Spring naar bijdragen

Game PC Samenstellen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe game pc. De mijne is nu 6 jaartjes oud en begint nu toch goed wat LAG te vertonen in de nieuwere games.

Ben al even op het internet aan het kijken en vond dit Forum, er wordt professioneel geantwoord op de vragen en echt meegekeken met de wensen van de

mensen hier dus ik waag het ook een poging! Ben zelf absoluut niet goed in de hardware wereld dus een duidelijke uitleg waarom sommige keuzes gemaakt

zijn zou ik erg op prijs stellen.

Hoofdvragen

  • Wat is uw budget? Mijn richtprijs is een Game PC van 800,- maar ik ben bereid tot de 900,- te gaan mochten er wat betere onderdelen zijn die veel schelen
  • Wat is het einddoel van uw pc? Gaming
  • Heeft u verder specifieke eisen? Niet echt, ik wil gewoon een tijdje mee kunnen draaien met nieuwe games voor de komende jaren
  • Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? In elkaar laten zetten

Randapparatuur

Wilt u nog overige randapparatuur erbij hebben?

Wat houd randapparatuur in?

  • Monitor - Niet nodig
  • Toetsenbord - Niet nodig
  • Muis - Niet nodig
  • Boxen - Niet nodig
  • Kaartlezer - Niet nodig

Overige vragen

  • Maakt u gebruik van draadloos netwerk? Heb ik wel, maar ik game gewoon via een draad.
  • Gaat u overclocken? Nee
  • Wilt u een m-ATX of ATX systeem? ATX
  • Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor? 1920 x 1080

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je snelle reactie zeg!

Ziet er al goed uit, de prijs is wel alleen een tikketje hoger dan ik in eerste instantie zou willen. Is het mogelijk om hier en daar een kleine downgrade te doen voor niet veel kwaliteit verschil maar wel een mooie prijs verlaging? Nou goed ik wacht geduldig op je uitleg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik was ook al aan 't kijken naar je budget. Het probleem is dat je niet alledrie de zaken kunt nemen die je graag in een gamesysteem zou zien: een sterke processor, goede videokaart en een SSD. Dat wordt dus inleveren op één van die punten. Om te bepalen wat de beste keuze is, willen we daarom graag wat meer informatie over de games die je speelt. Welke zijn het, wanneer loopt voor jou een spel vlot genoeg? Je huidige pc is al aardig op leeftijd, waarom (pas) nu upgraden?

Dat laatste bedoel ik trouwens niet op een nare manier. ;) Het is een serieuze vraag om een inschatting te kunnen maken van je behoeftes. Wat meer informatie dan alleen antwoord op de vragen zou dan ook welkom zijn. Vertel er wat omheen. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Geen probleem als het helpt wil ik alles beantwoorden.

Ik wil me vooral gaan richten op Guild Wars 2. Het is een MMORPG waar je dus veel spelers tegelijk tegen komt en ik wil dan nog steeds dat mijn spel zo reageerd dat ik echt op de hoogte ben van alles om me heen. Ik heb een tijdje World of Wacraft gespeeld op hogere ranking in Person vs Person arena en daar wil ik me vooral op gaan richten in Guild Wars; hoge ranking PvP. Echt op het level dat als je eventjes LAG heb je al dood kan zijn ;).

Ik upgrade mijn huidig pc-tje nu pas omdat ik afgestudeerd ben en werk dus ik heb weer wat centjes ;). Hoop dat je er iets mee kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dank je voor je toelichting, erg verhelderend! Lag is voornamelijk netwerkgebonden. Je moet dus vooral zorgen voor een stabiele internetverbinding. Als je draadloos werkt, ga dan bij voorkeur over op gedraad of powerline. Heb je dus al. Is je verbinding over het algemeen stabiel? De pc zelf is het probleem niet, ik PvP zelf vrij hoog (Team PvP, Aggramar) met mijn vier jaar oude bakkie op 2560x1440 @ 60 fps.

Guild Wars, voor zover ik het spel ken, maakt ook geen gebruik van goede graphics. Ik verwacht dat die game niet zozeer veeleisender is dan WoW. In principe heb je dus niet veel nodig, al snap ik dat je met een zes jaar oud systeem wat problemen kumt krijgen met de prestaties.

Als anderen zich geroepen voelen om op basis van alle info een (nieuwe) samenstelling op te gooien, ga je gang. Anders kijk ik er later in de middag naar. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Samenstelling nog maar eens aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Top Rooo1o!

Ik bedoelde in eerste instantie wel dat ik de PC door Azerty wil laten assembleren maar als ik je samenstelling zo bekijk zal ik eens aan een kennis vragen of die het voor me kan doen.

