Spring naar bijdragen

Websites bouwen, verkopen en geld verdienen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Na een tijdje hier niet meer geweest te zijn ben ik er weer eens. Nu zit ik met het volgende in mijn hoofd.

Al enkele jaren ben ik actief bezig met forums bouwen, modding van forums en een beetje photoshop.

Ik heb wel een basis kennis omtrent sql en php en een beetje van css en html, maar van alles echt miniem.

Ik zou nu graag wat geld bijverdienen door websites voor bedrijven te maken. De meeste die dit doen vertrekken vanaf een cms (wordpress,joomla,...) en gaan dan zelf een template maken,...

Nu is mijn vraag hoe ik hier het best aan kan beginnen. Het is iets wat ik al lang wil doen, en het interesseert me ook wel.

Hopelijk kan iemand mij helpen of tips geven met wat ik best eerst kan beginnen etc...

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Contact op nemen met deze bedrijven.

Maar wat veel makkelijker verkoopt is een website die al geld oplevert dus imo kan je dat beter doen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hallo,

Na een tijdje hier niet meer geweest te zijn ben ik er weer eens. Nu zit ik met het volgende in mijn hoofd.

Al enkele jaren ben ik actief bezig met forums bouwen, modding van forums en een beetje photoshop.

Ik heb wel een basis kennis omtrent sql en php en een beetje van css en html, maar van alles echt miniem.

Ik zou nu graag wat geld bijverdienen door websites voor bedrijven te maken. De meeste die dit doen vertrekken vanaf een cms (wordpress,joomla,...) en gaan dan zelf een template maken,...

Nu is mijn vraag hoe ik hier het best aan kan beginnen. Het is iets wat ik al lang wil doen, en het interesseert me ook wel.

Hopelijk kan iemand mij helpen of tips geven met wat ik best eerst kan beginnen etc...

Groeten

Ik heb hier al enkele jaren ervaring mee nu, helaas word het steeds lastiger klanten te vinden.

Een voordeel is dat je in je 1tje of 2en heel goedkoop kan zijn, om te beginnen zul je toch mond-op-mond reclame maken.

En site's maken voor familie of kennisen, vandaar breid je vanzelf uit.

De meeste klanten zijn naar mij toe gekomen via mond-op-mond ervaring.

Ik heb alles nu op "pauze" staan om een eigen CMS te maken, hier ben ik al 1 jaar mee bezig samen met een klasgenoot.

Helaas heb ik ontzettend weinig tijd door school.

Maar om te beginnen zou je een simpele website kunnen maken voor (bedrijfje van: famalie/vrienden) in html, mischien met enkele php extratjes.

Ik raad je af om standaart CMS systemen te gebruiken, deze zijn erg duur op aanschaf voor commercieel gebruik, of zijn erg gelemiteerd in hun doen/uiterlijk.

Toen ik begon heb ik een hele simpele CMS gemaakt waar mensen gewoon pagina's konden wijzigen met behulp van "CKeditor".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Zoals bovenstaande al meldt. Eerst zelf eens wat sites maken in html, je kunt altijd nog uitbreiden, maar je moet klein beginnen door gewoon dingen te proberen. Wanneer het je nu echt lukt om een degelijke website te maken op bedrijfsniveau zou je aan een bedrijf kunnen vragen of ze een website willen hebben. En een offerte naar ze sturen.

Pak het klein aan, je kunt altijd nog groter worden!

Ik raad je trouwens aan om MODx te gebruiken als CMS, ik gebruik het ook. Het is veilig, makkelijk en vooral heel aanpasbaar. En dat is wat je nodig hebt bij het website bouwen!

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • 3 jaar later...
Gast Ronnie Beuker

@E2U

Het is logisch dat je je capaciteiten wilt inzetten op een manier die je meer uitdaagt.
Als je goed bent in websites bouwen en je kan mensen vinden die hun website willen laten maken, dan is daar helemaal niks mis mee. Wat wel lastig kan zijn is het opbouwen van een ruime kring van klanten. Daar moet je wel talent voor hebben en kan een hele uitdaging zijn. Is het misschien een idee om je skills in te zetten bij een bedrijf dat al veel van deze klanten heeft? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 10 maanden later...

Hallo, ik weet niet of iemand dit nog gaat zien, maar ik wil ook websites voor mensen maken. Het enige probleem dat ik heb is het hosten en overdragen van je gemaakte site. Kan iemand mij uitleggen hoe je, zodra je de html/css bestanden af hebt, ze kan verkopen als "website" aan iemand? Moet je hem eerst zelf online zetten of hosten? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  308
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

1 uur geleden zei Gast Gast SG:

Hallo, ik weet niet of iemand dit nog gaat zien, maar ik wil ook websites voor mensen maken. Het enige probleem dat ik heb is het hosten en overdragen van je gemaakte site. Kan iemand mij uitleggen hoe je, zodra je de html/css bestanden af hebt, ze kan verkopen als "website" aan iemand? Moet je hem eerst zelf online zetten of hosten? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hier zijn allerlei manieren voor te verzinnen die je in overleg met de klant kan uitvoeren. Je kan alle bestanden via de mail, of ftp naar de klant sturen. Fysiek op een stick oid geven, goed moment om samen te zitten, kan je het ook meteen allemaal laten zien.

Uiteraard kan je hem ook gehost en al aan de klant overdragen, dit is totaal geen ongebruikelijke manier omdat dit voor de klant dan eigenlijk helemaal kant en klaar is. Hosting kost natuurlijk wel geld, echter als jij het al voor de klant host scheelt dit de klant weer tijd, moeite en geld voor eigen hosting, eigenlijk iedereen die ik ken vraagt dus om het gehost en al over te leveren een extra financiële bijdrage voor de hosting en service die hierbij komt kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...