Spring naar bijdragen

Webshop kleding starten - welke software?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hallo,

Ik zou graag een webshop maken waarin kleding verkocht wordt, hier moet o.a. het betalingssysteem ideal aan gekoppeld worden. Ik heb heel weinig verstand van html, php, etc dus bij voorkeur doe ik dit aan de hand van een cms systeem zoals wordpress of joomla.

Ik zou het leuk vinden als jullie mij advies kunnen geven op welke manier ik deze website op kan zetten, bijvoorbeeld, als wordpress een goede optie is, welke plugins ik gebruiken kan om een webshop met ideal werkend te krijgen. Dit mag dan ook geld gaan kosten, voor de plugins houdt ik eerst een budget van 250 euro aan.

Wat ik al geprobeerd heb is de e-commerce plugin met de e-commerce ideal plugin(beide gratis), dit kreeg ik echter niet werkend.

Alvast bedankt.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Mijn beste ervaring was joomla icm virtuemart. http://virtuemart.net

het hele pakket is daar te downloaden met veel goede modules.voor bij voorbeeld ideal. Software is gratis en veel gebruikt. Prima te installeren en te gebruiken zonder PHP kennis :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dankje duken,

Deze combinatie zal ik morgen even installeren/uitproberen.

Als iemand nog andere mogelijkheden/tips heeft hoor ik dat natuurlijk graag.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Was het niet zo dat die iDeal plugin sowieso al iets van 200 euro koste of iets dergelijks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kan ook ideal via een 3de partij afsluiten. Deze hebben de module gekocht, maar dat houd in dat je per ideal actie een een aantal procent voor de 3de partij is. Dan heb je zelf geen kosten maar mis je wel een (klein) deel van de inkomsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

een ideal module voor virtumart kost je 99 euro volgens mij, bij CCideal dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

200 euro is wel te doen, het budget kan eventueel wel opgehoogd worden.

Bestaat er dan eventueel ook iets van ideal wat ik eenmalig aanschaf en voor zowel wordpress als joomla kan gebruiken?

Op basis van joomla zal ik wel even kijken wat de mogelijkheden zijn qua plugins.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Hier kun je de plugin vinden voor ideal:

http://www.chillcreations.com/joomla-extensions/ccideal-platform-ideal-dutch-payment-joomla-extensions.html

Verder zijn er erg veel joomla plugins:

http://extensions.joomla.org/extensions

Ik werk eigenlijk alleen maar met Joomla, werkt gewoon prettig moet wel altijd zorgen dat je site enz up to date is, gebruik daarvor Akeeba

http://extensions.joomla.org/extensions/access-a-security/site-security/site-protection/14087?qh=YToxOntpOjA7czo2OiJha2VlYmEiO30%3D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  55
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 55

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Heb je al een plan uit geschreven voor je webshop en alle opties etc erbij met wat het moet gaan kosten en winst marges etc? Wellicht dat ik je daarbij een beetje opweg kan helpen? Zie wel een DM voorbij komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb niet een daadwerkelijk plan uitgeschreven, dit zou misschien wel handig zijn zodat ik een beetje doelgerichter te werk kan gaan. Ik ben begonnen met het installeren van joomla en virtuemart en ik kijk even of deze voldoet aan de eisen. Daarnaast heb ik ook wordpress geïnstalleerd met de LDB e-commerce plugin, ook hier kijk ik of deze aan de eisen voldoet. Ik heb inmiddels besloten om voor joomla i.c.m. virtuemart.

Zoals je ziet schiet het nog niet echt op, maar dit komt omdat ik niet erg veel tijd heb naast mijn werk.

Bedankt voor het aanbod Releases, als ik hulp kan gebruiken hoor je van me.

VXL.

Toevoeging:

Zoals jullie weten gaat het om een webshop voor kleding, ik zal dus ook gebruik moeten maken van verschillende maten. Nou zit er een optie in virtuemart om gebruik te maken van maten, maar hierbij kan ik de afzonderlijke voorraden niet instellen. Een andere manier is om voor elke maat een zogenaamd "child product" te maken, en deze op de zelfde manier te weergeven als bij de maten. Echter zijn hierbij drie problemen, ten eerste zou ik dan bij het keuze menu graag S, M, L, XL, XXL hebben staan, en bij de kledingnaam graag een andere naam, alleen moeten deze twee dingen aan elkaar gelijk zijn, dus dan krijg ik S, M, L, XL of XXL ook als kledingnaam.

Ten tweede worden deze child products getoond in het overzicht, deze zou ik graag willen verbergen. Dit heb ik geprobeerd door het een en ander in de broncode te veranderen, hiermee kreeg ik het wel gedeeltelijk verborgen, maar niet in het totale overzicht en ook kreeg ik hier een aantal foutjes in de webwinkel.

Ten derde zou ik willen dat mensen verplicht worden een maat in te vullen. Stel standaard staat S ingevuld en mensen veranderen hier niks aan, dan blijft hij op de normale pagina staan(parent product), opzich is dit niet zo erg, maar zo kunnen er eventueel misverstanden ontstaan in welke maat er gekozen wordt.

Als iemand op een van deze dingen een oplossing heeft, dan zou ik dat graag horen.

Alvast bedankt.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Wellicht dat je anders eens moet kijken naar http://www.mijnwebwinkel.nl . Een maat van mij heeft via die heren ook twee shops draaien in schoenen en kleding en is er erg tevreden over.

alles loopt via hun en echt een eigen schil is niet mogelijk. Maar misschien wel leuk om daar mee je shop te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  772
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik heb hier even snel naar gekeken, maar ik hou er wel van dat ik een beetje vrijheid krijg in het veranderen van alles. Ook betaal ik liever geen maandelijks bedrag behalve voor het domein en de hosting natuurlijk.

Toch bedankt voor de mogelijkheid.

VXL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 772
  • 3 jaar later...
Gast Kelly Stroet

@Releases
Je kennis klinkt interessant op dit vlak. Ik zou graag meer willen weten op dit vlak omdat ik ook een beetje bezig ben om een webshop op te starten en een financieel plan aan het schrijven ben. Even over mij: wil een webshop beginnen omtrent t shirts bedrukken hier in amsterdam, en wellicht nog wat andere zaken. 
Is het misschien een idee een IT'er in te schakelen voor het website-gebeuren, of kan dat tegenwoordig makkelijk zelf? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Op 17-3-2016 om 12:58 zei Gast Kelly Stroet:

Is het misschien een idee een IT'er in te schakelen voor het website-gebeuren, of kan dat tegenwoordig makkelijk zelf? 

Een webshop opzetten is niet zo moeilijk. Zoals bij Shoptrader kan jij jou eigen webshop zo starten. Je kan het natuurlijk ook door een IT'er laten doen, alleen dan heb je al een ander kostenplaatje.
Ook misschien iets om uit te zoeken. Is het goedkoper om bijvoorbeeld een pakket te nemen bij Shoptrader a €25,- per maand (€300,- per jaar) of om zelf hosting te kopen en daar gratis webwinkel software op te zetten. Het kan goedkoper zijn, alleen zal jij zelf de webshop moeten updaten enzovoorts.

bewerkt door xipher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...