Spring naar bijdragen

FAQ Errors in bittorrent en wat beteken ze


Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

FAQ Errors in Bittorent wat betekenen ze

--------------------------------------------------------------------------------

Aangezien er nog wel eens vragen zijn over de foutcodes die een client geeft behandel ik ze hier even.

Citaat:

Laat een client open staan, ook als je een fout melding krijgt. De meeste clients proberen automatisch nogmaals.

\'connecting to peers\'

Citaat:

Er zijn misschien geen users die op dit moment het bestand gedeelt hebben staan. Laat de client aan staan met de torrent, de client probeert automatisch nogmaals.

windows cannot find \"c:documents and settingsownerlocal settingstemporery internet filescontent.ie5.

Citaat:

Download de torrent file naar je HD en start hem vanaf daar.

Citaat:

In plaats van downloaden kan je ook rechtemuis knop gebruiken en kiezen voor \"snelkopeling kopieeren\" paste in je torrent file de link en druk op enter.

Citaat:

Gooi je temp files eens leeg dit kan ook een oorzaak zijn.

No space left on device

Citaat:

Een client kan vooraf de ruimte die nodig is reseveren voor een file, je heb dus niet genoeg ruimte op je HD.

urlopen error - (7, \'getaddrinfo failed\')

Citaat:

De tracker is overwerkt en is in staking. Gewoon je client open laten staan met de torrent als de tracker minder druk heeft kom je vanzelf aan de beurt.

temporary internet files content 1.5 xxx don\'t exist

Citaat:

Dit is een Windows XP probleem je temp internet file legen lost het probleem meestal op. (XP compresed de temp files als het een bepaalde waarde heb in ruimte of hoeveelheid files, dit gaat wel eens fout).

Problem connecting to tracker - <urlopen error (111, \'Connection refused\')>

Citaat:

Gewoon de torrent open laten staan vroeger of laat gaat hij van zelf downloaden.

problem getting response info - [errno2] No such file or directory

Citaat:

Zoals al gezegt download de torrent en start het vanaf de HD. Maak een speciale folder aan om de torrents in te bewaren. Helaas is er bijna niets wat dit probleem oplost, downloaden is de enigste optie.

(IOError - [Errno13] Permission denied)

Citaat:

Er zijn twee instansies van je Client op gestart of je wilt een tweede starten, druk op control+alt+del om de clients geforceerd af te sluiten.

rejected by tracker - Your IP is not registered to use this tracker for this file

Citaat:

De tracker heeft geen ruimte meer of je dient je eigen te registreren op de site die er meestal bij gemeld wordt. Het registreren is gedaan om misbruik te voorkomen.

Problem connecting to track: HTTP Error -1

Citaat:

Geduld is de oplossing gewoon wachten, het kan even duren maar vroeger of laat start de download.

Problem connecting with tracker - (10060, \'Operation timed out\')

Citaat:

De server heeft het te druk of is niet beruikbaar, gewoon open laten staan de client probeert het later nog een keer.

Citaat:

Ook een firewall kan een oorzaak zijn dat het niet werkt let dus wel op dat de firewall de client door laat. Werken andere torrents wel dan is het gewoon wachten.

<urlopen error (10061, \'Connection refused\")>

Citaat:

Dit is wel de meest voorkomende fout, gewoon geduld hebben. Download start na loop van tijd.

Problem connecting to tracker - <urlopen error(10055, \'No buffer space available\')>

Citaat:

Een paar antwoorden:

Veel fouten in je connectie tabel, lees hier ook je handleiding door voor een oplossing

Er is veel verkeer op je verbinding die niet verzonden of ontvangen kan worden, meestal is een reset van je modem de oplossing

Te veel connecties open. Bijvoorbeeeld modem kan 200 connecties aan en er komt er een bij op dat moment gaat het fout. Een reset van het modem is meetal een oplossing.

Niet genoeg ruimte op je Harddisk maak ruimte.

Problem connecting with tracker - (10054,\'Connection reset by peer\')

Citaat:

De tegen partij is weggevallen gewoon wachten op de volgende dit kan helaas even duren. Het kan ook nog een probleem zijn tussen jouw en de tracker. Gewoon even wachten.

