Spring naar bijdragen

epub downloaden lukt, maar daarna?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben beginner wat betreft downloaden (van boeken), het is me al een paar keer gelukt. De downloads komen bij SABnzbd terecht en vervolgens kan ik ze openen. De laatste downloads verschijnen niet meer in SABnzbd maar in mijn downloads, en ik krijg de melding van Adobe dat het bestand niet geopend kan worden omdat het beschadigd is etc. Wat doe ik fout? Is de Adobemelding te omzeilen? Wie kan mij op het goede spoor zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat voor bestanden (type) zijn het precies die je hebt gedownload?

Misschien kan je wat met de oplossingen in dit topic?

http://www.duken.nl/forums/index.php/topic/30162-programma-voor-mobi-files-ereader-pc-freeware/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank voor je reactie. Ik ben dus echt een beginner, weet niet goed wat je met bestanden bedoelt. Het gaat om epub, nzb (bestanden?), rar, par1 en PAR1. Het gekke is dat het aanvankelijk gewoon lukte, met af en toe die Adobe melding. Nu heb ik dat steeds, alsof ik nu iets oversla wat ik eerst wel deed of zo.

Ik vind in het genoemde topic niet direct het antwoord. Ik heb een Sony e-reader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Je hebt par bestanden en een nzb bestand? Zitten er ook rar bestanden bij? Want die moet je dan uitpakken met Winrar en dan komt er waarschijnlijk een bestand uit die je op je Sony kan zetten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb Winrar (klopt het dat ik na 40 dagen een licentie moet kopen of kan dat ook anders?), als ik daarin de NZB bestanden probeer uit te pakken krijg ik de volgende melding: Geen archieven gevonden in de geselecteerde bestanden en mappen.

Overigens heb ik de bestanden inmiddels met SABnzbd als epub in de Calibre lijst gekregen. Ook dan kan ik ze niet openen, steeds verschijnt dezelfde Adobe melding: Bestand kan niet worden geopend omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd (omdat het bijvoorbeeld als e-mailbestand is verzonden en niet correct is gedecodeerd.

Het gaat om bestanden die ik van Spotplanet heb gedownload. Aanvankelijk ging dat prima, nu dus steeds met bovenstaand resultaat.

Het heeft er misschien niets mee te maken, maar het enige dat in de tussentijd is gebeurd is dat mijn zoon het een en ander heeft gedaan om bestanden ook op zijn Ipad te kunnen lezen. Kan hij daarbij iets aan de instellingen veranderd hebben?

Ik hoop op de gouden tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zag bij nalezen van bovenstaande waar mijn fout zat: ik heb het RAR bestand inmiddels uitgepakt en kan de boeken openen.

Het hele pakket bevatte 7 boeken: 5 in een RAR bestand (die heb ik nu dus) en 2 als Par2. Die laatste kan ik nog niet openen, heb wel Quickpar geprobeerd maar dat lukte niet.

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het eerst allemaal min of meer vanzelf ging, en nu niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik heb Winrar (klopt het dat ik na 40 dagen een licentie moet kopen of kan dat ook anders?)

Hij zegt dat die zoveel dagen een licentie nodig heeft maar dat maakt niet uit, Winrar is daarna nog te gebruiken.

Wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het eerst allemaal min of meer vanzelf ging, en nu niet meer!

Heb je in de instellingen van SABnzbd zitten rommelen? Loop anders even de duken.nl handleiding na: http://www.duken.nl/sabnzbd-handleiding/ en begin bij dit plaatje:

SABnzbd-Screenshot-13.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb de handleiding doorgelopen, de instellingen zijn niet gewijzigd. Bij mij gaat het hier fout:

SABnzbd-Screenshot-19.png

De spot wordt geladen in SABnzbd en de download start automatisch.

Als ik doe wat hierboven beschreven staat, ik open het bestand, dan krijg ik weer de volgende melding van adobe: Bestand kan niet worden geopend omdat dit bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd (omdat het bijvoorbeeld als e-mailbestand is verzonden en niet correct is gedecodeerd.)

Als ik kies voor opslaan en hem daarna in de downloads open krijg ik dezelfde melding. Ik heb Adobe reader eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, resultaat is hetzelfde. Ik word er moedeloos van!

Is Adobe reader voor windows hetzelfde als voor de Ipad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Probeer hem eerst eens op te slaan en daarna te openen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb hem ook eerst opgeslagen, zie onderstaand citaat:

Als ik kies voor opslaan en hem daarna in de downloads open krijg ik dezelfde melding. Ik heb Adobe reader eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, resultaat is hetzelfde. Ik word er moedeloos van!

Zowel openen als eerst opslaan en dan openen geeft dezelfde melding van Adobe reader. Kan het zijn dat de laatste Adobe update dit veroorzaakt? Welke versie van Adobe reader kan ik het beste downloaden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

O sorry, u probeert het .nzb-bestand dus te openen met Adobe Reader? NZB-bestanden moet je openen met SABnzbd en die download dan het bestand en dat moet u uitpakken met Winrar (vaak doet SABnzbd dit automatisch) en dan kan ju het bestand openen met Adobe Reader. Ik weet niet welk bestand u krijgt na het uitpakken na het downloaden?

Ik hoop dat ik het goed heb met wat u bedoelt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zoals je het beschrijft met SABnzbd gebeurde het ook eerst, dat liep allemaal goed (zo'n 8000 boeken gedownload). Ineens is dat veranderd en krijg ik zowel bij gelijk openen als eerst opslaan de Adobe melding. Op de een of andere manier is loopt het downloaden niet meer via SABnzbd.

nog iets:

Bij het instellen van SABnzbd heb ik ingesteld dat het naar : mijn documenten/ nieuwsgroepen/ incompleet moet, sinds kort gaat hij automatisch naar: downloads. Het lijkt er dus op dat SABnzbd niet meer mee doet of zo!

