Spring naar bijdragen

Nieuwe telefoon


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Omdat ik sinds kort met een Nokia N91 zit opgescheept, nadat ook mn Nokia N97 er mee is opgehouden, wordt het toch echt wel tijd voor een nieuwe mobiel. Ik heb al wel wat voorwerk gedaan, dus even wat eisen:

OS: Android

Verder:

  • Wil wel normaal een spelletje kunnen spelen.
  • Wifi
  • GPS
  • Bluetooth
  • Radio
  • Nog wat dingen die eigenlijk wel standaard in de nieuwere telefoons zitten.

Ik wil dus wel een wat nieuwere telefoon, ben ook wel bereid er wat voor te betalen.

Liefst een abonnement, omdat dat icm mobiel internet volgens mij het goedkoopst uitpakt.

Volgende punten hebben niet zo veel met telefoon te maken, maar hebben op het budget wel invloed:

Ik gok aan een 100-tal sms'jes wel genoeg te hebben (veel vrienden hebben Blyk, net als ik). Bellen doe ik maar heel zelden, denk aan maximaal een minuut of 10/maand. Voor internet denk ik met 250/300 mb het wel te redden.

Hoeveel mag dit alles kosten?

Ik wil liever niet meer dan 20 euro per maand kwijt zijn. Bijbetaling mag, zit dan te denken aan zo'n 150 max.

Alvast bedankt! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Wat je kan doen is bijvoorbeeld naar de phone house doen en daar vragen wat voor toestellen je kan krijgen met deze eisen. Dat leggen ze je dan uit en zeg aan het einde gewoon dat je erover na gaat denken als ze hebben uitgevonden welke toestellen je dan kan nemen. Als ik zelf zo ga zoeken vind ik niet echt een abonnement met heel weinig bel minuten en 100 smsjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weet je ook al welk merk telefoon je wilt? Jouw specs zitten tegenwoordig op bijna elke smartphone.

Heb je nog meer wensen zoals: Groote wan het scherm, los qwerty toetsenbord?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Weet je ook al welk merk telefoon je wilt? Jouw specs zitten tegenwoordig op bijna elke smartphone.

Heb je nog meer wensen zoals: Groote wan het scherm, los qwerty toetsenbord?

Dat klopt maar met een abonnement + goedkoop toestel zul je niet alle games kunnen spelen met zijn budget. Zou beter zijn om los toestel te nemen en dan simonly...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Op deze site heb ik mijn nieuwe abonnement besteld. Ze hebben niet een erg groot aanbod, maar zijn wel voordelig. Ben langs een lokale telefoonaanbieder geweest en heb daar deze site laten zien. Deze verklaarde t-mobile voor gek om zo tegen andere en zichzelf te concurreren. Hij had geen alternatief aanbod. De site is: www.gsmtopdeal.nl

Misschien zit er iets tussen. Tot nu toe geen problemen gehad. Mijn telefoon wordt Dinsdag geleverd. Ik heb de Sony xperia p besteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Weet je ook al welk merk telefoon je wilt? Jouw specs zitten tegenwoordig op bijna elke smartphone.

Heb je nog meer wensen zoals: Groote wan het scherm, los qwerty toetsenbord?

Merk maakt me niets uit. Toestel met een los qwerty-toetsenbord zijn er volgens mij bijna niet meer? Voor de grootte van het scherm zal ik eerst eens moeten gaan kijken in een telefoonwinkel.

Op deze site heb ik mijn nieuwe abonnement besteld. Ze hebben niet een erg groot aanbod, maar zijn wel voordelig. Ben langs een lokale telefoonaanbieder geweest en heb daar deze site laten zien. Deze verklaarde t-mobile voor gek om zo tegen andere en zichzelf te concurreren. Hij had geen alternatief aanbod. De site is: www.gsmtopdeal.nl

Misschien zit er iets tussen. Tot nu toe geen problemen gehad. Mijn telefoon wordt Dinsdag geleverd. Ik heb de Sony xperia p besteld.

