Spring naar bijdragen

Schijf te vol bij downloaden Utorrent - Disc Overloaded


Gast Convertjosh

Aanbevolen reactie

Gast Convertjosh

Ik krijg wel is een melding van Utorrent "schijf te vol"

terwijl de schijf helemaal niet vol is .Mijn ervaring is dan de download snelheid op te bouwen van langzaam naar snel .

Utorrent gaat zo voorspoedig van start dat het die melding geeft.

Ik zet bij de de eerste 0,1% van de film de download limiet op 100kb/s .0,2% van de film op 200 kb/s, en zo ga ik opbouwend door 0,3% is 300 kb/s ,totdat ik 1,2% van de film bereikt.Dan ga ik op onbeperkt zonder problemen verder,maar dit is afhankelijk van de snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Reacties 19
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Gast franswon

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=16836

Hier staat o.a.:

Re: utorrent: schijf te vol?!?

--------------------------------------------------------------------------------

Beste,

Dit komt niet doordat je schrijf te vol is. Het betekend dat je schrijf (intern geheugen!?) de snelheid niet kan bijhouden. Dit kan komen omdat je nog andere dingen doet op je pc (muziek afspelen, film kijken, spelletje speelt, bestanden overzetten etc.) die je snelheid afpakken van uTorrent.

De enige opties zijn:

1. Cache geheugen in uTorrent aanpassen (zie instellingen in uTorrent)

2. Andere dingen uitzetten, zoals spelletje, muziek etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Is de schijf wel NTFS geformatteerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k
Gast franswon

Als het bestand > 4 GB is en de schijf is met FAT32 geformatteerd krijg je een Windows foutmelding. De melding komt volgens de vraagsteller vanuit het torrentprogramma, dus je antwoord lijkt me niet van toepassing hier. (Met alle respect overigens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Stelt ConvertJosh wel een vraag, volgens mij is het meer een opmerking? Je krijgt trouwens met bovenstaande ook een foutmelding in je downloadcliënt, want hij moet toch een keer stoppen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k
Gast Convertjosh

Ik krijg wel is een melding van Utorrent "schijf te vol"

terwijl de schijf helemaal niet vol is .Mijn ervaring is dan de download snelheid op te bouwen van langzaam naar snel .

Utorrent gaat zo voorspoedig van start dat het die melding geeft.

Ik zet bij de de eerste 0,1 van de film de download limiet op 100kb/s .0,2 van de film op 200 kb/s, en zo ga ik opbouwend door 0,3 is 300 kb/s ,totdat ik 1,2 van de film bereikt.Dan ga ik op onbeperkt zonder problemen,maar dit is afhankelijk van de snelheid.

Robbert ik stel ook gelijk een vraag .

En franswon ik weet dat je in de richting zit dit bevestig mij ideen.

Ik heb deze vraagstelling 6 jaar geleden op solarweb gesteld ,en op op de forums is het nog steeds vaag met antwoord.

Ik doe totaal niks ,maar als ik een torrent met vol gas hebt ,gebeurd dat .De oplossing die ik heb beschreven helpt,maar dat lijkt mij niet de bedoeling.

Franswon jij bent net zo'n torrentfreak als ik, en hoop een weg te vinden .Ik heb een cache cleaner waardoor het beter wordt. http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=41304.msg264429#new

Verder dan wat ik heb laten zien kom ik niet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nederlandse hits zijn schaars met die melding. Welke melding krijg je precies als je je uTorrent op het engels zet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ook wel dit antwoord ->

"Its in indication that the files you are downloading/ the speed your are downloading them at is over writing your hard drive that you are saving them on. This commonly happens with large files or a massive network speed that is able to download as fast as hard disks can read. The speeds will drop when "disk overloaded 100 percent," but when the hdd catches up your speeds should go back to normal.

Set diskio.write_queue_size to 2x -4x (in Utorrent preferences-advanced) your maximum download speed and you're done.

Hope this helped :)"

Of te wel, je harde schijf kan het niet aan. 200 kb/s is niet zo'n hele hoge snelheid maar met een oudere harde schijf en meerdere processen openstaan kan dat wel resulteren dat je harde schijf het niet meer aan kan.

