Spring naar bijdragen

Branden Dvd+Rw Mislukt


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voorheen had ik een dvd-recorder en daarmee nam ik programma's op een dvd+rw op. Volgens mij heb ik de meeste van deze dvd+rw's destijds verkeerd/niet afgerond op de dvd-recorder, waardoor ze nu dus onbruikbaar zijn geworden. Dat betekent: ik wil ze op mijn pc overschrijven maar ze moeten dan geformatteerd worden en blijven dan steeds op 99% hangen. Dan wordt er verschillende keren vanaf 96% terug naar 99% geteld. Uiteindelijk wordt de film wel probleemloos gebrand, maar bij het verifiëren blijkt dan toch een sector niet goed gebrand te zijn.

Nu dacht ik: hup...weg met die dvd+rw's die een fout bevatten. Een aantal dvd+rw's die ik nog had en die wel probleemloos herschreven werden heb ik uiteraard wel bewaard. Om mijn dvd+rw voorraad aan te vullen heb ik nieuwe dvd+rw's gekocht. Van hetzelfde merk als de dvd+r's die ik altijd met succes gebruik om films te branden die ik niet wil overschrijven.

Maar nu blijkt het probleem zich ook bij de nieuwe dvd+rw's voor te doen...

Even vermelden dat ik brand met de nieuwste versie van ImgBurn en dat de schijfjes van Nashua zijn, maar die van Kruidvat geven dezelfde problemen. De brander zelf is iets meer dan een jaar oud, maar heb overigens bij het branden van andere schijfjes en bestanden geen problemen.

Iemand een idee en oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Iedereen die mee heeft proberen te denken, maar het ook niet wisten sowieso bedankt. Ik ben ondertussen zelf maar wat gaan proberen en heb de oplossing eindelijk gevonden! Bij deze de oplossing, want wie weet help ik er (ooit) iemand anders met hetzelfde probleem mee of kunnen jullie anderen van deze info tzt voorzien als de gelegenheid zich zou voordoen.

In plaats van met de nieuwste versie van ImgBurn te branden heb ik de schijfjes nu met de nieuwste versie van CDBurnerXP gebrand. Beiden zijn overigens gratis programmaatjes. En nu wordt er prima gebrand!

Helaas zijn de dvd+rw's die met ImgBurn zijn gebrand en foute sector(en) bevatten niet meer opnieuw te gebruiken. Ze zijn nog wel opnieuw te formatteren en te branden, maar met deze schijfjes zullen dezelfde problemen zich blijven voordoen en CDBurnerXP pakt ze niet meer. Verklungel dus niet teveel discs, ik heb er helaas al veel moeten weggooien.

Mocht een dergelijk probleem zich dus voordoen: probeer dan eens een ander brandprogramma! Probleem is opgelost, dus het topic mag wat mij betreft op slot.

Groeten Marly

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor het melden, fijn dat je nog de oplossing plaatst. Top

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...