Jump to content
Maikuul

Nieuwe pc boxen

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb nu 2 pc boxen en 1 voor de bass, uit deze boxen komt aardig wat geluid maar ik zoek iets dat nog een paar stappen verder gaat..

Iets dat harder, mooier en met een bass die je voelt kan. (bij muziek)

Iemand advies?

Alvast bedankt :D

Wat wil je precies? Een 2.1 set of 5.1 of 7.1?

Wat wil je precies? Een 2.1 set of 5.1 of 7.1?

Nu heb ik een 5.1 maar eerlijk gezegd heb ik er niet zoveel verstand van, is er veel verschil tussen 5.1 en 7.1? en wat is dat voor een verschil?

Bedankt voor je snelle reactie.

Edited by b0wnedbymy

hij wil voor meer bass gaan dan maakt het niet zo heel veel uit of je nu 2.1 5.1 of 7.1 pakt want bij al deze sets zit maar 1 subwoofer. Wat dus belangrijk is is kijken wat de subwoofer kan leveren. Bij een 2.1 set heb je dus 2 midtoon/tweeters boxen en 1 subwoofer bij 5.1 heb je 5 midtoon/tweeters boxen en 1 subwoofer bij 7.1 heb je 7 midtoon/tweeters boxen en 1 subwoofer.

Je zegt dat je nu een 5.1 set hebt als je even erbij laat weten welke set je hebt maakt het een stuk makkelijker omdat we dan weten wat deze voor frequentiebereik heeft en hoeveel RMS die max belastbaar is.

@DHRJ hij vermeld ook dat het om muziek gaat dus die site waar jij naar linkt is niet helemaal te gebruiken omdat die ervan uitgaat dat je het voor Films kijken gebruikt denk er ook aan dat je met je pc waarschijnlijk in een kleinere ruimte zit dan je woonkamer ;)

wat is je budget dat maakt ook nog wel wat uit natuurlijk. Ik denk daarbij dat het sowieso het beste is om voor een 2.1 set te kijken.

wat is je budget dat maakt ook nog wel wat uit natuurlijk. Ik denk daarbij dat het sowieso het beste is om voor een 2.1 set te kijken.

Daar ben ik nog niet over uit haha :P, aan welke prijs categorie kan ik denken?

je zit nu op 45 watt (RMS) dit is wat je speakers continue aan stroom kunnen verdragen dus hoe hoger de max RMS is hoe harder het geluid.

Ik denk dat als je niet echt al te veel wil uitgeven je gewoon bij logitech moet blijven kijk eens naar de Z623 of je dat wat vind. Heb je niet toevallig een mediamarkt of iets dergelijks in de buurt waar je naar de kwaliteit kan luisteren want wij kunnen je eigenlijk alleen tips geven hoe het technisch gezien is maar er zijn nog meer dingen die meespelen zoals de klankkast (nu mag je ervan uitgaan dat deze goed en professioneel berekend zijn) maar mijn advies is dus kijk wat je wat lijkt en ga naar de lokale audio store om te kijken of ze die producten in hun assortiment hebben dan kan je echt ervaren hoe de kwaliteit is ;)

Ik ga binnenkort eens bij de mediamarkt hier in de buurt kijken, bedankt voor jullie hulp!

Je moet dan wel even in gedachte houden dat je daar in een grote redelijk open ruimte staat dus dat het bij jou thuis harder gaat klinken dan daar;)

en laat maar horen of je daar iets wijzer geworden bent

Prima keuze als ik naar de specs kijk!

Ik denk dat deze dan wel op slot kan ;)

Oef... mooie keuze hoor!

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...