Spring naar bijdragen

word pagina nummering


mummy

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik weet dat het hier eigenlijk niet thuis hoort, toch hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Het is namelijk voor een belangrijk school project.

Ik heb word 2007 en nu moet ik de pagina nummering geven. Ik heb er al een tijd lang mee lopen prutsen (en googlen) maar kom er niet uit.

Op pagina 6 moet de pagina nummering beginnen. En hier moet het beginnen met 1, pagina 7 is dan 2, etc.

Dit is de indeling namelijk:

Voorblad

Titelpagina

Voorwoord

Samenvatting

Inhoudsopgave

Inleiding (H1, hier moet pagina 1 beginnen)

En om het extra lastig te maken, als het uitgeprint wordt moeten dan alle nummers rechts staan? Of moet dat om en om, pag 1 rechtsonder, 2 linksonder, 3 rechtsonder etc. ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Het is normaal dat je vanaf pagina 1 begint met nummeren. Het is dus helemaal niet vreemd dat je inhouddsopgave er zo uit komt te zien (bijvoorbeeld).

Voorblad - #1

Titelpagina - #2

Voorwoord - #3

Samenvatting - #4

Inhoudsopgave - #5

Inleiding - #6

Kijk maar is naar een onderzoek van de high-tech clusters in Eindhoven wat ik toevallig gebruik voor m'n project, daar beginnen ze ook gewoon zoals hier boven beschreven (zie nummering onder aan de pagina's).

Brainport-Monitor-2012-22-5-2012-DEF.pdf

bewerkt door Robin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik weet niet echt hoe het in de Nederlandstalige versie gaat, maar ik kan wel enige hulp bieden voor de Engelstalige. Ik denk dat er niet zoveel verschillen zullen zijn.

Als u Word start komt u terecht op de Home tab, hier gaat u naar de desbetreffende pagina (dus Inleiding) van u document. Eens u daar bent selecteert u de tab Insert (invoegen), daar zou u een selectie mogelijkheid moeten zien staan Page Number (paginanummer) en klikt erop, nu krijgt u verschillende mogelijkheden aangeboden. Hierin selecteert u Bottem of page (beneden aan pagina), opnieuw gaat een optie open waarin u de verschillende mogelijkheden heeft. Zoals in het midden/rechts of links, dus hier kan u een selectie maken die u bevalt. Ik neem als vb. Page X of Y (Pagina X van Y, X staat voor pagina 1 / Y staat voor hoeveel pagina's er zijn of zullen zijn). U heeft wel nog de keuze of u deze links / in het midden of recht wil staan hebben. In de Engelstalige versie kan u nu Page gaan vertalen naar Pagina, eigenlijk is dit alles. Je kan er natuurlijk ook nog verschillende andere dingen toevoegen, maar let op er is weinig ruimte en de ruimte die u gebruikt wordt afgetrokken van de ruimte van de pagina's die u begint te nummeren. Daarna klikt u gewoon met de muis in het document en de mogelijkheid van de footer wordt afgesloten, of u klikt op het rood kruisje waar staat close header or footer. Dit zou het moeten zijn. Mocht Wordt vragen of de nummering moet tellen vanaf het begin van het document of vanaf de huidige bladzijde dan geeft u aan dat het vanaf de huidige bladzijde moet zijn. Dit zou alles moeten zijn, van dan af begint automatisch de nummering van de pagina's die volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt voor de info. Het is nu deels gelukt.

Hij begint nu bij inleiding op blz 1, maar op voorblad, inhoudsopgave etc. staat nu ook nog steeds nummering.

Ik blijf even verder proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oke het is gelukt!

Geen flauw idee wat ik precies heb gedaan, maar alles wat ik wou doen is nu gelukt ;)

Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

M'n post is niet de moeite waard om een reactie op te geven :)? Zoals ik al zei, in principe doe je het nu "fout".

Naar mijn idee begin je altijd gewoon met nummeren vanaf pagina 2, maar je telt pagina 1 wel (alleen meestal is dat een titelblad waarop het nummer wordt weggelaten).

bewerkt door Robin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

haha, tuurlijk wel ;)

Ik snap wat je bedoelt en zo heb ik het ook vaak gedaan. Helaas moet ik het van de school op deze manier doen.

Het nummer van titelblad weg laten is idd erg makkelijk. Deze manier zou een hoop tijd/moeite schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

nog ff 1 totaal ander vraagje. Hoort hier niet bij, maar heeft ook weinig zin om er een ander topic over te maken.

Als iemand op een topic van mij reageert, krijg ik dit te zien: %s reageerde op %s

Dan kan je op die %s klikken, doe ik dat en geeft die aan bad request. En vervolgens iets met een error, oftwel dan gaat die niet naar het betreffende topic. Waar ligt dit aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

nog ff 1 totaal ander vraagje. Hoort hier niet bij, maar heeft ook weinig zin om er een ander topic over te maken.

Als iemand op een topic van mij reageert, krijg ik dit te zien: %s reageerde op %s

Dan kan je op die %s klikken, doe ik dat en geeft die aan bad request. En vervolgens iets met een error, oftwel dan gaat die niet naar het betreffende topic. Waar ligt dit aan?

Misschien kan je je vraag hier even posten? http://www.duken.nl/forums/index.php/forum/29-bugreport-feedback-request-mededelingen

Volgensmij hoort hij daar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt, heb ik gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...