Spring naar bijdragen

Nieuwe Game PC samenstellen - €1500


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,Omdat mijn desktop pc al een tijd niet meer geschikt is om te gamen en mijn laptop het de laatste tijd ook steeds minder leuk begint te vinden om zwaardere games te draaien ben ik een beetje aan het kijken voor een nieuwe (game) PC, dit zijn mijn "eisen" :

  • Wat is uw budget? €1500
  • Wat is het einddoel van uw pc? Game PC die nog wel een paar jaar mee kan
  • Heeft u verder specifieke eisen? Staat om mijn kamer dus het liefst zo stil mogelijk als ik hem 's nachts aan laat staan. Daarnaast ook het liefst Intel processor en Nvidia grafische kaart. Eventueel ook mogelijkheid om 3d te gaan gamen.
  • Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten? Waarschijnlijk zelf in elkaar zetten, maat dit moet ik nog even kijken.

RandapparatuurWilt u nog overige randapparatuur erbij hebben?Wat houd randapparatuur in?

  • Monitor Misschien, nu aanwezig : Samsung Syncmaster 245B Plus, nieuwe monitor moet dan wel HDMI in hebben voor mij TV-ontvanger.
  • Toetsenbord Nee
  • Muis Nee
  • Boxen Nee
  • Kaartlezer Ja, voor minimaal SD en CF kaar

Overige vragen

  • Maakt u gebruik van draadloos netwerk? Nee
  • Gaat u overclocken? Nee
  • Wilt u een m-ATX of ATX systeem? ATX
  • Indien in het bezit van een monitor, welke resolutie heeft de monitor? 1920 : 1200

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, en dat mijn budget het toelaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B469644%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B500516%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B527458%5D=1&product%5B383043%5D=1&product%5B485488%5D=1&product%5B446158%5D=1&product%5B497339%5D=1&product%5B386287%5D=1

In feite was ik met ongeveer €1350 al klaar. Ik heb er nog een €120 bijgedaan om je systeem klaar te maken voor SLI. Ik heb hem niet gebouwd *naar* SLI, ik heb hem de mogelijkheid gegeven *tot* SLI. Als je hem koopt in deze staat, kan je er in principe simpelweg nog een GeForce GTX 670 bijsteken, SLI-bridge erop plakken en het zal perfect werken. Een systeem dat exact hetzelfde presteert kan gebouwd worden voor minder geld, maar dan kan je in de toekomst niet meer kiezen voor een multi-GPU optie, tenzij je op het moment zelf nog wat componenten verwisselt. Heb je het nu nodig? Nee. De 670 kan alle spellen die nu uit zijn perfect spelen op quasi maxed-out settings op 1920*1200. Wellicht kan er ook nog wat geld bespaard worden op de behuizing e.d., maar aangezien je budget het toeliet heb ik er echt state-of-the-art materiaal van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Duidelijk zat. :) Je hebt het budget voor een stille high-end game-pc, da's duidelijk.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B458452%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B2144%5D=1&product%5B462183%5D=1&product%5B386984%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B260394%5D=1&product%5B9935%5D=2&product%5B476034%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B496883%5D=1&product%5B497339%5D=1&product%5B392092%5D=1&product%5B517493%5D=1

Even heel simpel: de basis wordt gelegd door 'n Ivy Bridge opstelling met een i5 3570K en één van de beste Z77-borden. Daarnaast zit er een 256GB SSD in en een 2TB green-HDD. Voor het pure gamen heb je naast de 3570K een GTX670, waarmee je totaal geen problemen hebt met welke huidige game dan ook. Dat mag je ook wel verwachten, voor meer dan 400 euro. Stilte vind je in de vorm van een fantastische behuizing en uitstekende voeding en de koeling. Die koeling bestaat uit een simpele koeler waar een PWM-fan op moet worden gemonteerd die je op het moederbord prikt; de rest van de (case)fans - waarvan je er een aantal zelf moet monteren - sluit je aan op de bijgevoegde fancontroller. De koeler op de videokaart staat trouwens ook bekend om z'n stilte, al zullen de ventilatoren daarop wel de meeste herrie van het hele systeem maken als ze hoge toeren draaien.

Heel veel heb ik er niet aan toe te voegen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel weet over 3D-gaming, in hoeverre dat mogelijk en verstandig is kan ik je nu dus niet vertellen. Ik realiseer me nu ook dat ik nog geen kaartlezertje heb bijgesloten, maar dat zal het probleem niet zijn. Verwacht echter niet een hoge kwaliteit van zulke dingetjes, want over het algemeen is het 100% plastic en het monteren kan vrij lastig zijn.

