Spring naar bijdragen

Handleiding - Win7Pe Maken Met Winbuilder


derockere

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weet soms iemand waar er een degelijke handleiding te vinden is i.v.m. het maken of creëren van een herstel-CD genaamd "Win7PE"? Liefst nederlandstalig. Ik weet enkel dat deze wordt samengesteld met "Winbuider", daar ken ik ook niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18
  • Reacties 8
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Misschien kan je verder met deze PDF

Onbeheerde (unattended) Windows Vista/Windows 7 installatie-DVD maken

Als lokale ICT-deskundige of leerkracht moet je op korte termijn een aantal PC’s kunnen voorzien van hetzelfde

besturingssysteem en bijhorende toepassingssoftware. Het is niet altijd mogelijk terug te vallen op een

uitgebreide IT-infrastructuur, zoals in grote bedrijven die werken met een SMS (Systems Management Server)

en BDD (Business Desktop Deployment), waarmee al die taken geautomatiseerd via het netwerk worden

uitgevoerd. Men gaat er dan meestal vanuit dat software handmatig per pc moet worden geïnstalleerd. Doch

hier maakt men een denkfout, want men kan het installatieproces van Windows Vista en Windows 7 op relatief

eenvoudige wijze automatiseren. Het is zelfs mogelijk software (zoals Office 2007) te integreren in deze

automatische installatie-DVD.

De hierna beschreven werkwijze is gebaseerd op een van de eerste methodes om een groot aantal PC’s op

relatief korte tijd klaar te zetten. Vroeger gebruikte men een software programma, Norton Ghost, om een “foto”

van de harde schijf van een volledige geconfigureerde PC te maken en deze over te zetten naar de overige

PC’s. Maar door de door Microsoft doorgevoerde aanpassingen van het installatieproces van Windows én het

inbouwen van maatregelen om illegale software distributies tegen te gaan, is het niet meer aangeraden om

“disk-cloning” software toe te passen wanneer je een groot aantal PC’s van Windows en programma’s wilt

voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Misschien kan je verder met deze PDF

Onbeheerde (unattended) Windows Vista/Windows 7 installatie-DVD maken

Ik heb de 'pdf' doorgenomen. Hetgeen ik eruit begrijp is dat dit bedoelt is om een "Win7" installatie op meerdere PC's te installeren.

Maar hoe kan ik deze techniek dan gebruiken om een herstel-CD te maken?

Of begrijp ik de term "Win7PE" niet zoals het zou moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Wat zou je dan precies willen doen met Win7PE? Wat is je doel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat zou je dan precies willen doen met Win7PE?

Het creëren van een herstel-CD genaamd "Win7PE". Zoals ik in #1 heb aangehaald!

Of begrijp ik de term "Win7PE" niet zoals het zou moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb onderstaande pdf gedownload en gelezen! Dit is een reden om er niet mee voort te werken. Deze materie gaat echt boven mijn petje!

Building a boot USB, DVD or CD based on Windows 7 with Winbuilder and Win7PE SE Tutorial

Dus stop ik er bewust mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb me vandaag bedacht! Ben er uiteindelijk met grote schrik toch aan begonnen. Doch er mislukt vanalles.

Zo vraagt de "Winbuilder" naar 'Windows7 files in a folder', ik weet echt niet wat ze er mee bedoelen. Ik heb mijn Windows DVD geladen en deze als "source" aangewezen. Niets als resultaat! Daarna heb ik de DVD naar de HD gekopiërd en geunzipt, hetzelfde als resultaat.

Ik heb mijn log-bestand bijgevoegd. Mogelijk weet er iemand raad mee?

log.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit had ik vergeten te vermelden: ik had dus de installatie-DVD uitgepakt in een aparte map, alsook de "Drivers", de "Windows AIK", het "Supplement voor AIK". Maar gisteravond heb ik, na lang zoeken, ontdekt dat ik mijn "Source" naar 'c:\Program Files\Windows AIK' moet laten verwijzen. Dit heb ik nog wel gedaan, met hetzefde resultaat! Het heeft enkel wat langer geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

  • Bijdragen:  18
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-08-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb dus uiteindelijk de moed opgegeven. Maar! Heb een andere oplossing gevonden. Deze werkt zonder herseninspanningen, wat het dus wel een pak draaglijker maakt. Je moet eens kijken ophttp://maxrealqnx.winbuilder.net/Leopard/index.html daarna ophttp://reboot.pro/13068/ en je kunt het direct downloaden met volgende link http://maxrealqnx.winbuilder.net/Leo..._X86_Setup.exe

Als je het installeerd kun je best op voorhand je virusscanner uitzetten en ook je 'Security Essentials'. Daarmee bedoel ik niet dat dit programma illegaal is, maar het werkt stukken vlotter! De "Windows AIK" heb je ook niet nodig. Je moet enkel je installatie-DVD kopiëren naar een map en deze hierin unzippen, waarna als je dan die "Leopard Winbuilder" opent, je deze map als "Source" moet aanwijzen. Dan een halfuurtje geduld, en je ISO is aangemaakt. De DVD werkte perfect!

Voor mij is dit dus OPGELOST!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 18

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...