Jump to content
Sign in to follow this  
Marnix36

Streamen via VLC Player

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben aan het proberen om een netwerkstream via VLC uit te voeren.

Ik wil op de ene computer een stream uitzenden en op een andere computer in het gedeelde netwerk deze stream kunnen bekijken.

Het lukt me echter niet, ik heb al wat handleidingen doorgenomen maar ik kom er niet uit.

Op de computer waar ik de stream wil uitzenden ga ik als volgt te werk:

- Media --> Streaming --> Selecteer bestand dat ik wil streamen

- Bij destinations op HTTP en video profiel op WMV1, bitrate op 192kbs en scale op 0,25. Audio profiel op MP3. TTL (Time-to-Live) op 10

De stream wordt goed weergegeven op deze computer.

Het probleem is nu dat ik deze stream niet te zijn krijg op een andere computer in hetzelfde gedeelde netwerk.

Ik doe op deze computer het volgende:

- Media --> Netwerkstream openen --> rtp://@:IPADRES

- Vervolgens op afspelen maar ik krijg geen beeld te zijn.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en hoe ik het probleem op kan lossen?

Alvast bedankt!

Groeten Marnix

Ik neem aan dat je de andere computer wel kan benaderen via bijvoorbeeld een ping? Kunnen de twee PC's met elkaar "babbelen" bv filesharing?

Ja dat werkt prima. Als ik een bestand in onze gezamenlijke map aanmaak dan kan de andere computer dat bestand terugvinden in de map. Als het goed is bevinden de computers zich dus wel in hetzelfde (draadloze) netwerk.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Latest news

• Nu op het forum

• @Drifter Ik heb een account op opensubtitles maar de site werkt niet naar behoren. Ik kan geen berichten sturen, commentaar plaatsen onder een toegevoegde subtitle en ik kan de subtitle ook geen beoordeling geven. Ik weet dat ze bezig zijn met een compleet nieuwe versie van de website maar dit is nog in beta. @Duken Ik hoop het ook! Vertalers hebben meestal geen eigen website of emailadres maar misschien wordt dit bericht toch door hem gelezen op Duken :)
    • Hoi, ik heb precies hetzelfde. Zonder pardon of waarschuwing ben ik verbannen. Wat vreemd. Erg lastig dat je niemand kan bereiken om uitleg. En hoe dit opgelost kan worden.
    • Top Drifter, heb op die community een account dus ga ze gelijk binnenhalen!  Bedankt!
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Playmobil: The Movie

• Familie
    • Animatie

Dora and the Lost City of Gold

• Avontuur
    • Komedie

Crawl

• Thriller
    • Actie

UglyDolls

• Animatie