Weet je toevallig welke harde schijf je hebt? Zo niet kan je even speccy downloaden ->

http://www.piriform.com/speccy

Doet een analyse en dan kan je ons even de specificaties doorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
Gast Convertjosh

Verklaar dit,als ik start met 1,2 mb/s  krijg ik die melding ,na 1,2% download heb ik geen probleem meer.

Hier staat de oplossing boven in, maar ik weet niet waarom.

Edit:

Dit schrijft Utorrent:

Wat betekend schijf te vol in statusbalk?

Dit betekent dat de schijf de lees-/schrijfsnelheid niet kon bijhouden. Dit is normaal wanneer je de eerste keer een grote torrent start, omdat Windows het bestand moet aanmaken voordat het geschreven kan worden.

Bron: www.utorrent.com/intl/nl/help/faq/errors]http://ll.www.utorrent.com/intl/nl/help/faq/errors

Dus de conclussie is dat bij een grote torrent (blu-ray) ,dit dan vrij normaal is met het opstarten van een torrent.

JFK,het is wel een mooie aanvulling ,voor de mensen met een andere oorzaak.

rep + van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dit heb ik ook bij snelle seeders  krijg dan ook schijf te vol terwijl op de petietie nog 400 gb aan vrije ruimte is seeders die gelijk meer als 2 mb geven    en niks open he en niks oude pc is splinternieuw met  alle goede spullen erin laten bouwen  dus alle verhalen kloppen niet  dit is gewoon iets van de laatste jaar dat ik dit ook krijg  gaat als het goed is die melding  binnen een paar minuten weg en loopt die wel goed  zo niet dan stop ik even de film in u torrent en probeer  het later weer  komt gewoon dat er veel snelle seeders zijn met seedboxen  en dat kan u torrent niet aan dus  die had je vroeger dus niet en dus had je die melding ook niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31
Gast Convertjosh

Lees goed utorrent kan het wel aan,maar windows moet eerst wat doen voor er geschreven kan worden.dat is dan enorm data aanbod op dat moment.

Hoe snel is jou download ? Bij mij is het maximaal met torrents 1,2 mb snelheid.Hoe sneller je download ,en hoe groter de torrents ,des te eerder de melding "schijf te vol",waardoor alles tijdelijk in elkaar klapt.Mijn oplossing is opbouwend je torrent opstarten. Misschien dat utorrent in de toekomst een script voor kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  31
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hihi mijn provider geeft 50 mb up en downl  maar is een goede tip voor ik hem laad ff de upload aanpassen meestal los ik het op ff uit en als de melding weg is  weer aan  en wat jij zegt misschien  vind u torrent een oplossing ik down met u torrent1600  de hoger zijn niet veilig he dus ik doe nooit  upgraden wordt ook boven de 17 geweigert op de torrentsites vanwege de instabiliteit dan ben je lid af  groetjes kwebbel035 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 31

  • Bijdragen:  10
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Disk overload is inderdaad zoals velen hier al suggereren dat je te veel aan hebt staan.

Je HDD loopt "Vol" als je de schrijfsnelheid voor andere toepassingen tegelijk gebruikt met het downloaden van bestanden.

Dat is het geval met het branden van DVD's, en alle andere toepassingen die gebruik maken van de HDD.

Het maakt geen verschil of je schijf vol zit of niet, als die de schrijfsnelheid niet kan bijbenen dan geeft ie nog steeds aan dat ie vol is.

Ik raad aan om hardwaregebruikende software/games of op het moment dat je brand gewoon niet te downloaden.

Of je moet een snelle schijf kopen die er wel tegen kan schrijven en meer aankan, hier kan ik je niet mee helpen want daar heb ik niet veel kennis van.

Soms geeft ie ook de melding aan dat ie 100% vol is bij een externe HDD, hetzelfde geval hier, alleen soms moet je even een half uur op 100% vol laten staan tot het goed is en de melding wel is, afhankelijk van de groote van het te downloaden bestand.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 10

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

ik heb je 2 topic,s samen gevoegd het was nog al overbodig om 2 topic,s aan te maken voor je probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Maar het gaat om een oplossing van je probleem het is dan niet handig om daar voor een ander topic aan te maken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500
Gast Convertjosh

Oke ,dan geef ik nog een laatste reactie .Bitspirit heeft toch iets te veel tekortkomingen vergeleken met utorrent,Ik zal de topic nog even open laten ,maar voor mij betreft hebben we alle gegevens.

Edit: Topic nu definitief gesloten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...