Spring naar bijdragen

Overstappen naar Windows 8 wel doen of toch maar niet.


PCgamer

Overstappen naar Windows 8  

26 stemmen

  1. 1. Is overstappen naar Windows 8 een verstandige keuze of niet?

    • Nee ik hou het voorlopig bij Windows 7.
    • Ik gebruik nog steeds Windows XP of ouder en stap niet over.
      0
    • Ja ik stap over op Windows 8.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De jongens die ervoor zorgde dat de portable games gingen werken over het LAN zonder installatie en geautomatiseerd en de jongens die alleen op de exe wouden drukken om de game te kunnen spelen omdat ze er geen kaas van hadden gegeten... of is dat wat anders ;)

Hahaha, ja inderdaad herkenbaar. En dan durven sommigen zich ook nog af te vragen waarom games niet gewoon 'normaal' werken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 1,2k
  • Reacties 42
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik heb ict gedaan, en ben gestopt en ben niet eens zo'n gamer :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  1.157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat kan.. waarom ben je gestopt dan? Toch niet iets voor jou of?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 1,2k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Dat kan.. waarom ben je gestopt dan? Toch niet iets voor jou of?

De 'theorie-vakken' kon ik wel (Normaliseren, PRAN), en de 'programma-vakken' (Excel (ook verdieping), Word, Access), maar ik kon eigenlijk niet programmeren. Ik ben niet echt van het doen (praktijk), meer van feiten leren (geschiedenis ben ik heel goed in) en onthouden en opnoemen en dingen onthouden.

Ook de snelheid waarmee les werd les gegeven paste niet bij mij, ik kan niet in 1½ uur iets leren en meteen onthouden en toepassen als of ik het jaren ken, en daar ging de opleiding wel van uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  1.157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hmm tja. Ik vind wel: Programmeren ligt je of het ligt je niet. Het vereist namelijk wel een bepaalde manier van denken. Als het je niet ligt, dan kun je het ook niet leren.

Normaliseren heb ik nooit problemen mee gehad, PRAN zegt me niks. Office stelt voor mij ook weinig voor hehe. Zelf aardig wat ervaring in o.a. PHP, Javascript, SQL, jQuery, Java, C# en Delphi. Ik moet wel zeggen dat ik al enkele jaren bezig ben met computers en dergelijke, 15 ofzo..

Ivm mijn hobbymatige ervaring vond ik juist dat de snelheid waarin les gegeven werd te langzaam haha. Maarja gelukkig maar dat niet iedereen hetzelfde wil/kan/leuk vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 1,2k
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dit kan aan de drivers liggen, maar mijn AMD kaart kreeg het beduidend moeilijker om frames te tekenen in games in Windows 8.1. Zeker in een spel zoals Crysis 2, waar een 6950 (die ik binnenkort ga upgraden) geen wonderen verricht, zijn de 5-10 frames die ik waarnam als mankerende zeer belangrijk. Aan het UI zou ik met heel veel moeite nog gewend kunnen geraakt hebben, maar als gaming (wat ik vaak doe) minder goed loopt dan in Windows 7, waar doe ik het dan voor? Alles wat ik op deze computer draai zijn games en 8-onafhankelijke programma's. Het zou heel belachelijk zijn van mij om proberen gewend te raken aan een OS met een nieuwe, erg rare en soms facepalm-inducerende UI terwijl de vorige versie dezelfde taken evengoed of beter deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Windows 8 loopt vlotter dan Windows 7 en 8.1 nog vlotter dan 8, dus dan ligt het probleem aan jouw pc. Maar welke versie van Windows 8.1 heb jij draaien? De preview, de RTM? Previews lopen nooit heel vlot, en aan een RTM gebeuren ook nog steeds kleine aanpassingen. Het is dus best om pas te oordelen als je de uiteindelijke versie geprobeerd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   15
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Android

Tja, ik houd het lekker bij windows 7 praktisch windows XP on steroids. Ik heb een laptop geen tablet, hoe die tablet OS maar lekker daar. Ik ben alleen wel gedoemd om ermee te leren werken vanwege mijn roeping...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 15
  • 157

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik gebruik Windows 8 in plaats van Windows 7. Er is geen verschil, heb gewoon de start knop van Windows 7 en de metrointerface als extra. Niks vervelends aan, alleen maar voordelen, die apps zijn handig en het is lekker snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik vind Windows RT overigens echt heel fijn werken op mijn Surface tabletje, mooie typecover erbij en het werkt perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Leuk om te horen! Ik deel dezelfde mening! Iedereen doet alsof Windows RT slecht is, omdat er enkel Windows Store apps op werken. Mac OS X apps werken toch ook niet op een iPad he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-10-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

heb al een tijdje w 8 staan het is effe wennen met die metro maar zo erg vind ik dat nu ook weer allemaal niet. Je hebt tweaks om startknop terug tezetten en je kan ook gewoon direct naar bureaublad indien je dat zou willen. Maar ik gebruik die metro eingelijk wel graag. het Os is sterk, is sneller dan W7, start knop mis ik wel eens maar ik gebruik gewoon nu vooral sneltoetsen. alt+f4 om venster te sluiten of gewoon de pagina vastnemen en gewoon naar beneden trekken met je muis en dan sluit die ook :) daarnaast veel vlagje + R en console of .msc koppelingen. maar het was niet de beste zet van microsoft om die startknop te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Windows 8.1 is trouwens ook uitgekomen.

Startknop is het grootste verschil (wat ik zo snel merk in 10 minuten :P).

Zie het voordeel er niet echt van, aangezien je daarvoor ook gewoon in de hoek moest klikken.. :P Maar ziet er goed uit die 'knop'.

Vind het niet zo groot en lelijk als eerst :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik heb Windows 8.1 nu enkele uurtjes op mijn Surface staan. Geweldige update! Vele goede (en helaas ook nodige) verbeteringen en enkele handige nieuwe functies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Vandaag ook Windows 8.1 geïnstalleerd. Alleen heb een probleem met de resolutie, het is heel wazig. Bij de instellingen heb ik het schalingsniveau naar 100% gezet in plaats van 125%. Nu is alles wel scherp, maar wel kleiner. Verder heb ik er nog niet veel mee kunnen werken, heb hem er net een half uurtje op staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Had ik ook, dat het wazig was en niet helemaal gescaled.

Na in Catalyst Control Center te zitten klooien en Pixel Format op 4:4: Pixelindeling PC - standaard (Volledig RGB) te hebben gezet was het weer helemaal gescaled en niet wazig.

Als je een AMD videokaart hebt, kun je dit ook proberen. Heeft bij mij gewerkt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Ik moet best wel wennen van 8 naar 8.1, ik vindt dit minder gebruiksvriendelijk, al die kleuren enzo in het metroscherm.. de startknop had ik al met een programma dus dat is niet verkeerd

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Mijn Avast is op de een of andere manier ook van mijn computer af, en als ik hem opnieuw wil installeren komt er een melding dat dit programma compatibiliteitsproblemen heeft.

Ook werkt mijn wifi voor geen meter. Ik ben verbonden, maar zodra ik iets met internet ga doen vliegt het er gelijk weer uit. Windows gaf wel een melding dat er een update was voor de driver van wifi, maar zodra ik er voor ga zoeken meldt hij dat er geen update is.

bewerkt door Deeeemy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...