Spring naar bijdragen

Top-end PC


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hi, ik heb geld gespaard, en wil dus een vreselijk snelle PC.

Wat ik ervan vraag is veel, erg veel.

Ik wil 3ds max erop laten lopen, maar dan met enorm veel iterations op een klein object wat dus sowieso veel vraagt van een standaard top-end PC, hierboven op wil ik tijdens het renderen van high-subdivisional surface objects ook een aantal spellen kunnen spelen, tegelijk dus met meerdere schermen.

Ook wil ik alles op het hoogste detail kunnen spelen voor de komende 10 jaar.

De kast moet er enorm goed uit zien.

Ook fan controllers en al dat spul is een must.

Ik heb 20.000 euro uit te geven, dus maak er maar iets moois van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 157
  • Reacties 17
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Niet om het een of ander hoor, maar al dat soort topics die ik op HWI tegenkwam waren uiteindelijk fake. 20.000 euro is extreem, daar zou ik wel wat anders leuks voor kunnen kopen... Daarnaast, ik zie onder je avatar de woorden "PC" en "expert" staan. Als je die twee combineert wekt het het vermoeden dat je zelf prima weet waar je moet beginnen. Ik, en waarschijnlijk spreek ik ook voor JFK, stel pc's samen op het gebruik ervan, dus vaak enigszins rekening houdend met het feit dat er een bepaalde wens is met een bijpassend budget. Dat zou je een prijs/prestatie-verhouding kunnen noemen. Daarvan is hier geen sprake, je zet voor dat geld een complete game-mediatheek neer waar je eventueel lan-party's zou kunnen houden. Ook meewegend dat ik me nooit heb verdiept in dergelijke supersystemen raad ik mijn hulp niet aan, mocht het een serieuze overweging van je zijn. Wel kan ik de aanschaf sterk afraden als het alleen om de lol ervan gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

20.000 euro? Daar kan je een nul vanaf halen over circa 3 jaar.. Maar goed je kan moeilijk iets samenstellen dat geen limieten heeft. Als ik mijn best doe dan kom ik maybe op 10.000 euro.

Dan praten we over quad-sli gtx 590, 990x etc.

Ik kan een heel verhaal over houden wat de nadelen zijn (warmte, bottleneck etc.)

Een monster systeem hoeft geen 20.000 euro te zijn. Voor 3000 euro (wat al belachelijk veel geld is) heb je méér dan zat. Ik zou alleen wel op Ivy Bridge wachten want die presteren zoveel beter dan de huidig beste cpu.

Kijk trouwens ook eens bij HWI PC advies dan zie je het duurste/beste prijs/prestatie. Zelfs daar komen ze niet eens in de buurt van 20.000 euro. Gaat je ook bijna niet lukken, zelfs een 1.6TB SSD in de configuratie en het wordt nog knap lastig om 20 000 euro te bereiken.

Ik heb wel een samenstelling, zal hem morgen posten.

Sent from my SGS II using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Tom PC expert staat meer voor het software gedeelte, waar ik nogal goed mee ben, en het is een serieuze overweging, heb hier 4 jaar lang voor gespaard.

@JFK Hoeft niet precies 20.000 te zijn, zolang hij maar aan mijn eisen voldoet, maar dit moet echt een soort van game-mediacenter worden die alles kan wat mogelijk is, maar dan ook echt alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 157

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

20.000 voor een pc. Wtf? koop een alienware (gewoon omdat je 1000$ extra voor de naam betaald. en koop weet ik veel, Home cinema set erbij, Nieuwe tv alles of geef wat weg aan een goed doel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het probleem is dat je een afschrijving krijgt waar je u tegen zegt. Over een jaar is het systeem al lang niet meer het sterkste wat je kunt kopen. Logisch gevolg? Upgraden, of een naar gevoel van boosheid, verlies of angst. Mijn tip: investeer het in randapparatuur. Neem een aantal IPS-monitoren en zet ze op de DisplayPort. Pak een flinke geluidsset van de bekende merken en een goede geluidskaart. Daar verlies je verreweg het minst op. Houd veel geld over voor upgrades en geniet ook van de rente die je krijgt op de bank. 2,1 procent over 15.000 euro is toch weer 315 euro...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En 'ik wil alles in het hoogste detail over 10 jaar'.. Dat gaat je niet lukken, met wat voor PC dan ook. Kijk naar de videokaarten van 10 jaar geleden (duurste), no way die gaan huidige games trekken.

