Spring naar bijdragen

Nieuwe Computer - Gamen / Videobewerking


Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Na een kleine 5 jaar plezier met mijn huidige PC is het tijd voor aanschaf van een nieuwe. Eigenlijk zat het niet in de planning en kan ik met de huidige nog uit de voeten maar gamen gaat bijna niet meer, al is dat niet het belangrijkste. Voornamelijk de videobewerking van HD files lukt gewoon niet.

Mijn huidige PCtje

Processor: Intel Core Duo E6600

Videokaart : 8800 GT PCI express x16

Geheugen: 4096 DDR2 PC6400

Moederboard: Gigabyte GA-p35

DVD Brander: Serial ATA NEC dvd brander

Kast: Antec Sonata Designer kast

Harddisk: Samsung 500 GB 7200 SATAII Harddisk

Harddisk2: 60 GB SSD Vertex 2

Deze PC gaat over naar mijn schoonvader incl. monitor ex verdere rand apparatuur.

Welk doel heeft u met uw pc?

Videobewerking van HD files en recente games kunnen spelen. Vooral de videobewerking is voor mij van belang.

Heeft u verder specifieke eisen?

Geen verdere eisen

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

Zelf in elkaar zetten

Randapparatuur

Monitor met minimale resolutie van 1920x *** . (HD)

Ik wil max €1000,- uitgeven voor de totale set. (inc. monitor) Goedkoper is natuurlijk altijd fijn.

Helaas is de samenstelling van Tweakers van Januari niet goed voor mij, ook van Hardware.info is er geen recente samenstelling .

Bedankt! :vriend:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt topper :)

Ik game een uurtje of 4 per week. Dus dat Ghosting zal me een worst wezen, de U2312 komt dus voor mij prima uit de voeten. Ik kan mijn huidige SSD en harddisken overbouwen maar daar wil ik mijn schoonvader mee blijmaken. Dus ook die zal ik nieuw moeten bestellen. Netwerk gaan gewoon over het kabeltje, 120Mbit van ziggo wil ik wel vol kunnen gebruiken ;)

Max afmetingen voor de kast zijn eigenlijk zoals de huidige Antec Sonata Designer kast.

Afmeting - Breedte 20,5 cm

Afmeting - Diepte 46,5 cm

Afmeting - Hoogte 43 cm

Hoger en breeder is overigens geen probleem.

led ja of nee maakt mij ook niks uit, de PC zit in een bureau die alleen openstaat als hij gebruikt word.

Ik neem aan dat 8 GB genoeg is voor bewerken, Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht dat 16 GB geen slecht idee als de prijs het toelaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Geheugen kun je altijd bijsteken, dus ik zal zorgen voor 2 reepjes van 4GB geheugen. Kost geen drol, zal in de toekomst wellicht nog minder worden. Geen idee hoe het staat met DDR4 intussen, dus over een jaartje of wat zou DDR3 wel schaarser kunnen worden.

Het enige behuizings"probleem" is dus de diepte van de kast. Als ik dat zo zie, zeg ik uit mijn hoofd dat 46,5 cm vrij standaard is. Ik zal er wel op letten. De HDD vind ik wel een echt probleem. Je gaat zo van 800 naar 700 euro. Een mobo is ~ 100 euro, kast plus voeding rond de 125, CPU gemiddeld 165, SSD 175, mem 40, koeler plus pasta 40 en een brandertje 20. De GPU is lastig te voorspellen, maar daar heb je in dat geval nog 135 tot 160 euro voor over, wat al vrij weinig is. 35 tot 60 euro is niet realistisch. Je kunt van Intel naar een wat langzamer AMD-systeem, maar dan zou ik liever een HDD missen. De i5 2000-serie is een heel stuk beter (48% hier: http://www.hardwaresecrets.com/article/Core-i5-2500K-vs-Phenom-II-X4-975-BE-CPU-Review/1163/6) in videobewerken dan een concurrerende CPU van AMD. Je zou de koeler weg kunnen laten als je niet gaat overclocken, want bij de i-serie zitten prima koelertjes. Dat geld zou ik echter weer beschikbaar stellen voor de GPU.

Al met al is 800 euro redelijk voor een game-pc, al zul je voor de echte grafische prestaties nog wat rek nodig hebben. Ik zou het zo doen:

- Kast naar keuze. Ik ga nog wat opsnorren.

