Spring naar bijdragen

Welke payserver?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi allemaal,

Momenteel gebruik ik sinds een aantal jaar de newsserver van mijn internetprovider. Over het algemeen ben ik daar best wel tevreden over, alleen mopper ik soms wel als ik iets interessants zie wat er net 31 dagen op staat, wanneer iets niet compleet binnen komt of ik een slechte verbinding heb. Nu komt dat over het algemeen gelukkig niet zo heel vaak voor.

KPN maakte er de afgelopen week echter wel een chaos van. De verbinding was ontzettend instabiel en alles kwam incompleet binnen. Momenteel is de verbinding wel weer stabiel, maar of alles nu weer als vanouds werkt is dus de vraag.

Ik ben al eens eerder naar een payserver op zoek gegaan, maar er zijn er zoveel dat ik eigenlijk niet goed weet welke ik moet kiezen. De meesten bieden geen trial periode aan, wat ik wel begrijp maar vrij jammer vind.

Mijn vraag is nu dus of iemand een payserver met een goede prijs/kwaliteit weet. Belangrijkste is dat de payserver betrouwbaar is en bestanden compleet aanlevert. De retentie vind ik niet belangrijk. Verder mag de payserver liefst niet te duur zijn, ben namelijk niet zo'n actieve downloader. Maar van de andere kant is goedkoop vaak duurkoop, dus ik ben in principe niet naar de goedkoopste op zoek. Tenslotte liefst een Nederlandse payserver. Ervaringen met payservers zijn meer dan welkom!

Groeten Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zit bij Newsconnection: http://www.newsconnection.nl/

Heb daar zelf nooit problemen mee gehad. Wat wil je maximaal uitgeven en wat is je gewenste download snelheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Verder mag de payserver liefst niet te duur zijn, ben namelijk niet zo'n actieve downloader. Maar van de andere kant is goedkoop vaak duurkoop, dus ik ben in principe niet naar de goedkoopste op zoek. Tenslotte liefst een Nederlandse payserver. Ervaringen met payservers zijn meer dan welkom!

Dan is een block-account misschien wat voor jouw? Dan krijg je (bijvoorbeeld) 50GB, dat mag je dan totaal downloaden met je server en daarna stopt de server. Een block-account heeft geen "houdbaarheidsdatum" zoals een normale payserver. Astraweb, XS News bijvoorbeeld hebben zo'n block-account ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor de reacties!

Over de prijs per maand zal ik eens nadenken, zat zelf tussen 3 tot 5 euro per maand te denken. Daarboven denk ik dat het financieel niet meer echt lucratief wordt om te downloaden. Tenslotte zijn films/cd's vaak na verloop van tijd ook voor om en nabij de € 10,- te koop en ik download echt niet zo veel.

Block-accounts kende ik nog niet, maar het klinkt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

http://www.sunnyusenet.com/pakketten

je kan klaar zijn voor € 1,79;)

Sunny 30 gebruik ik:)

en zo veel dl ik

Jan 12

150.2 GB

Dec 11

16.8 GB

Nov 11

2.7 GB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

ik gebruik ook SunnyUsenet.

Wel het pakket 5 (Dus 5Mbit), ik betaal 1,79 per maand, en ik download heerlijk.

Ook hoge retentie, dus gewoon in één woord, ideaal!

Ik hoop dat je een keuze kunt maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik neig toch wel naar Sunny Usenet op dit moment. Alleen heb ik in het verleden eens een trailversie van deze payserver geprobeerd en kon toen niks binnen halen. Maar jullie hebben dus wel goede ervaringen? Ik zie dat betalen met iDeal mogelijk is en dat het Nederlands is. Ook wel handig.

Dus bij deze zijn positieve en negatieve ervaring met Sunny Usenet meer dan welkom :)

En dan nog een aanvullende vraag: kun je zo'n pakket op meerdere computers gebruiken? Zou namelijk ook wel leuk zijn als mijn zus bijvoorbeeld van hetzelfde pakket ook gebruik zou kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Achja, voor 1,79 kan er weinig fout gaan toch? Volgens mij zijn de recensies gewoon goed, dus ik zou het proberen!

Over meerdere computers delen kan soms goed gaan, soms fout.

1). Je hebt natuurlijk maar een beperkt aantal connecties, dus als je er totaal 8 heb moet je ze op de twee verschillende PC's 50/50 opdelen (4 om 4 dus).

2). Usetnetservers controleren of er niet van meerdere PC's tegelijk wordt gedownload, dit kan je vaak voorkomen door SSL (zo kunnen ze niet precies zien wat, wanneer en waar (?)) je download, dus grote kans dat het dan wel goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik las net op Sunny Usenet dat het pakket met vrienden en kennissen gedeeld mag worden, zou dus geen probleem horen te zijn... Het aantal connecties is dan niet echt lucratief om het pakket met veel mensen te delen, maar das ook niet de bedoeling. En ik ken mijn zus, die heeft (nog) niet veel met downloaden.

Maar ik ga het zeker eens proberen! Wat is €1,79 nou hè, als ik een vol glas bier in de kroeg laat vallen leid ik al meer verlies ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zelf zit ik voor 7.50 per maand bij Eweka. Nooit geen problemen mee gehad. Haal de volle snelheid en de retentie op dit moment is 1408 dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zelf zit ik voor 7.50 per maand bij Eweka. Nooit geen problemen mee gehad. Haal de volle snelheid en de retentie op dit moment is 1408 dagen

Ahh damn, die zou ik dus niet nemen. Jij hebt dus altijd problemen met eweka.

