Spring naar bijdragen

Aanmelden windows live - Fout 81000494


Pctje

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Beste,

Ik heb dus sinds vandaag een nieuwe pc, maar ik zit met een probleem.

Zoals hierboven vermeld staat is msn niet beschikbaar. En zegt dat de service van Windows live niet beschikbaar is. Ik had in eerste instantie de nieuwste msn erop gezet (Windows live 2011) maar deze had deze melding. Dus heb ik er een oude op gezet ik denk dat het 2009 is.  Maar zit nu nog steeds dat de service niet beschikbaar is. Terwijl ik met mijn laptop wel gewoon op msn kan. Ik zie dan ook staan op mijn laptop maar hij meld niet aan.

Ik zag de code 8100030d, maar dit was bij de oude msn.

Graag hoor ik van jullie hoe dit opgelost kan worden.

Ik heb zelf ook al op fora's gekeken maar nog niet de oplossing gevonden  :'(

Alvast bedankt!

Edit: Ik heb hier ook nog wat gevonden: Ik heb in het netwerk een streepjes lijn en hadk eerst niet hoe los ik dat op :o

hoereinternet.png

Ik ben er nu dus al achter dat het met mijn netwerk te maken heeft.. Want als ik een toegangspunt van mijn mobiel maak doet hij het wel. Ik weet echt niet meer hoe ik het op kan lossen. Ik heb al een dns flush gedaan opnieuw ip toegewezen etc.

Bij nieuwemsn is de foutcode: 81000494

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Reacties 14
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Welke versie heb je van messenger? Vaak zijn dit soort vreemde issues verholpen met een nieuwere versie. Downloaden kan hier: http://explore.live.com/windows-live-messenger?os=other

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hij heeft de nieuwe versie, staat al in de tekst ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik heb zelfs opnieuw een clean install gedaan van windows.

Maar blijf het probleem houden. Dus heb nu inderdaad de nieuwste msn.

Zijn er ook alternatieve programma's voor msn? Maar dat je wel msn gebruikt voor inloggen?

Want dit schiet niet op. Of iemand moet een oplossing weten. Maar alles wat ik probeer werkt niet :'(

___

De code die ik dus steeds krijg bij de nieuwe msn, 81000494, staat voor geen goede connectie met internet. Hoe kan dit? Want internet zelf doet het wel ik kan downloaden etc. EN ik heb nu niet eens een firewall geinstalleerd staan op mijn pc.

Hoekan die dan tegen gehouden worden. En vanwaar geen internet? Ik snap er niets van. En msn hebk toch echt nodig.  :-\

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een maat van me gebruikt amsn werkt zeer goed, misschien wel beter als de normale msn.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik krijg ook een foutcode, en de oplossing is dat ik opnieuw moet installeren. Dat werkt alleen niet :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Jup dat hebk hier dus ook. Ik heb de IE instellingen precies zo over genomen van mn laptop waar deze wel werkt.

Maar dit heeft geen nut gehad. Tot nu toe werkt a msn ook niet.

Wat kan het toch zijn? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik vond nog deze twee oplossingen:

Een mogelijke oplossing:

Sluit MSN/Live Messenger.

Ga naar Start > Uitvoeren...

Tik daar het volgende "%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts" (ove kopier dat, stuk makkelijker ).

Verwijder alle bestanden die in deze map staan.

Start MSN/Live Messenger en probeer aan te melden.

Success!

of

Hallo iedereen..

Omdat mijn nichte hetzelfde probleem had heb ik eens gemaild naar de helpdesk. Met onderstaande oplossing als antwoord.

Ik weet (nog) niet of het werkt, ben nog niet bij m'n nichtje geweest ondertussen. Maar jullie kunnen misschien eens proberen

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Messenger.

Mijn naam is Dennis en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het aanmelden bij Windows Live Messenger. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Je ontvangt dan de volgende foutmelding:

-"Helaas kun je je op dit moment niet aanmelden bij Messenger. Probeer het later nogmaals. 80004005." Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Als je een MSN betaalaccount hebt, wordt er in de sectie "Details" op de pagina "Status en Ondersteuning" de volgende foutmelding weergegeven:

- "80004005: Helaas kun je je op dit moment niet aanmelden bij Messenger. Probeer het later nogmaals."

Dit is een standaard foutmelding die wordt weergegeven als er verbindingsproblemen zijn bij Messenger.

Volg de volgende stappen om het probleem op te lossen:

1. Controleer of je de meest recente versie van Windows Live Messenger gebruikt, namelijk 8.0.792. Klik hiervoor op "Help" in het bovenste navigatiemenu in je mail Windows Live Messenger venster, en klik vervolgens op "Over Messenger."

