Spring naar bijdragen

Studielaptop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste leden van het Duken forum,

Ik ga volgend jaar een universitaire studie informatica doen, hiervoor wil ik graag een laptop aanschaffen.

Nou heb ik niet heel veel verstand hiervan, het is zover ik weet niet mogelijk om losse onderdelen aan te schaffen voor een laptop en lijkt me dit ook niet verstandig.

Ik neem aan dat het dan dus een al samengestelde laptop wordt, waarvan eventueel RAM uitgebreid kan worden.

Ik heb al enige ervaring met macbooks, en ookal werken deze heel soepel gaat mijn voorkeur uit naar een windows laptop.

Mijn budget ligt rond de 1000 euro, dit kan uiteraard nog omlaag mocht dit bedrag niet nodig zijn.

Wat voor mij belangrijk is, is dat de laptop snel opstart vanuit slaapstand, dit neigt dus gok ik al snel naar een ssd.

Ook belangrijk is dat de laptop niet te groot en zwaar is, een groot scherm is dus niet vereist en de laptop moet makkelijk mee te nemen zijn onderweg.

Ik weet dat de prestaties van een laptop niet heel geweldig hoeven te zijn voor een studie informatica.

Ik wil dat de laptop gewoon soepel en snel werkt.

Na wat rondkijken op fora en andere websites kwam ik op Intel's ultrabooks, is dit wat en wat zijn de mogelijkheden met mijn budget?

Nu zou ik graag willen weten wat jullie hiervan denken; welke/wat voor laptop raden jullie aan voor een studie informatica en wat voor laptop kan ik krijgen voor mijn budget?

Afhankelijk van de mogelijkheden overweeg ik misschien om een wat betere laptop te kopen dan minimaal vereist voor mijn studie en hiernaar ook de laptop te gebruiken.

Hieronder voor het gemak nog even de ingevulde vragenlijst, veel heb ik hierboven echter ook al gezegd.

Wat is uw budget?

+- 1000 euro

Welk doel heeft u met uw laptop?

Snel gebruik kunnen maken van alledaagse applicaties en iets maar niet veel zwaardere programma's met betrekking tot mijn studie Informatica.

Eventueel ook zwaardere applicaties, maar dit is afhankelijk of dit ook mogelijk is met mijn budget.

Heeft u verder specifieke eisen?

Ik zoek een laptop die een snelle opstarttijd heeft, makkelijk mee te nemen (licht en niet te groot dus) en soepel en snel werkt.

Maakt u gebruik van draadloos netwerk?

Uiteraard, een goede wifi ontvanger komt goed van pas.

Gaat u overclocken?

Nee, dat was niet het plan.

Wat is de gewenste grootte van het scherm?

Niet te klein en niet te groot. Ik denk dat alles tussen de 11 en 15 goed portable blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Voor €899,- heb je een Lenovo IdeaPad U410

http://tweakers.net/pricewatch/312652/lenovo-ideapad-u410.html

- 14" 1366x768

- Intel Core i7 3517U

- 8GB DDR3

- GeForce GT610M

- 32GB SSD (opstart/windows)

- 1TB HDD

- 2x usb 2.0 ,2x usb 3.0

- 1,8KG

Hierop kan je gamen (BF3 op low/medium), maar het adobe pakket en Virtuele os'en moeten er prima op kunnen draaien!

Dit lijstje Laptops voldoet aan je eisen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Uit mijn hoofd vinden SSD's regelmatige slaapstand niet leuk. Ik weet niet precies in hoeverre sat echt een probleem is, maar houd het even in je achterhoofd.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Slaapstand is tegenwoordig geen probleem meer. Zelfs mijn MacBook doet dit altijd met mijn vertex 2 terwijl de MacBook niet een trim heeft. Vroeger gaf dit nog wel problemen maar nu gelukkig nu meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

K, prima. Ik weet dat het een paar jaar geleden voor mij een reden was om juist geen SSD te kopen. Voor klanten nooit echt rekening mee gehouden, de meesten laten 'm gewoon aan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankjewel voor jullie snelle antwoorden.