Sent from my SGS II using Tapatalk

Ik weet niet of dit werkt, maar hier een voorbeeld wat ik voor elkaar heb gekregen. Nog niet eens 7000 euro..

klik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zeg, koop elke twee jaar een nieuwe PC met die 20.000 euro....

Maar iOrale om nou te zeggen dat je 20.000 euro op de plank heb liggen? Of het nou waar is of niet... het is wel een beetje bluffen.

"Ik heb 20.000 om uit te geven, maak er iets moois van"

Dat zijn niet echt berichten binnen Duken.nl maar meer voor een miljonairs beurs die daar PC's hebben staan voor dat geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het hoeft natuurlijk niet 20.000 euro te kosten als het ook goedkoper kan, ik zit zelf te denken aan een Origin Genesis en die te upgraden elk jaar als er iets nieuws/beters uitkomt.

Natuurlijk wil ik ook wat geld overhouden voor m'n rijbewijs en een mooi karretje erbij.

De PC moet ook als server kunnen werken voor Minecraft met enorm veel slots, daarnaast wil ik ook nog LAN-party's doen en 3ds max surfacing, en ook als sound processing en St/RDS PC.

En ook als TV, en dat wil ik allemaal tegelijk kunnen doen met meerdere schermen, omdat dit allemaal niet kan op m'n AMD Phenom x6 PC.

Maar ik vind het niet erg dat het niet precies 10 jaar meegaat als een top-end, maar zolang ik hem maar kan upgraden elke 2/3 jaar, dan vind ik het wel best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 157

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Verkopen hun wel in Europa? Ben ze alleen in Amerika tegen gekomen. Ook wel lastig met garantie.. En server/pc tja, dan kun je beter nog een systeem er bij zetten ipv alles in één want dat is echt nergens voor nodig en onpraktisch. Zo kun je bijvoorbeeld een nvidia quadro nemen en een krachtige cpu voor bewerking, hd 6990 cfx systeem voor gamen en dan een server-achtig systeem.

Ik heb igg een systeem samengesteld zie bovenstaande berichten.

Sent from my SGS II using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ze verkopen ook in Duitsland en Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 157

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou goed als je dat wilt, stel hem samen zoals je graag wilt ->

http://www.originpc.com/shop/pc/config-step1.asp

Je kan het zo gek maken als je wilt, als je alles kiest kom je op ~ 19.000 dollar uit dus leef je uit zou ik zeggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die monitoren en het geluidssysteem is nog steeds crap... De Logitech Z906 zou ik echt nooit aanschaffen, net als alle monitoren die er genoemd staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

ik zijn max 2000 euro uit geven;)

en over 3 jaar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Die monitoren en het geluidssysteem is nog steeds crap... De Logitech Z906 zou ik echt nooit aanschaffen, net als alle monitoren die er genoemd staan.

Voor het geluid heb ik al een oplossing:

Sound blaster Audigy 2 geluidskaart aangesloten op 2 versterkers, op de 2 versterkers zijn 6 100watt luidssprekers en 2 1kw subwoofers aangesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 157

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je ook isolatie voor je 1000 watt subwoover. Damn mate. Jij weet wel van aanpakken zeg :s Maar ik zou gewoon voor elk jaar 2000 euro in een upgrade stoppen. Dan loop je altijd bij. Anders loop je over 5 jaar alweer ver achter met je systeem van 20.000 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Pics? Ben best wel benieuwd naar zo'n setup. Met zoveel geld zal je vast wel een mooie camera hebben.

Sent from my SGS II using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik zou zeggen, niet offtopic reageren in dit topic totdat het al oude gezegde bewezen is;

Pics or it didn't happen.

Bij deze alle offtopic berichten ook zonder pardon verwijderd naar de prullenbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...