2. Als je niet de meest recente versie, namelijk 8.0.792, bezit, installeer je deze via http://get.live.com/messenger/overview. Nadat je de installatie afgerond hebt, moet je je nogmaals aanmelden bij Windows Live Messenger, wat nu probleemloos zou moeten gaan. Mocht je hiermee alsnog problemen ondervinden, ga door naar de volgende stap.

3. Open Windows Live Messenger.Selecteer via de vervolgkeuzelijst in de aanmeldingspagina het e-mailadres dat je gebruikt om je aan te melden bij Messenger. Klik op "Mij vergeten" en klik op "Ja" om het verwijderen te bevestigen. Meld je nogmaals aan bij Windows Live Messenger. Mocht je hiermee alsnog problemen ondervinden, ga door naar de volgende stap.

4. Wijzig de instellingen van Windows Explorer, volg hiervoor de volgende stappen:

a. Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

b. In het venster "Menu Start," klik op het menu "Extra" en vervolgens op "Mapopties." Klik op het tabblad "Weergave." In de lijst "Geavanceerde instellingen," selecteer "Verborgen bestanden en mappen weergeven" onder "Verborgen bestanden en mappen," en deselecteer "Extensies voor bekende bestandtypen verbergen" onder "Bestanden en mappen." Klik op "OK" om "Mapopties" te sluiten.

c. In het venster "Menu Start," klik op het menu "Beeld" en vervolgens op "Explorer-balk." Controleer of de optie "Mappen" is geselecteerd, zodat de lijst met mappen aan de linkerkant van het venster "Menu Start" wordt weergegeven.

5. a.Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

b. In het venster "Menu Start," ga naar de lijst met Mappen in de linker paneel en navigeer naar de map C:\Documents and Settings\<Je Windows aanmeldingsnaam>\Contacts\<Je Messenger e-mailadres>, waarbij <Je Windows aanmeldingsnaam> de naam is die je gebruikt om je aan te melden bij Windows en waarbij <Je Messenger e-mailadres> het adres is waarmee je je aanmeldt bij Messenger.

c. Verwijder alle bestanden die zich in de map<Je Messenger e-mailadres> bevinden.

d. Klik met de rechtermuisknop op "Start" en selecteer "Verkennen" in het snelmenu. Hiermee wordt het venster "Menu Start" geopend.

e. In het venster "Menu Start," ga naar de lijst met Mappen in de linker paneel en navigeer naar de map C:\Documents and Settings\<Je Windows aanmeldingsnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live Contacts\<Je Messenger e-mailadres>, waarbij <Je Windows aanmeldingsnaam> de naam is die je gebruikt om je aan te melden bij Windows en waarbij <Je Messenger

e-mailadres> het adres is waarmee je je aanmeldt bij Messenger.

f. Verwijder zowel de "echte" als de "schaduw" mappen die zich in de map <Je Messenger e-mailadres> bevinden.

6. Meld je je nogmaals aan bij Windows Live Messenger.

7. Mocht je alsnog problemen ondervinden, neem dan contact met ons op. We sturen je dan informatie over hoe je de ondersteuningsberichten kunt verzamelen, zodat we een oplossing kunnen vinden voor jouw probleem.

Bedankt dat je Windows Live Messenger gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Windows Live Messenger Support Team

en nog een gekke oplossing..

Laat ik nu ook last hebben van de 80004005 melding.

PROBLEEM OPGELOST, DE LAP TEKST HIERONDER LEZEN IS 4 MINUTEN VAN JE LEVEN. Plus, het is voor niks. Het probleem is, zoals ik al zei, opgelost. Ik heb je gewaarschuwd :na:,

Ik zal even zeggen wat er gebeurd is.

Ik had kladblok geopend, vervolgens ging ik naar "Openen", en heb bij alle bestanden een "Excel" bestandje aangeklikt. Je leest het goed, ik heb een Excel-Tabel in het simpele Kladblok-programmatje geopend. Ik wou wat prutsen met de code .

Dan moet je je inbeelden dat de code er zo ongeveer uit ziet:

ü á ß ð´¶ç

en dan staan er achter de hierboven 7 tekens, nog 7 keer het "?" symbool. Die staan er een keer of 7 ZICHTBAAR achter, en 7 keer onzichtbaar er achter (Dus als je 8 keer op backspace drukt, zijn er maar 4 karakters weg)

Voor de geïnteresseerden onder ons, is het het "?" teken, die je in Word kan vindne op deze wijze:

Invoegen -> Symbool

BOX DRAWINGS LIGHT VERTICAL AND RIGHT

Sneltoets: 251C, ALT+X

Enfin, blijkt dat ik de code gekopieerd had (dus als ik op ctrl+v drukte, kreeg ik een flinke regel van die code op mijn beeldscherm te zien). Wat ik wilde, lukte niet, dus ik liet Excel voor wat het was, en ging een beetje surfen op het internet.

