Spring naar bijdragen

File (video scene) voorzien van beeldje voor snelle herkenning onderwerp op mediaplayer


Ernie99

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-04-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb 800 video files. Deze hebben een apart nr van bijv tape 1 clip 1 tm bijv tape 27 clip 32

Ik heb geen andere specifieke benaming gegeven. Merk nu dat het onhandig is. Zo'n file zou met een pictogram welke één van de eerste beeldjes van de file weergeeft een veel snellere herkenning geven om op zoek te gaan naar een bepaalde scene.

Dit zou dan ook nog herkenbaar moeten zijn voor media player. In dit geval een Dune Smart D1.

Wie heeft hier de gouden tip om dit eenvoudig voor elkaar te krijgen.

Alternatief is een directory te maken met uitgebreidere beschrijving welke scene en evt per scene korte omschrijving geven. Dan ben ik wel even zoet.

Alvast dank

Ernie

bewerkt door DukeNPDA
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 11

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

igkms8.jpg

Als je de windows verkenner opent (bij windows vista en windows 7) Dan krijg je de bovenstaande map.

Druk op je een paar keer op het knopje bij de zwarte pijl, dan krijg je 'tumbnails' de plaatjes die de eerste 'frame' (beeldje) van je filmpje/scene laten zien.

Druk je op het knopje bij de rode pijl, dan krijg je een een kleine kolom naast je scherm met daarin de mogelijkheid je scene/filmpje af te laten spelen met Windows Media Player.

Dan kun je ook snel door je scene's heen zoeken.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt en dat je er zo uit kunt komen :-).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-04-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Echter nu moet het nog herkend worden door de Dune Mediaplayer Smart D1. Jammer genoeg niet het geval. Wel door mediaplayer. Je ziet ook in Verkenner het icoontje van Windows media player. Overigens wordt het ook niet door VLC herkend.

Ik ga DUne morgen weleens bellen.

Of zou ik een laptop draadloos op het netwerk kunnen aansluiten en dan met windows mediaplayer afspelen?

Dan had ik niet eens een Dune nodig gehad bedenk ik me nu!!!

Begreep ook dat de DUne nog geen 3D gedownloade bestanden kan afspelen. Had dit graag op mijn 3D Samsung tv willen afspelen. Begrijp ook een stapje tever.

Bedankt tot nu.

Ernie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 11

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

offtopic: Schaapje is terug met een duidelijk antwoord ! Top :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ja, tegenwoordig is nog niet alles in 3D hoor. daar zul je nog even op moeten wachten. Het is toch een behoorlijk complexe techniek.

Dat met je laptop moet inderdaad lukken. Als je die op hetzelfde netwerk aansluit dan kun je via windows media player alles delen met computers die op hetzelfde netwerk zitten. Als je daar nog wat uitleg bij nodig hebt, wil ik daar ook wel een paar screenshots voor maken.Met google kun je hier trouwens ook zat over vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  11
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-04-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

TXS. Dus maar terugsturen die Dune!!

Ik ben van plan laptop te kopen die dit dan aan zou moeten kunnen.

Dus dan verbinding pc met alle files via Lan naar router via LAN naar Laptop. Deze laatste LAN dus lang genoeg om op bank te zitten. Vervolgens met HDMI kabel die ook lang genoeg is naar Tv en afspelen maar?? Begreep dat via WIFI nog niet helemaal ok. Is geen probleem een LAN kabeltje is niet zo'n probleem.

Dit zou met heel veel converteer werk schelen.

Wel erg raar dat Windows MEdiaplayer en mogelijk VLC toch ook, de DVC/DV codec wel afspelen en vooraanstaande DUNE niet.

Wat zou ik dan nog in moeten stellen om inderdaad beeld op tv te krijgen? Is dit beste mogelijke kwalitiet of als je converteert naar ander extensie en dan via DUne een betere kwaliteit. Dit zou voor mij nog een overweging zijn om toch bij de DUne te blijven.

Gewoon inpluggen met HDMI en klaar of nog wat extra's?

Alvast dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 11

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Met dat 'via Wifi' bedoelde ik gewoon het streamen (delen) van mediabestanden via je eigen (W)LAN internet netwerk.

http://windows.micro...media-streaming

Kun je al je media delen met alle computers en laptops binnen je eigen netwerk.

Je laptop of computer met een HDMI kabel op je TV moet normaal gesproken gewoon lukken. Dat is een kwestie van inpluggen ja, appeltje eitje.

Over de codecs die DUNE afspeelt moet ik eerlijk toegeven dat ik dat niet weet. Vast wel ergens te vinden.

Edit:

De website van de Dune HD Media spelers zei:

Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, Blu-ray-ISO, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS

Ben bang dat DVC/DV niet gaat lukken. Dus dan kun je het beste je laptop/computer met een HDMI kabel aansluiten.

bewerkt door Schaapje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...