Ik ben wel blij dat je meedenkt! ('u' hoeft niet hoor!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb nu winRAR en SABnzbd opnieuw gedownload. Downloaden van spots lukt nu weer als vanouds. Ik vermoed dat mijn zoon winRAR voor de Ipad gedownload heeft en daarmee het probleem veroorzaakt heeft (kan dat kloppen?). Iets anders kan ik niet bedenken als oorzaak van alle narigheid.

Wat ik alleen nog niet weet is hoe ik PAR2 bestanden kan openen. Kan iemand me dat uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

PAR2 bestanden zijn voor de reparatie van een download (als dit nodig blijkt) Dit doet Sabnzbd zelf, maar met Quickpar kan je dit ook zelf doen.

http://www.duken.nl/quickpar-handleiding/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik had Quickpar al, maar heb ook die opnieuw gedownload. Als ik op het PAR2 bestand met de rechtermuisknop op 'openen met' klik (zoals beschreven staat in de link van duken.nl) staan daar AltBinz en Adobe, Quickpar staat er niet bij. Ik moet het dus op een andere manier doen.

Quickpar staat wel gewoon bij mijn programma's. Dat open ik eerst en dan kan ik bestanden toevoegen. Dan klik ik op 'maak', het enige dat gebeurt is dat het PAR2 bestand verdubbeld is in de map. Allebei niet te openen, foutmelding van Adobe.

Als ik iets download staan er doorgaans RAR en PAR2 bestanden. De RARbestanden pak ik nu uit met Winrar, kan ik de PAR2 dan negeren?

Ik gebruik SABnzbd, dat gaat nu weer prima. Ik heb een setje van 7 boeken gedownload, ik kreeg 1 RARbestand en 2 PAR2 bestanden. Na uitpakken van het RARbestand had ik 5 boeken, ik ging ervan uit dat die 2 PAR2 bestanden elk een boek bevatte. Misschien te simpel gedacht, maar zo gaat dat dan. Nu vraag ik me bij de verschillende PAR2 bestanden die ik eerder al eens gekregen had af wat daar achter zit.

Als je zegt dat dat waarschijnlijk al gerepareerd is door SABnzbd, dan kan ik de PAR2 dus deleten?

Dank voor alle reacties, ik kom steeds een stukje verder.

(Weet je ook een link waar uitgelegd wordt wat je moet doen om epubs naar de Ipad over te zetten?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je zegt dat dat waarschijnlijk al gerepareerd is door SABnzbd, dan kan ik de PAR2 dus deleten?

Dank voor alle reacties, ik kom steeds een stukje verder.

(Weet je ook een link waar uitgelegd wordt wat je moet doen om epubs naar de Ipad over te zetten?)

Volgens mij verwijderd SABnzbd automatisch de Par2 bestanden na een eventuele reparatie. Maar je kan het ook zelf doen.

En voor epub op ipad: http://www.ipadclub.nl/ipad-tips/boeken-in-epub-formaat-installeren-op-de-ipad/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je, epub op Ipad is nu ook gelukt!

"Volgens mij verwijderd SABnzbd automatisch de Par2 bestanden na een eventuele reparatie".

Als de PAR2 bestanden bij/na SABnzbd nog in de map staan, kan ik ze dan verwijderen? Ik denk steeds dat ik dan dus ook een boek verwijder, is dat zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nee, die par2-bestanden staan los van de epub. Als je download 100% volledig is uitgepakt kan je gewoon de par2-bestanden verwijderen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je, naar dat antwoord was ik op zoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 22
  • 9 jaar later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  96
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemiddag,

Kan ik via Sabnzb ook pub bestanden downloaden en zoja kan iemand uitleggen hoe dat werkt of een linkje plaatsen. heb voorheen Spotnet gebruikt

op en windows laptop en nu een Imac staan met Spotlite erop maar daar krijg ik het niet voor elkaar om epub te downloaden.

Hopelijk heeft iemand een tip.

Groetjes,

 

Piet

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
Op 20-2-2022 om 16:52 zei PietvanEngelen:

Goedemiddag,

Kan ik via Sabnzb ook pub bestanden downloaden en zoja kan iemand uitleggen hoe dat werkt of een linkje plaatsen. heb voorheen Spotnet gebruikt

op en windows laptop en nu een Imac staan met Spotlite erop maar daar krijg ik het niet voor elkaar om epub te downloaden.

Hopelijk heeft iemand een tip.

Groetjes,

Piet

Goede morgen @PietvanEngelen, er staat een SABNzbd Handleiding op Duken.nl die je ook op je Mac kan installeren. Met die software kan je NZB bestanden downloaden en uitpakken naar een vooraf ingestelde map. Als je alles correct hebt geïnstalleerd en aangevinkt hoef je alleen nog maar een NZB bestand aan te klikken wat dan automatisch gekoppeld wordt aan de download met SABNzbd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  96
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-02-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoe vindt ik hier de NZB bestanden, ben gewend aan Spotnet.  Alvast bedankt voor bovenstaand antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
1 uur geleden zei PietvanEngelen:

Hoe vindt ik hier de NZB bestanden, ben gewend aan Spotnet.  Alvast bedankt voor bovenstaand antwoord.

De NZB bestanden zelf kan je gewoon aanklikken om te downloaden op elke NZB Community waar je een account hebt. Dat kan je ook blijven doen op Spotnet of op de Webversie daarvan. Als je een programma zoals SABNzbd hebt geïnstalleerd wordt dat programma automatisch gebruikt om een aangeklikt of opgeslagen NZB bestand te downloaden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...