Ik zat uiteindelijk op een site over Goa, een provincie in India, waarvan ik een stukje tekst in mijn persoonlijke bericht wilde zetten.

Ik kopieer de tekst, open de "opties" in WLM, en plak de tekst in "Mijn Persoonlijke Bericht". Vervolgens druk ik op enter, en meld msn mij af.

Wat de... Wat gaan we nou krijgen?

Na 3,14 seconden lang logisch nadenken, besloot ik te kijken wat er onder mijn ctrl+v zat: Het bleek de excel-code te zijn.

Nu heb ik op mijn pc, op 3 verschillende msn accounts aan kunnen melden, dus daar is niks mis mee.

Op wwwl.meebo.com heb ik onder mijn huidige adres aan kunnen melden, dus ook daar is niks mis mee.

Overigens, heb ik, om te testen, op de meebo-browser, de code in een chat-window geplaatst, en op "verzenden" gedrukt. Wederom werd ik per direct afgemeld.

Vervolgens heb ik die code ingevoerd in mijn adresbalk van firefox, en op enter gedrukt. Ik kreeg niet een site, maar meer een bron/script voor me, waar

Ik heb toen een vriend gevraagd, in te loggen op mijn msn, mijn naam en persoonlijk bericht te wijzigen, mij een standaard avatar te geven, en bij opties -> algemeen, de optie "[v] Schermafbeelding en persoonlijk bericht altijd hetzelfde houden, waar ik me ook aanmeld." uit te zetten.

Dit heeft hij gedaan, en ik kan nog steeds niet inloggen.

Vervolgens WLM via Ctrl+alt+delete uit het werkgeheugen van mijn pc gehaald, en mijn pc uitgezet. 15 minuten af laten koelen, en weer aangezet, en WEDEROM kan ik me niet aanmelden.

Toen ben ik hier gaan zoeken, en zag ik die mooi "%userfiles%\1\2\3\4" dingetjes.

Toen ben ik gegaan naar

Lokaal Statoin (C: )

-> Documents and Settings

--> Robin (dat ben ik dus )

en in die map stonden de volgende items:

---> Bureablad

---> Contacts

---> Cookies

---> + Favorieten

---> + Menu Start

---> + Mijn Documenten

---> + User Data

Waarbij de mappen met een "+" ervoor ook weer submappen hebben.

Er staan dus geen "Application Data". De zoekfunctie heeft ook niks opgeleverd.

Ik heb vervolgens de map contacts in zijn geheel verwijderd, want de map was leeg, en mijn prullenbak geleegd. WLM weer uitgezet, pc uitgezet, gereboot, en toen dit hele lange stukje tekst getypt.

M'aider s'il vous plait!

Edit: Typo'tjes eruitgehaald .

-----------------

-----------------

Edit 2:

Ik heb mijn Local Settings gevonden, en alles eronder, en heb het verwijderd.

WLM doet het nu weer ^^.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

ik heb alles geprobeerd. En werkt dus niet.

Het heeft te maken met een "time out" en dus niet reageert. Zou het kunnen liggen aan mn draadloos netwerk kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat zou kunnen. Heb je ook last met andere dingen met internet? Je zou eventueel een LAN kabel kunnen leggen om te testen (achter in je pc en achter in je router ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

De rest doet het allemaal prima.

Maar omdat hij het wel doet bij ebuddy vind ik het zo vreemd.

Firewall heeft hij ook alle toegang.

Dus ik denk datk toch even de andere netwerkkaart erin doe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik heb ook al van alles geprobeerd en hier werkt WLM nog steeds niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hier ook niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Na een heleboel gekloot doet hij het. Dankzij een reactie van windows live zelf.

Hier is de link naar mijn topic:

http://windowslivehelp.com/thread.aspx?threadid=97bd6674-2052-4796-a378-64c789dd2f21

Dit was de oplossing:

http://www.windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=48cb38e4-dffa-4250-8671-8b44fe19383b

De volgende stap was voor mij de oplossing:

C:\Users\<Windows Login naam>\Contacts

e.    Verwijder de Contacts folder.

Deze stond nergens anders vernoemd maar werkte wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Super dat je de oplossing nog even noemt. Fijn dat het ook weer werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...