Spring naar bijdragen

tv aan muur bevestigen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb hier een samsung syncmaster t240HD

Ik wil deze graag ophangen aan de muur iemand enig idee hoe want kan er geen beugel voor vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

VESA gatenpatroon

De monitor bevat geen VESA gatenpatroon en kan dus niet aan een beugel opgehangen worden. Aangezien het de bedoeling was dat deze aan een plafondbeugel moest komen ben ik op zoek gegaan naar mogelijke opties. Dat bleek een stuk lastiger te zijn dan verwacht. Geen enkele beugel leverancier heeft hier een mogelijkheid voor en ook Samsung Nederland gaf aan geen optie hiervoor te hebben.

Stug doorzoeken wordt echter beloond en wel op een zeer verrassende wijze. Op internet is er sprake van een wall mount bracket voor de Samsung Syncmaster T serie. Type: WMB1900T/EN. Aangezien ik geen afbeelding tegenkwam om te verifiëren of deze wel de juiste aansluiting had voor het scherm heb ik afgezien van bestellen. Totdat ik bij de Plasma Discounter een afbeelding zag. Deze bleek dus wel degelijk geschikt te zijn voor mijn scherm. Groter was echter mijn verbazing toen ik zag dat deze van Samsung zelf afkomstig is. Ondanks de telefonische mededeling en email van Samsung Nederland bleek Samsung wel degelijk een oplossing te hebben. Waarom deze niet standaard vermeld wordt of waarom deze onbekend is bij Samsung Nederland is mij een raadsel. De beugel heeft dus een mogelijkheid om het scherm te kunnen plaatsen en verloopt naar een plaat met VESA gatenpatroon welke je vervolgens aan een standaard beugel kunt bevestigen.

De kosten voor deze speciale beugel kwamen (inclusief verzendkosten etc.) op ongeveer 50 euro. Zonder deze kosten is het scherm zeker geschikt maar zodra je hem bevestigen wil aan een muur of plafond beugel wordt het scherm een stuk duurder en is wellicht een ander scherm interessanter. Eén ding heb ik wel geleerd, voortaan beter kijken naar de specs en er niet klakkeloos vanuit gaan dat een bepaalde standaard voor elk scherm geldt.

Toelichting Foto's

afb1: Wall Mount Bracket voor de Synmaster T series.

afb2: WMB bevestigd aan monitor/TV en plafondbeugel

7530.jpg

7494.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Maar hier zal je dan toch nog iets bij moeten kopen dan alleen deze speciale beugel of dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Nee je hebt in principe alleen een beugel nodig. Om de beugel aan je beeldscherm vast te maken, zit er vaak wel bij denk ik. Anders gewoon in de winkel even vragen voor de zeker heid ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10
  • 5 jaar later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

11 uur geleden zei Gast Nathan:

Iemand deze beugel toevallig nog ongebruikt liggen?

Het bericht met het mailadres is verwijderd omdat het adres niet controleerbaar is daar het geplaatst is door een gast, bij een bericht van een lid van het forum kan wel geplaatst worden dat men vraagt om een persoonlijk bericht als antwoord op de gestelde vraag.

Mvg. Trizomu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...