Jump to content

Actie: Probeer PIA VPN voor slechts €2,50 per maand!

• Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor een scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

Handleiding: Private Internet Access :goed:

Computer gehackt - betalen om te ontgrendelen.

Recommended Posts

hallo.. mijn ouders hun laptop is net gehackt... zij kregen een e-mail waar een linkje in stond naar onzin.com (NIET NAAR DIE SITE GAAN DUS) daar klikte mijn vader op en toen zo maar in eens sloot alles en kwam er een politie bericht van illegale activiteit... we hebben de politie all ingelicht en we zijn dus gehackt... er staat dat we honderd euro moeten betalen om de computer te ontgrendelen maar dit is dus een virus/scam... weet iemand wat we hier aan kunnen doen?

• Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Je kan niks doen, dus je pc start op en sluit weer af (of laat die melding zien?) etc? Een maat van me had iets soortgelijks, hij heeft letterlijk zijn pc +100 keer zijn PC opnieuw opgestart net zolang totdat hij weer in windows kwam en het virus kon verwijderen. Anders Windows opnieuw installeren, herstel DVD. Andere oplossingen zullen er vast ook zijn dus wacht de reacties van andere Dukenaren ook even af ;)

we hebben de laptop maar even naar onze over buurvrouw gebracht en die heeft hem gerepareerd! bedankt allemaal :)

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Similar Content

• By bambi1515
      Hoi,
      Na het behalen van windows update, blijft mijn scherm hangen zoals op het plaatje. Enige manier om in te komen in de windows menu is door de pc opnieuw op te starten. Het is vervelend als ik elke dag mijn pc 2x moet opstarten om windows menu te kunnen gebruiken. Enig oplossing?

• By zomersla
      Pas op met Mac-apps: nieuwe ransomware in omloop
      Virussen en andere kwaadaardige software komen gelukkig niet vaak voor op een Mac, maar je kunt nu beter oppassen met Mac-apps. Er gaat nieuwe Mac-ransomware rond, die bestanden versleutelt, toetsaanslagen opslaat en cryptovaluta steelt.
      Dit moet je weten >  
      meer uit leg op de ste van:  https://www.icreatemagazine.nl  en op  de AD app
    • By William
      Het mag wel tijd worden voor een Corona topic op ons forum. We kunnen hier onze verwachtingen bespreken, wat we doen om ons voor te bereiden of gewoon slap over het virus kletsen. 
      Bij ons thuis wordt er gesproken over het preppen.. of te wel. Met noodpakketten proberen preppers zich zo goed mogelijk voor te bereiden op een naderende noodtoestand. 
      Handig overzicht:
      Noodsituatie? Dit heb je nodig
      - Radio op batterijen
      - Zaklamp
      - batterijen
      - Eerstehulpkit
      - Lucifers
      - Kaarsen
      - Dekens
      - Gereedschapsset
      - Fluit
      - Flessen water
      - Houdbaar eten
      - Contant geld en kopieën van identiteitsbewijzen en verzekeringspapieren
      - Reservesleutels van huis en auto
      - Plattegrond van de omgeving
      - Een lijstje met de telefoonnummers van mogelijke opvangadressen
      - Desinfecterende handgel
      - Verzorgingsartikelen zoals wc-papier, zeep en maandverband
      - Medicijnen op doktersvoorschrift
      Overigens ben ik bang dat we het virus niet meer goed in quarantaine kunnen houden en dat het virus zich zal verspreiden maar dat we zelf weer beter worden en we na een periode weer immuun zijn geworden.
    • By Titus3012
      Het Guys , vraagje , hoop dat het mag .
      Ik zou graag de classic red alert en settlers spelen op mijn mac maar heb echter geen flau idee hoe en of het mogelijk is ? iemand raad ! eeuwig dank en en diepe buiging voor de hulp .

• Who was online  11 Users were Online in the last 2 hours

• Create New...