- OCZ ModXStream Pro 600W http://tweakers.net/pricewatch/222251/ocz-modxstream-pro-600w.html

- Gigabyte GA-Z68P-D3 http://tweakers.net/pricewatch/285322/gigabyte-ga-z68ap-d3.html#tab:prices

- Intel i5 2400 http://tweakers.net/pricewatch/275092/intel-core-i5-2400.html

- 2x4GB DDR3 naar keuze http://tweakers.net/pricewatch/285808/corsair-cmv8gx3m2a1333c9.html

- Samsung 830 128GB http://tweakers.net/pricewatch/294165/samsung-830-series-desktop-upgrade-kit-128gb.html

- Scythe Mugen 2 http://tweakers.net/pricewatch/248921/scythe-mugen-2-rev-b.html

- Arctic Silver 5 http://tweakers.net/pricewatch/68901/arctic-silver-silver-5-35-gram.html

- Sony Optiarc 7280S http://tweakers.net/pricewatch/287340/sony-optiarc-ad-7280s-zwart.html

- HD6870 van Club3D of Sapphire, of afwachten tot de 7000-serie leverbaar wordt. De HD7970 komt op 9 januari uit en de HD7950 wordt ook geïntroduceerd. Dan kan het niet lang meer duren voor ook de lagere kaarten uit gaan komen en kun je een betere afweging maken dan nu. Wil je acuut een nieuwe pc? Kies dan gewoon voor de HD6870.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedank tom. De PC is niet acuut nodig. Als het een maand langer duurt is het geen probleem. Films staan al meer als een jaar te wachten ;)

Zelf hou ik het graag bij Intel. Is een persoonlijk ding, voelt voor mij altijd goed en heb er nooit problemen mee gehad. Overclocken doe ik overigens niet.

De videokaart word dus nog een lastige.

Ik zie inderdaad dat een Highend systeem op de 1320 euro komt... zonder monitor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Misschien Micro-ATX in verband met de behuizing? Zal de air-flow en ruimte van de videokaart niet echt te goeden doen alleen als er geen andere optie is.. Bijvoorbeeld de Antec One Hunderd (http://tweakers.net/pricewatch/275017/antec-one-hundred.html#tab:info) is 47,7 cm diep. En dat is een vrij low/mid-range behuizing met niet heel veel air-flow / ruimte. Gewoon geschikt voor ATX, weet alleen niet of die 46,5 cm het max. is. Kasten worden steeds groter, gaat toch al gauw naar de 50cm+ diep.

Verder met videobewerking in HD kwaliteit zou ik inderdaad niet op de CPU bezuinigen. Ik heb zelf een AMD Phenom II X4 955 en ben niet echt tevreden over de prestaties met het videobewerken. Renderen duurt vrij lang en ook bij het laden van grote bestanden merk je veel vertraging. De Core i5 2500 / 2400 is in dat geval bijna een 'must' als je toch wat jaartjes mee wilt. Weet alleen niet of de processors met meerdere cores (Bulldozer 8 cores) meer profijt hebben bij renderen / bewerken van HD video's, in ieder geval is 1000 euro wel krapjes inclusief een nieuwe SSD / HDD combinatie. Harde schijven zijn niet goedkoper geworden maar juist duurder. Het systeem van Tweakers.net zit dan ook echt aan de 'high-end' met 2x een HD 6950. Dat is toch meer gericht naar gamen, als je bijvoorbeeld graag Battlefield 3 op wat hogere eisen en Full HD 'vloeiend' wilt spelen kom je daar ook al gauw in de buurt.

Mijn persoonlijke advies: als je een nieuwe SSD / HDD erin zet, spaar door naar de 1300 voor de hardware excl. scherm want je gaat er echt veel meer profijt uit halen. Zeker gezien je graag wat jaartjes met je pc wilt doen, in plaats van vaak een upgrade uitvoeren elk jaar. Vind je het te dure grap worden, dan is het systeem van Tom voldoende om weer lekker vlot te werken en zal zeker een stuk sneller zijn dan je huidige systeem (logisch natuurlijk, maar duid het toch nog even aan).

