Spring naar bijdragen

DVD op externe harde schijf zetten met ondertitteling


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-04-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

hallo,

Ik had eens een vraagje over hoe ik een dvd op mijn harde schijf kan zetten met ondertitteling en dan kan aansluiten op mijn tv!

had een bluray gedownload maar nu had ik die in een mapje gezet met ondertitteling en op externe harde schijf gezet maar speelt de ondertitteling niet af? moet ik ze er mss vast op branden? maar kan dit ook zonder kwaliteitsverlies ??

hartelijk bedankt alvast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

U hoeft dit niet noodzakelijk te branden, of over te zetten, met vaste ondertitelling. Het valt juist te bezien welk programma dat u gebruikt om deze film te bekijken. Eén van de beste programma's hiervoor is VLC, indien u het programma niet in bezit heeft kan u het verkrijgen (gratis) via http://www.videolan.org/vlc/ voor de Windows versie, voor een andere OS (Besturingssysteem) dient u te kijken onderaan de pagina en daar vindt u wellicht de voor u geschikte versie.Vlc speelt ook films af in het iso/mkv en andere formaten, die info is eveneens verkrijgbaar op dezelfde site.

U kan ook op de volgende pagina van Duken.Nl kijken voor verdere info of handleiding : http://www.duken.nl/vlc-mediaplayer-handleiding-video-bestanden-afspelen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

U hoeft dit niet noodzakelijk te branden, of over te zetten, met vaste ondertitelling. Het valt juist te bezien welk programma dat u gebruikt om deze film te bekijken. Eén van de beste programma's hiervoor is VLC, indien u het programma niet in bezit heeft kan u het verkrijgen (gratis) via http://www.videolan.org/vlc/ voor de Windows versie, voor een andere OS (Besturingssysteem) dient u te kijken onderaan de pagina en daar vindt u wellicht de voor u geschikte versie.Vlc speelt ook films af in het iso/mkv en andere formaten, die info is eveneens verkrijgbaar op dezelfde site.

U kan ook op de volgende pagina van Duken.Nl kijken voor verdere info of handleiding : http://www.duken.nl/...anden-afspelen/

Dit heeft helemaal niks te maken met zijn vraag hij wil de film op een harde schijf zetten en vervolgens op zijn tv afspelen

voor zover ik weet bestaat er geen VLC voor de tv..

Om je vraag te beantwoorden, geef de ondertiteling precies dezelfde naam als de film bijvoorbeeld:

naam film: Sherlock-holmes-2.mkv*

dan geef je de ondertiteling de naam: Sherlock-holmes-2.srt*

*de extensies niet veranderen dus bij de film gewoon .mkv bijvoorbeeld laten en bij de ondertiteling gewoon .srt laten dan zou het moeten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

dit heeft WEL iets te maken met het afspelen van een film, vanop harde schijf, op een tv. Wat er echter in de vraagstelling niet instaat, en dat had ik mss beter wel vermeld in m'n vorig bericht, is of dit gebeurd vanop een pc/laptop met een hdmi verbinding naar de tv. Is dit zo, dan is het antwoord dat ik gaf, en nog geef, wel correct!

Gebeurd het uitsluitend vanop een hd die rechtstreeks aangesloten is op een tv dan kan men eventueel CovertXtoDvd gebruiken die men zodanig kan instellen dat die auto de ondertittels meeneemt in de omzetting naar het dvd-formaat, daarom hoeft men dit nog niet te branden op een schijf. Dit kan ook gebeuren naar een map op de hd. Wil u dit niet omzetten naar het dvd formaat dan kan u de converter van Xilisoft Video Converter (liefst ultimate) gebruiken, bij een goede instelling neemt die dan het ondertitellingsbestand mee om het om te zetten naar eventueel avi of ander formaat. Van de standaart versie kan u een gratis versie bekomen op http://xilisoft-video-converter.nl.malavida.com/d5096-gratis-downloaden-windows voor een gratis versie van de Ultimate versie kan u kijken op TPB of Demonoid.

@ shadowwatch - als fullmember zou u dat moeten weten, dat via Vlc dit echter wel mogelijk is om op tv af te spelen (echter via de manier die ik nu wel vermeld heb en tevens eveneens in het vorig bericht zou gemeld hebben). Echter bij het niet bijvermelden van in welke omstandigheid dit gebeurd kunnen verkeerde conclusies getrokken worden, de oplossing die ik aangeboden heb was in de veronderstelling dat dit zou gebeuren aan de hand van een hdmi verbinding via de pc/laptop. Dan is dit, nogmaals, wel mogelijk via VLC!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

tuurlijk is het mogelijk als het via pc gebeurt maar er staat duidelijk in het eerste bericht dat het om een externe harde schijf gaat.

dus dan lijkt mij een reactie over VLC niet van toepassing maar dit maakt verder niet uit ik wou je gewoon inlichten over het eerste bericht

dus dan hoef je me niet persoonlijk te gaan aanvallen ik probeer het alleen voor jou duidelijker maken zodat hij ook echt geholpen kan worden verder is er geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dit is niet bedoelt als een persoonlijke aanval. Maar bij mij staan al men films ook op een externe hd en ik doe het zoals ik vermeld heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-04-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ok manne hartelijk bedankt alvast!! kga het direckt eens uitproberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dit is niet bedoelt als een persoonlijke aanval. Maar bij mij staan al men films ook op een externe hd en ik doe het zoals ik vermeld heb.

Oke dan is het goed ;) Ja ik snap wat jij bedoelt jij speelt ze via de pc af maar hij heeft in de startpost dit staan:

hallo,

Ik had eens een vraagje over hoe ik een dvd op mijn harde schijf kan zetten met ondertitteling en dan kan aansluiten op mijn tv!

had een bluray gedownload maar nu had ik die in een mapje gezet met ondertitteling en op externe harde schijf gezet maar speelt de ondertitteling niet af? moet ik ze er mss vast op branden? maar kan dit ook zonder kwaliteitsverlies ??

hartelijk bedankt alvast!

@ZeroTolerance

Oke laat maar even weten of het gewerkt heeft;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik vind dat jullie allebei ZeroTolerance goed helpen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Volgens mij gaat dit alleen maar over hoe je een film met losse ondertiteling afspeelt dus hier kom ik ff terug op je hoofdvraag.

Met een externe harde schijf kun je idd films afspelen op je tv als je tv niet te oud is en dus wel die video extensies kan lezen via USB anders is het verhaal al afgelopen. De beste kwaliteit die je makkelijk kunt downloaden zijn Rips zoals DVDRip BRrip en HDrip deze zijn het meest te downloaden en makkelijk af te spelen maar soms moet je wel kijken of de kwaliteit goed is maar als je van een goeie uploader download is dat meestal wel het geval. Je hebt ook nog X264 dat is gewoon HD en die kun je het beste gebruiken als je een HD tv hebt maar als je die niet hebt kun je het beter niet doen :)

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...