waar je later echt spijt van gaat krijgen.

Zoals Tom als zei is het bouwen van een nieuwe PC het beste. Een voeding van 1kw is compleet waanzin! Ga ook alsjeblieft uit van onze expertise.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik pruts met getalletjes en ik vraag hier of  het kan/klopt das alles. Natuurlijk ik vraag juist om jullie expertise ben blij dat je het zegt hoor!

verder als je een grote voeding koopt hoef je m toch niet helemaal te belasten?  ???

Het prijs verschil met een 750w Corsair vond ik niet groot dus dacht ik laat ik maar meteen een goeie nemen.  ;)

Maar als je zegt das totale bullshit plz help me dan. Ik ben een beginner op dit gebied.

Dus wat zou jij doen in mijn plaats? Een helemaal nieuwe bouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

...maar ik zou gewoon een totaal nieuwe pc bouwen en die Packard Bell ernaast zetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik vind een nieuwe PC bouwen wel duur is er niet een geodkope upgrade voor mijn vid-kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Je eventueel een nieuwe kast/videokaart en voeding kopen en dat allemaal inbouwen in de nieuwe aangeschafte kast inclusief de ouwe onderdelen uit de Packard Bell, zo zul je nog steeds achter de feiten aanlopen maar dat zal het goedkoopste zijn voor dit moment, het is wel duurkoop voor langer termijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En wat als ik nou een kleine upgrade zou uitvoeren met bv:  een Nvidia gt 440 en een kleine voeding van 450W? is dat makkelijk? Ik hoef dan geen nieuwe kast te kopen want het is een single-slot GPU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dat zou kunnen en is een tijdelijke oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Maar tom, hij heeft een PCI-E 1.0 of 1.1 slot, is het dan wel verstandig?? Volgens mij niet.. Heel de update is niet verstandig. Accepteer gewoon wat lagere framerates en spaar nog even door ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 55

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Heb je 't tegen mij? :P Ik gaf geen antwoord hoor. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is er veel verschil tussen een GT 440/GTS 450 en een 9300 GE? Ik kan nergens een goeie vergelijking vinden. De Specs zijn ieder geval een stuk beter.

Kan een PCI-e 2.0 GPU in een PCI-e 1.0 slot?

Volgens het NVidia forum kan een 2.0 gpu in een 1.1 en 1.0 PCI-e slot

Volgens een NL website kan een 2.0 GPU alleen in een 1.1 slot en NIET in een 1.0 PCI-e Slot

Iemand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.

    knabbel

    Geplaatst

    Ook voor betaling met paysfecrd
  • Recente prestatie

    • cobey heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...