Tot nu toe vind ik http://azerty.nl/win...t%5B477517%5D=1 echt een hele goeie setup maar ik sta nog altijd open voor meer ideeën

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B90497%5D=1&product%5B402046%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B402292%5D=1&product%5B476182%5D=1&product%5B245679%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B423781%5D=1&product%5B485286%5D=1&product%5B409338%5D=1

Ik krijg het zo gauw niet helemaal meer uitgelegd, moet zo eten. De videokaart is niet heel belangrijk, heb een HD6870 genomen omdat het in het budget paste. Je kunt ook een HD7770 nemen om wat te besparen, of als er toch assemblage bij moet. Ik kijk Quinten even aan, want ik vraag me af of de i5 3450 op een Z68-mobo gaat werken. Weet jij dat? Een SSD is inderdaad een goed idee, maar dan wel een goed presterende. Heb een 128GB-versie genomen. Mocht je nog een HDD'tje hebben liggen die met SATA verbonden kan worden, is het wellicht verstandiger om die dure 2TB-schijf achterwege te laten en ergens anders in te investeren, bijvoorbeeld een 256GB-SSD, snellere processor of videokaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ivy Bridge processoren moeten gewoon werken op een Z68-moederbord, maar dan wel met een BIOS-update.

Dit is een lijst waarin staat welke processoren worden ondersteund door het moederbord in jouw samenstelling.

http://be.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=4015

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Btw, ik heb nu echt het knagende gevoel dat ik een component mankeer in mijn samenstelling...kan je mij erop wijzen welk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Je hebt 8 basisonderdelen:

- Behuizing

- Voeding

- Moederbord

- Processor

- Geheugen

- Videokaart

- Opslag

- Optische drive (= brander)

Daarnaast zie je vaak een koeler met koelpasta, SSD naast HDD of andersom en randapparatuur. Het enige wat jij niet hebt is dat allemaal, voor de rest zitten de basisonderdelen erin. Ik heb er nog een koeler bijgedaan, omdat dat een pc die jaren mee moet qua levensduur wel degelijk profiteert van een goede airflow en daarmee samenhangende lage temperaturen. Als ik verder op je samenstelling in ga, zou ik nooit een Agility 3 meer nemen en altijd, voor zover het budget het toelaat, een 120GB SSD of meer in de assemblage verwerken. Lukt dat niet, zou ik hem weglaten. Daarnaast is hier geen extreme videokaart nodig, de nadruk zal liggen op de processor en, uiteindelijk, het netwerk. Als laatste ben ik het niet helemaal eens met sommige gekozen onderdelen, zoals het moederbord (P67) en geheugen (kan goedkoper), maar dat is eigen keuze en je doet er niets fout mee.

Rest inderdaad nog de vraag wat er nu gedaan wordt met het in elkaar zetten van de pc. Graag horen wij daar later meer over, afhankelijk van wat je doet kun je nog een kortingscode van 5 of 10 euro gebruiken. Mocht je Azerty laten assembleren, kun je de code "Actie DUKEN, 10 euro korting" gebruiken, doe je het zelf of laat je een bekende de pc in elkaar zetten, gebruik je "Actie DUKEN, 5 euro korting". Die laatste code is alleen geldig als je voor 500 euro of meer bestelt. Dat zul je wel halen, tenzij je gaat spreiden over verschillende winkels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Wat is er juist mis met de Agility 3, als ik vragen mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die is een stuk trager en gaat vaker RMA dan bijvoorbeeld de M4 of 830. ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oké dus als ik jullie reacties zo goed gevolgd heb dan is dit: http://azerty.nl/win...t%5B363680%5D=1 op het moment de beste samenstelling voor het budget wat ik beschikbaar heb?

Hier zou ik inprincipe de nieuwste spellen wel voor een paar jaar goed op moeten kunnen draaien?

En is er ruimte om wat te switchen met de behuizing? Voor bijvoorbeeld deze: http://azerty.nl/8-1044-207294/cooler-master-cm-storm-scout-.html

Of is de behuizing juist zo gekozen dat het passend is op de setup?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik samenstellen, samenstellen.. Lees ik over het bericht dat Assemblage eventueel niet hoeft. Dacht al, doe toch echt iets verkeerd want kreeg het niet voor elkaar..

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B448686%5D=1&product%5B441092%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B476182%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B439851%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B453960%5D=1

Nog steeds er boven, met die 10 euro korting kom je op ~ 910 euro incl. assemblage. Met proppen lukte het.

Uitleg eventueel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Komt aardig overeen met wat ik neerzette, dacht ik zo. :) Wat betreft de koeler heb je op zich wel gelijk, alleen de fan van dat ding kan op zich wat herrie maken. Processor is een tientje goedkoper, scheelt 100MHz dus dat is inderdaad de betere keuze. De behuizing is een kwestie van smaak, die Nexus is prima en de Fractal Design ook. De HDD ben ik het uiteindelijk niet mee eens: 1TB is 90 euro en 2TB is 110 euro. Is een HDD gewenst, dan zou ik die twee tientjes extra absoluut neerleggen. De keuze voor het geheugen snap ik niet.

Overigens, mocht iemand het gemist hebben: http://azerty.nl/win...t%5B363680%5D=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Intern geheugen aangepast, ik zat nog met de gedachte dat 1600 MHz sneller is maar dat maakt in praktijk niet uit.

2TB zou een keuze zijn, kost je € 25 meer. De fan van de Hyper 212 Evo kun je op 70% zetten in de BIOS dan hoor je hem nagenoeg niet en koelt die een stuk beter dan stock. Fractal Design is een goede kast alleen scheelt weer een tientje.