Had deze site ook al gevonden, ziet er wel goed uit :)

Ik denk dat ik maar snel eens even naar The Phone House ga en dan eens even kijken welke telefoon me fijn lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Arc S is al wat verouderd. Ik zou de Xperia P nemen:

http://tweakers.net/...itte-magie.html

Mooie all-round telefoon.

2-jarige abbo voor € 16,50 per maand betaal je 177 euro bij.

Kom je uit op 573 euro voor 2 jaar.

Abo: https://www.studentmobiel.nl/sony-xperia-p?internet=&plan_id=&plan_length=24&provider_id=24&renewal=#product-provider-tabs

Zelf heb je aangegeven dat je ongeveer 20 euro per maand wilt betalen en 150 euro bijbetalen, dat zou zijn: € 630

Dus met dat abonnement zal je goedkoper uit zijn dan je oorspronkelijk wilde betalen. Daarnaast qua prestaties moet je niet te veel kijken naar Tweakers's benchmarks, in praktijk is het een prima toestel met heel snel NAND geheugen, bijna de snelste van alle telefoons. Hierdoor laden apps heel snel.

Daarnaast is het een metalen behuizing, looks moet je zelf bepalen. Ik vind hem er wel strak uitzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Eveneens weer bedankt voor de reacties :)

Ik ben vanmiddag naar The Phone House geweest en heb daar even een foldertje meegenomen met een overzicht van abonnementen en hun prijzen.

Heb daar net even naar gekeken en vastgesteld dat Hi, KPN, MTV, Vodafone en Sizz te duur zijn. Dan blijven dus alleen Telfort en T-mobile over.

Volgens mij is het bereik van T-mobile hier wel erg slecht, zou wel jammer zijn aangezien daar hier mooie aanbiedingen van zijn.

Qua schermmaat zit ik te denken aan zo'n 4 inch, maar heel bepalend is dat voor mij niet.

Ik zal binnenkort eens wat gaan rekenen wat een los toestel en sim-only (zoals bij HollandNieuwe) me kan besparen.

EDIT: ik zie net dat in het overzicht Tele2 er niet bij staat, is vast niet de enige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik ben het eens met Quinten, gewoon voor de Xperia P gaan. Het is geen slecht toestel.

Sent from my Xperia X10 FeraLab using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik zit nog te twijfelen tussen de Xperia P, Xperia S en de One S.

De One S is wel nog een slag duurder, maar volgens mij krijg je daar ook wel een betere telefoon voor.

Dan de Xperia P en de Xperia S. Xperia P heeft 1GHz en Xperia S 1,5, maar zag in review dat dat mede door het iets kleinere scherm van de P en ook de betere chipset wel ongeveer gelijk is aan elkaar.

Zit ook nog te twijfelen over het scherm, zag de Xperia P bij The Phone House liggen, maar had toch meer met het iets grotere scherm van de S.

Nog maar een keer teruggaan, denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik zou niet voor de One S gaan omdat de behuizing erg snel krast. De snelheid verschil tussen de Xperia P en Xperia S is niet groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Helaas is er wel veel commotie om de One S. Het probleem is dat de HTC de toestellen gaat uitleveren met een veel tragere processor vanwege schare beschikbaarheid:

http://tweakers.net/nieuws/82534/htc-nederlandse-one-s-krijgt-waarschijnlijk-mindere-processor.html

Erg vervelend, je hebt dus geen zekerheid dat je een snel toestel binnenhaalt. Daarnaast, zie hier het verschil qua kwaliteit van het beeld:

1339419059.jpeg

De Xperia S is ook goed, maar wel een andere prijsklasse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

One S is me toch te duur en daarbij nog de problemen van de processor zorgen dat ik die laat vallen.

Dan nog de Xperia P en de S, neig naar de Xperia P. Alleen die HD resolutie, hoe zit het met de pixeldichtheid/scherpte van de Xperia P?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oordeel zelf maar, dit zijn cijfers:

"Het scherm van de Xperia P heeft een diagonaal van 4" en een resolutie van 960x540 pixels. Daarmee is de pixeldichtheid 275ppi, en dat is lager dan de 341ppi van de Xperia S en de 326ppi van de iPhone 4S.