Ik heb even gekeken naar het lijstje dat Farid postte en die Lenovo IdeaPad U410 beviel mij ook wel.

De SSD voor de windows installatie en de grote hoeveelheid geheugen zijn mooi voor de snelheid.

Het design ziet er bovendien goed uit en hij is zeer licht.

Het viel mij echter op dat in de Lenovo en volgens mij alle laptops uit dat rijtje dual cores erin hebben zitten.

Aangezien de meeste moderne PCs zover ik weet al uit quad cores bestaan vroeg ik mij af is dit voldoende?

En heeft iemand ervaring met de Lenovo IdeaPad U410?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

De quadcore zal je waarschijnlijk niet missen tenzij je van plan bent zwaar te gaan videobewerken en dergelijke zaken. Zelf heb ik geen ervaring met dat specifieke model maar wel met Lenovo, altijd goede service en extreem goede brouwkwaliteit. Dit is voor het meenemen onderweg wel een pre.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die i7 zal zeker het probleem niet zijn, daar moet je niks aan willen doen. De videochip ziet er ook aardig uit. Bouwkwaliteit is inderdaad prima, al is Lenovo de laatste tijd iets minder geworden dan dat het was. Vroeger was het echt een absoluut topmerk, nu meten de gewone machines zich met vergelijkbare producten van andere merken zoals Asus, HP of MSI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor al jullie advies.

Ik ben gisteren even wezen kijken bij de mediamarkt en alle laptops die ik in mijn hoofd had en over had gelezen daar ook kunnen testen.

De ultrabooks zoals de lenovo u410 bevielen mij heel goed qua design, gewicht en grootte.

Aan hardware zit er in bijvoorbeeld de lenovo u410, maar ook andere ultrabooks, goed spul in.

Ik heb op mijn werk de luxe om op een nieuwe macbook pro 13" te mogen werken.

Nu vielen mij de ultrabooks tegen op het gebied van hoe soepel en snel het werkt.

Dus heb ik daar bij de mediamarkt ze meteen even vergeleken met de goedkoopste macbook pro, en wat mij bevalt van deze is het touchpad dat simpelweg geweldig werkt.

Ik ben totaal geen Apple fan maar de macbook pro beviel mij meer dan de ultrabooks.

Hetgeen wat mij echter tegen zit met een Mac is dat ik niet weet of ik alle software nodig voor mijn studie hierop kan draaien.

Bovendien valt het mij tegen wat voor hardware je krijgt voor de prijs die je betaald.

Iemand die mij nu advies kan geven wat ik zal doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je kan op Mac osX een dualboot draaien met Windows als je zou willen ook kan je het programma Bootcamp gebruiken om daar Windows (7) op te zetten. Google is je vriend.

Wat je ook kan gaan doen is een 2e handse Macbook pro 13" kopen.

Het is maar net wat je persoonlijke voorkeur heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-07-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke ja daar had ik inderdaad al over gelezen.

Maar ik had ook gelezen dat op de goedkopere macbook pro's dit niet heel geweldig werkt.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit als ik vragen mag, windows laptop of mac?

En waarom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Persoonlijk, MacBook Air. Die dingen zijn uitermate licht, klein, en komen standaard met een SSD (een kleine, but still). Dat ding is dan iets dat ik een 'portable' computer zou noemen. Je hebt ook laptops die qua gewicht en grootte geen laptop meer genoemd kunnen worden omdat je ze simpelweg niet op je 'lap' kan dragen, en dat is jammer. Voor mij is de keuze: Windows-desktop > MB Air > MB Pro > andere (Windows) laptops. Van de iMac moet ik echt niet weten - dat is een stationaire computer, gebouwd uit laptop-onderdelen, verkocht aan de prijs van een volwaardige (en superieure) desktop. I mean, really?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  3 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...