\'Problem connecting to tracker. HTTP error 503: service unaveilable\'

Citaat:

Je probeerde om te kijken hoeveel seeders, leesher of wat de gezamelijke download snelheid is van een file, helaas is er wat mis gegaan. Hier is niets aan te doen later nog eens proberen.

Piece XXX failed hash check, re-downloading it

Citaat:

Een stukje van de file is verkeerd gedownload de client zal nogmaals het stukje te downloaden. Het is niets om je zorgen over te maken.

What are \"discarded\" and \"hash fails\"?

Citaat:

Discarded: Er is een stukje file binnen gekomen die je niet nodig had het is weggegooid.

hash fails: Een stukje file had niet de juiste code in zich het is weg gegooid en het wordt opnieuw gedownload.

Why Am I Downloading More Data Than The Size The File Is Supposed To Be? It\'s Too Big And It\'s Taking Too Long!

Citaat:

Ik heb veel meer binnen gehaald als de oorspronkelijke file grote. Wel dat kan als je de hash fails ed. heb gehad het stuk wordt opnieuw gedownload alleen wat fout is gegaan wordt niet van de download size afgehaald maar erbij opgetelt. Er zijn ook ander oorzaken maar het komt er opneer dat er iets gebeurd is tijdens het downloaden, het is niet echt waar je zorgen om hoeft te maken

Kan ik meerdere dingen tegelijk downloaden?

Ja, dit kan, mits je een client hebt die het ondersteunt, maar dit zijn ze bijna allemaal.

Als je nu wilt afsluiten en later wil doorgaan....hoe moet je dat doen?

Ja start simpelweg je client weer op en hij gaat weer gewoon verder.

Ik ken alleen www.torrentspy.com... welke ander site\'s zijn er?

Meer sites vind je hier

Welke client is de beste?

Elke client heeft z\'n voors en tegens, hier worden er een paar beschreven:

1. De officiele BitTrorrentclient (Windows, Linux, Mac)

Dit programma werd door Bram Cohen, de bedenken van BT, geschreven. Hoewel er vrij weinig instellingen beschikbaar zijn, wordt het toch veelvuldig gebruikt. Als je niet met instellingen wilt knoeien, kies dan voor dit programma.

hier te downloaden

2. Azureus (Java)

Dit is waarschijnlijk de meest gebruikte BT-client. Omdat het in Java geschreevn is, kun je het op vrijwel elke besturingssysteem draaien. Het programma geeft veel informatie over het bestand dat je aan het downloaden bent. De interface is eenvoudig gehouden. Azureus bestaat ook met een Nederlandstalige handleiding. Deze client leunt qua gebruiksgemak zeer dicht aan tegen P2P-programma\'s als Kazaa.

hier te downloaden

3. BitTornado (Windows, Linux)

BitTornado is gebaseerd op het officiele BitTorrentprogramma. In tegenstelling tot de officiele versie vind je hier wel verschillende instellingen die je kunt aanpassen naar een eigen goeddunken. BitTornado is vooral gericht op snelheid. Ook hier moet je geen grafische hoogstandjes verwachten. Als je gaat voor snelheid en instellingen, kies dan voor BitTornado.

hier te downloaden

4. ABC (Yet Another BitTorrent client) (Windows, Linux)

ABC is eigenlijk niets anders dan BitTornado. ABC voegt echter wel enkele mogelijkheden toe (zoals een aanschuifmogelijkheid als er geen seeders meer zijn). ABC heeft ook een handige interface. Deze client situeert zich tussen BitTornado (qua mogelijkheden) en Azureus (que gebruiksgemak)

hier te downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Reacties 16
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Candysh0p schreef:

ERROR (09:26 PM) - Problem connecting to tracker - < urlopen error (10060, \'Operation timed out\')>

Dit betekend dat de tracker down is en dat je een andere torrent moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 maanden later...
Gast firerobin

Ik krijg de volgende foutmelding

Problem connecting to tracker - HTTP error 404: not found

Wat zou het probleem kunnen zijn en wat moet ik doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Dat het de tracker het niet goed doet, je kan het of later nog een keer proberen of een andere torrent/torrentsite zoeken.

Deze fout ook even in de SP zetten duken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

hier nog een lichte faq aanvulling

Kan ik meerdere dingen tegelijk downloaden?

Ja, dit kan, mits je een client hebt die het ondersteunt, maar dit zijn ze bijna allemaal.