Het scherm bevat natuurlijk wel een stuk meer subpixels, en als we zouden uitgaan van drie subpixels per pixel, zou de Xperia P een resolutie van 1097x617 pixels en een pixeldichtheid van 314ppi hebben. Dat zijn in de praktijk geen bruikbare cijfers, maar ze geven wel aan dat Sony behoorlijk veel subpixels in het scherm heeft gestopt: ongeveer evenveel als Apple met de iPhone 4 en 4S heeft gedaan.

Ter vergelijking: de Xperia P heeft bijna een kwart meer subpixels dan de Galaxy S III, die een hogere effectieve resolutie heeft maar die een PenTile-scherm met twee subpixels per pixel aan boord heeft. De Galaxy S III heeft bovendien een veel groter scherm om al die subpixels over te verdelen."

Het gaat erom hoe ziet het scherm eruit in praktijk, niet in theorie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Als je wat meer spaart kan je voor de XPERIA S gaan, ik heb dat scherm gezien en het is echt ongelooflijk scherp. Je merkt echt het verschil tussen dat en de iPhone 4 vind ik. De nadeel op de XPERIA S is wel weer dat de knoppen voor terug, menu enzovoort slecht reageren op aanrakingen voor sommigen maar, ik had daar geen last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je kan wachten tot dinsdag dan kan ik je mijn mening geven over de xperia p. Die krijg ik dan namelijk binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Misschien dat ik maandag nog weer eens ga kijken naar de 2 toestellen, lettend op de schermen.

Tot dinsdag kan ik wel wachten ;)

Ben wel bijna zeker van m'n keuze voor de Xperia P..

EDIT: Ben net even geweest, vond het scherm van de Xperia P gewoon mooi scherp. Was nog wel grappig ook, ik zo even vragen naar het bereik van T-Mobile hier in de buurt. Is jammer genoeg gewoon erg matig. Zei ik ook tegen die verkoper en daarbij ook gsmtopdeal even genoemd, met de prijs van 22,45/maand voor de P. Hij geloofde me niet en zei dat ik waarschijnlijk naar de aanbiedingsprijs gekeken had. Ik zo: Nee. Hij kijken, stond ie toch even voor lul :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Had hetzelfde bij een lokale aanbieder hier bij mij in de stad. Ging langs om te kijken over er alternatieve waren voor die xperia p. Ik liet hem de site zien en hij verklaarde T-mobile voor gek om zo tegen andere en zichzelf te concurreren. Hij kon niks beters aanbieden en zei tegen mij dat je die ook nergens anders in de winkel kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Is ook inderdaad wel enorm goedkoop. Heb nog even wat zitten rekenen en zag dat HollandsNieuwe totaal maar zo'n 30 euro scheelt. Is op het Vodafone-netwerk, dus ik heb m'n keuze wel gemaakt denk ik.

Edit: Wat zijn de meningen hier over de Galaxy Nexus? Is een stukje ouder dan de Xperia, maar voor zover ik het kan zien wel betere specs. Hij is ook iets (€10,-) goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

goed mobiel;)

je krijg eerst 4.1 binnen;)

nooit meer anders hier dan Nexus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  595
  • Waardering:   36
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

De sony experia p werkt ook perfect. Had even wat moeite met films erop zetten, maar ben er nu ook achter hoe dat werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 36
  • 595

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Tja, nu weet ik nog niks.

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Xperia P, vind het scherm van de Nexus (4,65") toch net te groot..

Ook zit er geen FM Radio in, vind ik toch ook wel een minpuntje. (Ja, je kan radio streamen, maar dan vliegen je MB's er door, wordt hem dus ook niet.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  1.663
  • Waardering:   26
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Morgen jarig, dus heb dan mooi wat centen te besteden. Zou de Xperia P nog steeds een verstandige keuze zijn?

Sorry voor dubbelpost, maar anders kickt ie em volgens mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 26
  • 1,7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...