Spring naar bijdragen

Nieuwe fotocamera - 350 euro


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hi allemaal!

Ik ben op zoek naar een camera voor allround doeleinden. Mijn budget ligt op €350 euro, maximaal.

Hierbij zijn mijn vereisten, dat ik scherpe foto's kan maken die op een a3 toch scherp geprint moeten kunnen worden. Hierbij hou ik ervan om lekker te prutsen met sluitertijd en diafragma's en zo creatieve foto's te maken van natuur, mensen en vele andere dingen!

Ik zit nu met de vraag; welke camera zal ik dan nemen?

Een compact camera zoals deze:

1316159971.jpeghttp://tweakers.net/pricewatch/290603/canon-powershot-sx40-hs-zwart.html

of bijvoorbeeld

Een spiegelreflex zoals deze:

1282205019.jpeg

http://tweakers.net/...ikon-d3100.html

Ik hoop dat iemand van jullie mij de voordelen en nadelen kan vertellen van Spiegelreflex en Compact!

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Jaja, scherpe foto's. :P Daar zorg je in de eerste plaats toch echt zelf voor. ;) Daarna komt pas je apparatuur. In principe kun je veel op a3-formaat afdrukken, maar met een 35x-lens op het maximum krijg je daar geen fantastische resultaten mee. Als je kijkt naar de beste lenzen, zijn dat vaak lenzen waarmee je helemaal niet kunt zoomen - primes - of 24-70, 70-200, enz. lenzen. Die zoomen (70/24=) 2,9x of (200/70=) 2,85x. Hoe hoger dat getal, des te slechter zal de lens presteren naar mate je verder in het bereik komt. Ik zou eerder kijken naar een dSLR zoals die D3100 of een goede compactcamera. Voor je doelen zou ik een bridgecamera omzeilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Misschien wat door sparen en deze dan kopen :P?

Of wil je echt een goedkopere? Ik wil deze binnenkort zelf kopen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Jaa Okee haha! Maar in ieder geval moet het apparaat het kunnen, daarna zal ik met mijn camera kunsten het maximale uit de camera moeten halen :)

Zoomen is eigenlijk ook niet echt een grote must, een lens met een standaard zoon ben ik al lang tevreden mee.

Je zegt dat je zou kiezen voor een dSLR, of een goede compact. Gezien de voordelen van dSLR; sneller scherpstellen, verwisselbare objectieven, makkelijkere zelf aanpasbare programma's en bijvoorbeeld dat je een externe flitser kunt aansluiten met de enige nadelen die ik kan vinden is de grootheid/gewicht en dat je er verstand van moet hebben wil je goede foto's krijgen; lijkt mij dat de compact af valt.

Of mis ik dan iets?

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  474
  • Waardering:   39
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  34

Je hebt van Canon ook nog een leuk spiegelreflex instap model.

Namelijk de 1100D http://tweakers.net/pricewatch/277226/canon-eos-1100d-+-ef-s-18-55mm-is-ii.html

Schijnt een prima camera te zijn, heb zelf zitten twijfelen om mijn 350D in te ruilen voor deze, maar ik ga zelf denk ik nog even door sparen voor een 600d :)

Die Nikon is trouwens alleen de Body, dus dan moet je er ook nog een lens bij kopen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 39
  • 474

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Ik heb zojuist de canon 650d besteld, kost wel iets boven je budget (1000 euro) maar een 1100d is een prima instap model om mee te beginnen. Ik heb nu 2 jaar gedaan met de canon 1000d en heb er al die tijd mee kunnen doen wat ik wou. Mocht je voor een canon gaan heb ik nog een mooie zoomlens voor je die je tegen een zacht prijsje over mag nemen, is een 70-300mm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Jullie raden dus allemaal wel echt een Spiegelreflex aan :)

Ik zat te denken aan die canon inderdaad omdat ik toch al wel bekend ben met canon, in de familie hebben er 2 de 1000d, en daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb alle tijd nog om te beslissen. Maar een aanbieding voor een mooie zoomlens laat ik ook niet snel liggen.

Hoe veel vraag je voor die zoomlens, Erwin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Ja raad je wel een spiegelreflex aan, puur omdat je er meer mogelijkheden mee heb en dus de kwaliteit van de foto hoger (kan) zijn.

Het betreft deze lens (maar dan voor canon uiteraard)

http://tweakers.net/pricewatch/238624/sigma-70-300mm-f4-56-dg-macro-(sony).html

Lens mag weg voor 70 euro, is net een jaartje oud en amper gebruikt, denk een keer of 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...