Ikzelf gebruik hitnews werkt geweldig!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ahh damn, die zou ik dus niet nemen. Jij hebt dus altijd problemen met eweka.

Ikzelf gebruik hitnews werkt geweldig!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Sinds ik bij Eweka zit heb ik nog nooit problemen ondervonden. Ook merk ik niks van de censuur waar zo gehamerd op wordt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sinds ik bij Eweka zit heb ik nog nooit problemen ondervonden. Ook merk ik niks van de censuur waar zo gehamerd op wordt....

Nooit geen problemen mee gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nooit geen problemen mee gehad

*_*' :angry:

Maarja, Eweka is het proberen ook waard. Volgens mij kan je 1 dag of een week gratis gebruik maken van Eweka, dit weet ik alleen niet zeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Ik blijf gewoon de KPN servers gebruiken daarmee behaal ik mijn maximale downloadsnelheid en geen bijkomende kosten. Als ik een keertje een spot niet kan downloaden omdat die te oud is download ik die gewoon met torrents.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

KPN server gebruik ik ook. Eigenlijk altijd wel tevreden over geweest. Je moet gewoon geregeld in de gaten houden wat er gaat komen en dan ben je er altijd op tijd bij. Maar heb soms wel problemen gehad.

Opeens was het niet meer nodig om met gebruikersnaam en wachtwoord in te loggen en kon je geen verbinding meer maken. Heeft toen een tijdje geduurd voordat ik op een KPN forum van medegebruikers kon vernemen dat je de settings moest veranderen en voortaan zonder gebruikersnaam/wachtwoord moest inloggen. Toen was het probleem verholpen, maar leuk is anders. Heb toen een hele tijd zonder server gezeten want natuurlijk vooraf niet op de hoogte van de verandering gebracht.

Tijdje geleden opeens weer een periode geen verbinding met server kunnen maken. En toen dat wel weer ging barstte het van de incomplete bestanden. Niet leuk.

Mijn ervaring met KPN is over het algemeen goed, maar je kunt er niet altijd van op aan verbinding te hebben of complete bestanden binnen te kunnen halen. Daarom ook op zoek naar een payserver gegaan. Dit weekend ga ik Sunny proberen :)

Van torrents ben ik geen fan. Downloaden is misschien niet netjes, maar uploaden van bestanden is wel echt illegaal. Bovendien vind ik het geen prettige gedachte in verbinding met andere pc's te staan en binnenhalen gaat ook niet altijd zo snel als met nieuwsgroepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vanavond Sunny geprobeerd. Laaiend enthousiast toen ik 5 connecties zag, waardoor het downloaden tig keer sneller gaat dan met de ene connectie van KPN server. Maar helaas, bestand van 86 dagen oud staat enorm beschadigd op de server van Sunny. En dat terwijl er 400 dagen retentie wordt gegarandeerd. Kan wellicht altijd gebeuren, maar had van een payserver beter verwacht. Misschien is goedkoop toch duurkoop?

Ik ga het nog met andere oudere bestanden proberen, kijken of die er wel compleet op staan...

EDIT

Zucht, ook al niet. Begint toch die glas bier te worden ben ik bang ;)

EDIT II

Bestand van 22 dagen is wel gelukt. Maar tja, die had ik met mn KPN server ook binnen kunnen halen, zij het minder snel in dat geval :)

EDIT III

Bestand van 75 dagen, hetzelfde liedje: totaal beschadigd.

Doe ik iets fout? Is er een oplossing voor? Ben ik de enige met dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Het kan zijn dat er een storing is/was. Uit welke groep probeerde je te downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Woehoe! Opgelost!!!

Normaal download ik altijd met Alt.Binz, maar ging het eens met GrabIt proberen. Downloaden van upload van 240 dagen ging prima! Ok, er was 1 bestand beschadigd, maar dat heb ik met Quickpar kunnen herstellen. Das trouwens de eerste keer dat ik dat programma heb kunnen gebruiken. Alles bij elkaar toch nog een topdag geworden :)

Geen kwaad woord meer over Sunny Usenet. Geweldig dat je voor slechts € 1,79 een hele maand met een retentie van 400 dagen kunt downloaden. Snelheid is ook prima, binnen ongeveer 2 uur 5 GB binnen. Hopelijk blijft Sunny Usenet nog lang bestaan, want ik ben zeer tevreden. Dit ga ik vaker doen. :)

En mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem oplopen, gewoon ander downloadprogramma proberen ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

En mocht iemand ooit tegen hetzelfde probleem oplopen, gewoon ander downloadprogramma proberen ^_^

Het maakt niet uit met welk programma je download, het ligt aan de server en niet het programma. Er was waarschijnlijk een storing of de instellingen waren niet goed bij Alt.Binz :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nou, instellingen lijkt me onwaarschijnlijk want ik had wel gewoon connectie met server en bestand van < 30 dagen lukte gewoon. Paar seconden later met GrabIt geprobeerd en toen ging het wel met oudere bestanden. Bovendien heb ik op internet meer van dergelijke ervaringen gelezen dat het met een ander programma wel lukt. Kan misschien zijn dat meerdere servers in eenzelfde programma problemen zouden kunnen geven. Daar kan ik ook nog wel iets in vinden. Bovendien lukt downloaden met sunny in alt.binz nog steeds niet en in grabit wel, zou gek zijn als het dan aan de server zou liggen :P

Belangrijkste is dat problemen nu met een ander programma zijn opgelost. Punt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...