Spring naar bijdragen

Laptop Verbinden Met Tv In Zwart-Wit?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  458
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-04-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  25

ik heb mijn laptop verbonden met de tv zodat ik het beeld op de tv heb. daarbij heb ik een s-video kabel gebruikt. Omdat de tv geen s-video heeft heb ik er een scart adapter bij gekocht. Dat adapter zet je dan in de tv en de s-video in de scart. Maar de tv beeldt het in zwart-wit uit. Heeft iemand een oplossing om het in kleur te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 458
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  458
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-04-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  25

ik heb even gezocht in de instellingen, maar het blijft nog steeds op zwart-wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 458

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb ook zo'n "oude TV". Het probleem met deze TVs is dat ze geen S-video signaal aankunnen. Ingewikkeld techpraat zal ik ff achterwege laten, maar toch even simpele uitleg (niet 100% correct): maar een S-video signaal heeft eigenlijk twee signalen de "Y" signaaltjes (luminance) en de "U/V" of "Cb/Cr" signalen (chroma). Deze komen in een S-video signaal tweemaal zo snel binnen (om-en-om) als bij een composite signaal, en oude TVs kunnen alleen de eerste van de twee interpreteren. TV-experts hier zullen wel weten dat een luminance zonder chroma signaal zwart wit oplevert (U/V wordt dan op 128 gezegt (of 0 - hangt ervanaf wat je het 0-punt noemt - signed/unsigned gedoe - ga ik maar niet op in

icon_wink.gif

).

Goed, tot zover het probleem, jij wil natuurlijk de oplossing. Ik heb mijn scart kabel uit elkaar gesloopt en twee connectortjes met elkaar verbonden. Waarom dat zo is kan ik ook weer niet exact verklaren - ik neem aan dat het de chroma/luminance signalen combineert - dan krijg je dus weer het aloude composite signaal, dat kan je TV namelijk wel aan.

Kee, nu de praktische blabla dus: ik ga ervanuit dat je een svideo-naar-svideo kabel hebt waarvan je de ene kant op de svideo-out op je laptop aansluit en de andere kant op een zo'n scart ding, welke je op de TV aansluit.

Breek dat ding open (ja - garantie vervalt) en als het goed is zijn de pinnetjes van dat ding genummerd. Pinnetje "20" zit aan dat "hoek-uitseek-kantje", pinnetje 15 zit daar twee rechts van aan de andere kant (zie

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/avkoulutus/1995/scart.gif

). Let wel, pinnetje 21 zit niet op je scart ding (dat plaatje is beetje vaag, maargoed).

Als je nu pinnetje 15 en toe middels een dun draadje oid aan elkaar verbindt (ik heb dat knullig met plakband gedaan, je kan waarschijnlijk beter solderen ofzo), dan heb je als 't goed is kleur.

icon_smile.gif

.

Ondersteunen je tv/laptop ook andere verbindings mogelijkheden? VGA, DVI, HMDI?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  458
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-04-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  25

mijn laptop ondersteunt alleen s-video en vga. Kan ik niet iets in de instellingen doen om kleur te krijgen op de tv. Dat lijkt me veiliger dan die s-video adapter te bewerken. :bom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 458

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En als je de VGA aansluiting gebruikt? Ik weet namelijk niet om wat voor een tv het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...