Als je nu wilt afsluiten en later wil doorgaan....hoe moet je dat doen?

Ja start simpelweg je client weer op en hij gaat weer gewoon verder.

Ik ken alleen www.torrentspy.com... welke ander site\'s zijn er?

Meer sites vind je hier

Welke client is de beste?

Elke client heeft z\'n voors en tegens, hier worden er een paar beschreven:

1. De officiele BitTrorrentclient (Windows, Linux, Mac)

Dit programma werd door Bram Cohen, de bedenken van BT, geschreven. Hoewel er vrij weinig instellingen beschikbaar zijn, wordt het toch veelvuldig gebruikt. Als je niet met instellingen wilt knoeien, kies dan voor dit programma.

hier te downloaden

2. Azureus (Java)

Dit is waarschijnlijk de meest gebruikte BT-client. Omdat het in Java geschreevn is, kun je het op vrijwel elke besturingssysteem draaien. Het programma geeft veel informatie over het bestand dat je aan het downloaden bent. De interface is eenvoudig gehouden. Azureus bestaat ook met een Nederlandstalige handleiding. Deze client leunt qua gebruiksgemak zeer dicht aan tegen P2P-programma\'s als Kazaa.

hier te downloaden

3. BitTornado (Windows, Linux)

BitTornado is gebaseerd op het officiele BitTorrentprogramma. In tegenstelling tot de officiele versie vind je hier wel verschillende instellingen die je kunt aanpassen naar een eigen goeddunken. BitTornado is vooral gericht op snelheid. Ook hier moet je geen grafische hoogstandjes verwachten. Als je gaat voor snelheid en instellingen, kies dan voor BitTornado.

hier te downloaden

4. ABC (Yet Another BitTorrent client) (Windows, Linux)

ABC is eigenlijk niets anders dan BitTornado. ABC voegt echter wel enkele mogelijkheden toe (zoals een aanschuifmogelijkheid als er geen seeders meer zijn). ABC heeft ook een handige interface. Deze client situeert zich tussen BitTornado (qua mogelijkheden) en Azureus (que gebruiksgemak)

hier te downloaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Toppertje tijn! Ziet er super uit :laugh: :laugh: :laugh: maar kan je zelf niet de topics bewerken dan? :huh: Je zou MOD rechten moeten hebben die dit kunnen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 3 weken later...

PROBLEEM!!!

ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen!

ik was aan het downloaden met bittornado, alles ging goed, licht stond op groen, mijn zusje gooit ineens de computer uit, ik start hem weer op en wil verder gaan met de download, en krijg het bericht:

\"couldn\'t listen-unable to forward port via UPnP\"

ik weer opnieuw opstarten maar het bleef hetzelfde, nu heb ik mijn computer helemaal opnieuw geinstaleert hiervoor

opnieuw bittornado gedownload, maar steeds hetzelde bericht

toen heb ik Azureus gedownload, daar blijf het licht gewoon op geel staan, terwijl ik helemaal geen firewall heb en er zijn veel seeders!

ik krijg bij Azureus het bericht:

\"UPnP: Mapping \'Inkomende Peer Data Poort (TCP/6881)\' mislukt

en:

UPnP: Mapping \'UDP tracker client poot (UDP/6881)\' mislukt

ik hoop zo dat iemand weet wat er mis is! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja, porbeer eens een andere torrent file. Daarmee is het opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 1 maand later...

watergirl,

heb je al een oplossing voor je probleem. ik heb namelijk hetzelfde, ook nadat de adsl server een paar uur uit de lucht is geweest. Al van alles geprobeerd, maar nog steeds niet opgelost. Graag je reactie.

boet

Je zult het niet geloven, maar ik heb de speedtouch een keer aan en uitgezet. Daarna netwerkverbindingen herstellen gekozen en zowaar alles werkt weer.

boet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Sommige clients maken gebruik van UPnP (wat het precies is weet ik zo niet). Maar als je dat hebt dan hoef je dacht ik geen poorten te forwarden dus dat verklaard je groene licht.

Maar omdat dit niet lijkt te werken bij jouw, raad ik je aan om de client ABC te gebruiken. Die werkt hier (afaik) niet mee.

Je zal wel poorten in je router/firewall moeten openen want die heb je toch echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...