Spring naar bijdragen

Nieuwe Pc Voor Max Eur 1.500


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-01-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe PC. Mijn vorige is al iets van 8 jaar oud. Wel sinds 2010 een nieuwe laptop, maar die is te licht om HD-video te bewerken. Dat is dan ook het belangrijkste wat ik met de nieuwe PC wil doen. Daarnaast wil ik ook foto's bewerken en af en toe gamen.

Ik vind het belangrijk dat ik een PC koop waar ik voorlopig mee vooruit kan, zodat ik ook de komende jaren gewoon games en software kan kopen die ik kan draaien. Verder vind ik het belangrijk dat ik de PC in de toekomst nog eens makkelijk kan upgraden.

  • Budget max EUR 1.500
  • Zelf assembleren
  • Randapparatuur koop ik er nog wel bij (minder van belang)
  • Draadloos netwerk beschikbaar

Software OEM Office

Microsoft Office Home and Student 2010

Windows, NL, 1 licentie, 3 PC's

€ 84,90*

Grafische kaarten ATI/AMD PCIe

ASUS EAH6850 DC/2DIS/1GD5/V2

AMD Radeon HD6850, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1

€ 142,90*

Software OEM Besturingssystemen

Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL

Windows, NL, 1 licentie

€ 79,90*

CPUs Socket 1155

Intel® Core™ i5-2500

4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge

€ 197,90*

Voedingen meer dan 600 Watt

Corsair CMPSU-750TXV2

750 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 8 x, 8 x

€ 107,90*

Behuizingen Midi Tower

Aerocool Rs-4

4x 5,25" extern, 6x 3,5" intern, ATX, µATX

€ 66,90*

Geluid

ASUS Xonar DS 7.1

PCI 2.2, 4 x Line-out, 1 x Optisch-Uit, Asus AV200

€ 39,99*

Solid State Drive 2,5 inch SATA

Plextor PX-256M2P

256 GB, 500 / 440 MB/s, € 1,44*

€ 369,-*

Moederborden Socket 1155

ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-

Intel® P67 Express, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, 1155

€ 169,90*

Netwerk WLAN-Adapters

Sweex WL-N 150 Nano

150 Mbit/s, USB 2.0

€ 11,99*

Controllers USB

Sweex 2 Port SuperSpeed USB 3.0 Card PCI Express

600 MB/s, USB 3.0, PCIe x1, maximaal 127 apparaten

€ 21,99*

Geluid Speakers

Trust XpertTouch 2.1 Speaker Set

30 Watt RMS, 60 Watt PMPO, 2.1

€ 34,99*

Geheugen DDR3-1333

Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit

8192 MB, CL7 7-7-20, 4 stuk(s), PC3 10666

€ 112,90*

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groeten,

Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je komt een heel eind in de richting, maar waar heb je dat samengesteld? Alternate? In elk geval is een geluidskaart niet nodig onder de meeste setjes en zeker niet onder een Trust 2.1 set, die ik overigens nooit zou aanbevelen. Neem een Logitech Z323 of iets in die richting. Die geluidskaart kun je dan alsnog uit de samenstelling verwijderen. De SSD zie ik ook niet zitten, ik zou voor een Samsung 830 Desktop (!) 240GB gaan. Verder: neem geen Sweex-producten als het anders kan, je kunt ervan op aan dat die niet lang meegaan. De voeding is veel te zwaar, een 500W van een A-merk zou al ruim volstaan. Ik gok erop dat je over een tijdje CFX wilt. Dat raad ik niet aan voor je doeleinden, aan een HD6850 heb je al zat. Wil je meer, neem dan een HD6950 2GB. De HD6950 kun je unlocken, dan krijg je de prestaties van een HD6970.

Mijn bovenstaande opmerkingen betreffen overigens niet de kleinste foutjes, of componenten die ik zou veranderen ten gunste van een goedkopere of meer gepersonaliseerde variant. Dat kunnen we desgewenst samen wel veranderen.

Twee tips:

- Koop nooit een systeem op de groei. De kans dat je 'm gaat uitbreiden is niet zo groot, zelfs als je dat van tevoren in gedachten hebt. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde "toekomstbestendigheid". Upgraden van een Intel-systeem in de toekomst is vrijwel onmogelijk geworden door de vele sockets. Upgraden biedt financiëel gezien ook geen voordeel t.o.v. een nieuw systeem aanschaffen: verkoop je over drie jaar de huidige setting en schaf je iets nieuws aan, dan kost dat je over het algemeen even veel geld voor evenveel prestatiewinst als het regelmatig upgraden van je pc.

- Bij het zelf samenstellen van een computer raad ik je met klem aan om de componenten niet bij één leverancier te halen. Laad je gewenste producten in een wensenlijstje op Tweakers, bereken vlak voor je bestelt de kosten bij verschillende winkels en verspreid je bestellingen daarover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  77
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Tom. Waarom zou je bij meerdere leveranciers willen afhalen, het lijkt me toch handiger om alles bij een leverancier gewoon in een keer binnen te krijgen?!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 77

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Omdat dat goedkoper kan zijn. Bij de ene site is het ene onderdeel weer goedkoper dan bij de andere. Als je alles bij de goedkoopste koopt ben je goedkoper uit ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Setjes maken, da's inderdaad het goedkoopste. Bij Tweakers heb je niet voor niets die optie. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oke nvm de ******** die hier daarnet stond in deze reactie, gold denk ik voor een ander programma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...