Als je zelf gaat samenstellen, kun je nog een euro of 50 tot 75 besparen door de bestelling over een aantal webshops te spreiden. Dat is meestal het goedkoopst, maar houd het bij maximaal 4 à 5 winkels. Anders kom je er niet meer uit, ik heb er inmiddels genoeg ervaring mee. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankjulliewel, ik ga waarschijnlijk een beetje richting het systeem welk Tom heeft samengesteld, maar k heb nog een paar vraagjes:

Is die fan-controller wel zo goed, ik lees namelijk in een review dat hij niet altijd helemaal goed werkt.

En wat ik nog was vergeten te melden, ik ga binnenkort waarschijnlijk ook (multitrack) audio bewerken, zou dat ook nog met deze pc kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://tweakers.net/pricewatch/225864/scythe-kaze-master-ace-525-inch-zwart.html#tab:prices

Is ook prima, het is maar net wat je voorkeur heeft. Met de Kaze Master 5,25 heb ik ervaring, prima ding om mee te werken als 'ie eenmaal zit. Dat is het probleem bij de meeste fancontrollers, het installeren is meer priegelwerk dan het bouwen van het systeem zelf.

Audiobewerking zou prima moeten kunnen, wellicht heb je dan nog baat bij multithreading van de i7-reeks, maar dan leg je zomaar weer 100 euro bij. Het zou kunnen, maar ik zou het prijsverschil zelf niet gerechtvaardigd vinden. Ook is het een optie om extra geheugen bij te steken, afhankelijk van hoe groot de audiofiles worden. Houd ze sowieso op je SSD als je ze nog aan 't bewerken bent, pas als ze klaar zijn zou ik ze naar de (veel) langzamere HDD overzetten. Over het geheugen: probeer het eerst eens met 8GB, dat is al vrij fors. Mocht dat niet afdoende zijn, kun je er altijd nog 2x4GB meer in zetten. Als dat niet meer genoeg is, dan weet ik het ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Helaas door onverwachte extra studiekosten die ik nog ga krijgen is mn budget een stuk lager geworden, het ligt nu zo rond de 600 a 700 €

Verder zijn alle wensen zo goed als gelijk gebleven, kan ik voor dit budget nog steeds een goed systeem krijgen of kan ik beter doorsparen en later een betere pc kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, dat kun je wel zeggen. Die 1500 was erg leuk geweest. Voor 1200 houd je je huidige eisen, voor rond de 1000 zul je ook wel met iets aardigs uit zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik was laatst nog een beetje rond aan het zoeken en kwam toen bij paradigit de volgende pc tegen:

http://www.paradigit.nl/paradigit/product/zpr_07com/01_desktop/productdetails/80006458/paradigit_enforcer_i7_3770_550_i7_3770_8_128ssd1tb/enfi7_3770_550/default.aspx

Het is alleen wel jammer dat er niet bijstaat welk merk/type SSD, HDD en moederbord erin zit.

Weet iemand of dit iets is?

Of kan jij misschien nog een betere samenstelling voor ongeveer het zelfde geld maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Natuurlijk kan dat... Slechts enkele voorgefabriceerde pc's die aan grote groepen mensen worden geleverd zijn uitgerust met een ondermaatse videokaart. Dat wil zeggen, je stopt een dusdanige hoeveelheid geld in het systeem en uiteindelijk betaal je voor een overmatig sterke processor en een klein videokaartje. Dat systeem is overbemeten voor multimedia-gebruik en zal ook niet volstaan als game-pc. Dus ja, nadenken over persoonlijke wensen voordat er een samenstelling staat is juist hetgene waar 't om draait. En dat is juist net wat niet gebeurt bij prefab pc's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, dat was ook de rede waarom ik het hier even vroeg, ik vond ook al dat er in veel prefab pc goedkope videokaarten zitten.

Maar is een samenstelling rond de 1000 te maken om te gamen, of kan het budget dan beter wat omhoog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Voor gaming geldt de volgende regel: koop wat je betalen kan. Kan het €50 hoger? Mooi, ze kan gebruikt worden. Moet het €50 lager? Aanpassen dan hé. Wel op een bepaald limiet blijven met verlagen, met €500 ben je niks. Kan je een vast budget (getal) neerplakken? Zo geraakt dit topic nog het verst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het liefst zo rond de €1000 a €1100 , dan hou ik ook nog geld over om binnenkort misschien een nieuw beeldscherm te kopen.

Is daarnaast eigenlijk zo een 3*70k processor wel de moeite voor mij? Ik lees namelijk op internet dat die meer is om te overclocken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit topic kan even in de "ijskast", als k zo mn rijbewijs heb en het goed gaat met school dan betalen mij ouders (deels) de pc, dan kom ik hier wel weer op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...