Hier heb ik even kort een overzicht gemaakt van zo'n opstelling -

http://azerty.nl/win...ct%5B90497%5D=1

Dus dan zit je op € 633 excl. videokaart en monitor. Maar incl. 1TB HDD en een 60GB SSD voor je OS. Gewoon een ATX formaat kast dat ongeveer 47/48 cm diep is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Voor die 105 euro heb je ook een 2TB-schijf... Dat is juist het kromme, 1TB- en 2TB-schijven zijn nu even duur. Het systeem van Tweakers is gemakkelijk aan te passen: zij hebben twee HD6950-kaarten. Neem daar één van en je hebt al 255 euro bespaard. De rest van het systeem komt in de buurt van wat ik gauw heb samengesteld.

Een micro-ATX kast is mogelijk, maar let dan op de videokaartlengte. Een HD6870 zal wel passen in de meeste behuizingen, een HD6970 bijvoorbeeld niet. Doorsparen is misschien inderdaad het handigst, maar 1000 euro voor een systeem met monitor is wel weer genoeg. Verder zou ik geen 60GB SSD nemen, da's weer zonde van het geld, tenzij jij daar genoeg aan hebt met je huidige opstelling.

Het meest rationele is misschien wel upgraden. Neem een CPU van de Q9x50-lijn en vervang je videokaart door een goede nieuwe. Dan ben je op zich ook klaar en heb je flink wat geld bespaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja mee eens, maar het was even als voorbeeld om een indruk te geven qua prijs indicatie. Upgrade kan idd ook handig zijn, ben alleen niet zo thuis in het S775 segment. http://tweakers.net/pricewatch/228098/intel-core-2-quad-q8300.html - iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, niet bepaald. Een Q9650, zoiets moet je hebben. Da's ca. 150 euro, plus een HD6950 oid wordt 400 voor de totale upgrade.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor de tips zover. De kast kan helaas niet langer door het bureau... :(

Maar om door te sparen tot 1300 is eigenlijk tegen mijn principe. Ik begrijp dat de pc dan langer mee gaat maar 1300 euro... dat is echt zoveel geld. Vind ik voor mijn gevoel echt te ver gaan.

Vroeger wist ik zo een beetje precies wat er uit kwam, welke videokaart er het beste was kwa prijs / kwaliteit en welke processors er op de markt gingen komen. Ik kan het niet meer bijhouden en het is daarom ook bijna geen doen.

Probleem zit hem straks misschien wel in die videokaart. Mijn huidige videokaart pas ook net in de kast, al is dat ook en een lang uber ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

NVIDIA 8800 GT = 288,6 mm

ATI HD 6850 = 235 mm

ATI HD 6870 = 266,7 mm

Valt mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Inderdaad! dan is mijn huidige dus enorm groor, en deze niet.

Nu nog een samenstelling.... :roos:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je gaat dus voor

- 1000 euro max.

- incl. monitor / ssd / hdd ?

Ik zal m'n best doen!

Oké, even het volgende samengesteld:

http://tweakers.net/gallery/360631?wish_id=236446#tab:wenslijst

Behuizing - Antec Three Hundred (diepte 465 mm) - je hebt nog twee 120 mm fan aansluitingen vrij om wat meer air-flow te creëren mocht het systeem te warm worden bij stressed situaties

Processor - Intel Core i5 2400 - 3,1 GHZ quad-core processor

Moederbord - ASRock Z68 Pro3 - nieuwste chipset voor socket 1155. Beschikt over 4x USB 2.0 / 2x USB 3.0 - PCI-E 2.0 x16 voor je videokaart en 4x SATA-300 en 2x SATA-600 en een 7.1 geluidskaart

Intern geheugen - 8GB corsair geheugen, je kan het eventueel verdubbelen

SSD - Samsung 830 series 128GB

HDD - Hitachi 7K2000 2TB harde schijf

Videokaart - ATI HD 6870 - zal prima BF3 afspelen maar niet op 1920 x 1080 en hoge grafische instellingen dat is net te zwaar

Voeding - OCZ 600 watt modulair, prima voeding en erg stil

Monitor - Dell UltraSharp 23" 1080p

Heb het net voor 1000 euro kunnen samenstellen. Componenten worden dan besteld bij de goedkoopste webshops uitgerekend door Tweakers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Jep dat moet hem zijn :)