Dan kom je met ->

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B448686%5D=1&product%5B441092%5D=1&product%5B455750%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B476182%5D=1&product%5B90497%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B402292%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B453960%5D=1

Uit op 935,78 euro exclusief korting, inclusief verzendkosten en iDeal.

Zit er wel 2 TB bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dank je voor je toelichting, erg verhelderend! Lag is voornamelijk netwerkgebonden. Je moet dus vooral zorgen voor een stabiele internetverbinding. Als je draadloos werkt, ga dan bij voorkeur over op gedraad of powerline. Heb je dus al. Is je verbinding over het algemeen stabiel? De pc zelf is het probleem niet, ik PvP zelf vrij hoog (Team PvP, Aggramar) met mijn vier jaar oude bakkie op 2560x1440 @ 60 fps.

Guild Wars, voor zover ik het spel ken, maakt ook geen gebruik van goede graphics. Ik verwacht dat die game niet zozeer veeleisender is dan WoW. In principe heb je dus niet veel nodig, al snap ik dat je met een zes jaar oud systeem wat problemen kumt krijgen met de prestaties.

Als anderen zich geroepen voelen om op basis van alle info een (nieuwe) samenstelling op te gooien, ga je gang. Anders kijk ik er later in de middag naar. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

sorry dat ik het zeg ;)

maar Guild Wars 2 word een stuk (heel erg) zwaarden dan wow;) (game komt eind 2012 begin 2013 uit)

dus zet maar minaal een 6950 hd in.

dit worden de systeemeisen.(minmaal)

Core 2 Quad Q6400 2.13GHz

Phenom 9650 Quad-Core

Login

GeForce GTS 450 2GB DDR3

Radeon HD 5670 1024MB

Login

4 GB

Win 7 64

DX 10

25 GB

hier vidoe waarom:

#!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Mja, ik had al gelezen dat hij inderdaad een stukje zwaarder zou zijn. Een HD6950 is nu ook weer niet nodig, we hebben nu een aardig gebalanceerd systeem staan en die HD6870 is zeker niet slecht. Waar we mogelijk nog naar kunnen kijken, is de bereikbaarheid van een optie op CFX. Een snellere videokaart is alleen mogelijk als op de harde schijf wordt ingeleverd, een andere besparing zou niet gunstig zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voor CFX zal de voeding zwaarder moeten, moet de behuizing goede air-flow hebben en het moederbord over 2x PCI-Express x16 2.0 beschikken.

Je kunt beter voor een HD 7850 OC gaan of als je nog een stapje hoger wilt de HD 7870. Maar dat laat je budget niet toe.

HD 7850 = € 40 duurder

HD 7870 = € 140 duurder

Mijn advies zal zijn, als je budget 900 euro blijft en assemblage moet er bij zitten -> Lever dan nooit in op de SSD. Die maakt juist het systeem 'snel'.

Als je perse sterkere grafische kracht wilt, dan zul je het budget moeten verhogen naar € 1000.

HD 6870 is echt niet slecht, alleen de nieuwste spellen op de maximale instellingen spelen op 1920 x 1080 zal niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey mensen! Ik heb jullie reacties goed gevolgd en ik ben bijna tot een beslissing gekomen. Maat van me heeft zijn eigen PC in elkaar gezet van losse onderdelen dus assemblage is niet nodig. Ik wil jullie bedankt voor de professionele en goeie hulp, Azerty is sowieso de site waar ik ga bestellen dus jullie hebben een nieuwe klant erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 6

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat is goed om te weten, scheelt weer aanzienlijk in kosten. Ik heb de samenstelling deels aangepast.

* - De Samsung 830 SSD is momenteel niet op voorraad en is 40 euro gestegen in prijs, logisch natuurlijk gezien die voor 99,99 over de toonbank ging. Dit is aangepast naar de 115 euro kostende Crucial M4 128GB SSD. Nog steeds één van de beste SSD's op dit moment maar de schrijf-snelheden zijn wat minder dan die van Samsung.

* - Behuizing gewijzigd naar de Fractal Design Midi-tower. Deze kast is kwalitatief beter dan de Nexus en heeft wat slimmere trucjes. Je budget liet dit toe, dus dat ook maar gedaan.

Nog een laatste vraag; heb je een optisch station nodig?

Inclusief verzendkosten en iDeal betalen kom je nu op 867,63 euro, klik voor de juiste samenstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Wij hebben er trouwens geen klant bij, hoor. ;) Ooit hebben we een kleine samenwerking met hen opgezet omdat we persoonlijk goede ervaringen met ze hadden. Ik koop er vaak nog wat spulletjes in voor mijn eigen klanten en doe dat al een jaar of vier. Van daar die kleine korting, wij verdienen er niets (meer) op.

Ik kan je overigens ook prima een aantal andere goede zaken aanraden. Wellicht is het verstandig om je inkoop te spreiden, maar dan moet je wel weten wat je doet. 't Wordt dan namelijk al snel onoverzichtelijk.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...