Werkt die 10% korting nog van Azerty?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Niet als je hem besteld bij verschillende webshops. Bij Azerty zal dit systeem duurder zijn en met assemblage geld alleen de korting. Maar je wilde zelf het systeem in elkaar zetten dus is dat niet van toepassing. Laat Tom er nog even een kijk nemen misschien nog wat dingen veranderen. Kast zal wel vol worden met kabels, weinig kabel management. Maar kan er helaas niet meer van maken gezien er limieten aan de kast grootte zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt man, ik wacht Tom dan ook nog even af. Die kabels zullen mij een worst wezen..... die plak ik wel ergens aan vast zodat er nog een beetje lucht doorheen kan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

10 euro korting is alleen met assemblage. Ik kijk er vanmiddag nog even naar, ben eerst hardlopen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Bedankt man, ik wacht Tom dan ook nog even af. Die kabels zullen mij een worst wezen..... die plak ik wel ergens aan vast zodat er nog een beetje lucht doorheen kan :)

In mijn kast zitten de kabels vast gemaakt door Azerty met soort van Tyrips. Dus dat zou jij ook nog kunnen doen ;) Ziet er netjes uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Uitstekende samenstelling. Nku weet ik alleen niet of ik een OSD (=brander) heb zien staan. Ik ben overigens zelf geen fan van de Antec 300, er zijn meerdere kasten voor die prijs die beter koelen en wat meer smoelen, zoals die ene van Thermaltake en de Zalman Z9, die ik zelf laatst voor een gamebak heb gebruikt. Uitstekende kast, m.i. gelijk aan de oude CM690. Ik weet de diepte van die dingen niet though, ook lastig opzoeken mobiel.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De Antec kast is de enige die een diepte heeft van 465 mm, de rest zit er allemaal boven. Cooler Master Elite 310 zit er dan ook op diezelfde diepte, zit een beetje rond dezelfde prijs/kwaliteit verhouding gok ik zo.

Deze -> http://tweakers.net/pricewatch/246042/cooler-master-elite-310.html#tab:info

Er zijn echter minder fan-aansluitingen dus voor air-flow is de Antec denk ik beter. De Zalman Z9 is ook al gauw zo'n 50+ cm diep dus dat lukt al niet meer.

Verder heb ik even de harde schijf aangepast, die was opeens niet meer beschikbaar. Het is nu een Western Digital Green 2TB SATA-600 schijf voor dezelfde prijs.

http://tweakers.net/gallery/360631?wish_id=236446#tab:wenslijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt jongens! Ik hou hem ernaast. Ik wacht even tot van de week ivm release van de nieuwe Ati kaart. Daarbij is deze review uitgekomen -> http://nl.hardware.info/reviews/2462/13-betaalbare-22-inch-full-hd-monitoren-review

Dus wil ik waarschijnlijk voor de BenQ V2220 of Iiyama E2273HDS-B1 gaan. De kast ziet er ook goed uit! Maar wat kost dat assembleren bij Azerty? ivm de 10% korting, anders laat ik dat doen. Of is de 10% alleen op assembleren ? Btw... waarom weet ik dat zelf niet :P

Oja LIKEs voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De Dell U2312 is een stuk beter dan welke van die TN-panelen ook. Assembleren kost 60 euro, inclusief korting 50. 't Is ook maar 10 euro korting, geen 10%.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Aaa vandaar mijn verwarring. Ik zal dan inderdaad voor de Dell gaan,

Nu hopen dat die nieuwe ATI kaart snel op de markt komt en de huidige wat in prijs zakken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

HWI is leuk, maar de tests die ze uitvoeren presenteren ze te vaak als 100% waarheid en zonder in ogenschouw te nemen dat er ook een andere markt bestaat. Ik heb niet gekeken hoe oud de test was, maar als die van het laatste half jaar is hoor je toch te verwachten dat ze de goedkope monitoren met IPS-paneel ook meenemen. IPS is nu eenmaal een stuk beter in alles behalve snelheid dan TN. De snelheid hadden we al getackeld, je hebt geen 2 of 5ms (in werkelijkheid 20-25ms) nodig, 8 (werkelijk ~30ms) zou volstaan. IPS dus! :)

De HD6870 is in principe geschikt zoals hij nu is. Je bent toch gauw een maand of 2-3 verder voordat je prijsdalingen ziet en de prijzen van de nieuwe kaarten gestabiliseerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De test is van gisteren... dus redelijk recent ;)

Maar thx weer voor de tip. Het moederboard mist een optie voor dual ATI kaarten. Als ik namelijk ooit een 2de videokaart koop is het handig om hem erin te zetten en te kunnen koppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...