Spring naar bijdragen

aansluiting UPC modem - problemen bij 1 laptop


Juultje

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sinds een paar dagen heb ik een modem van UPC in huis. Bij het aansluiten van het internet wil er echter iets niet lukken.

Mijn laptop ziet wel het draadloze netwerk van het modem. Daar kan hij ook verbinding mee maken, met wachtwoord en alles gaat het goed. Er staat echter dat het onbekende netwerk geen connectie met het internet heeft.

Echter, op de andere laptop in huis doet de verbinding het prima. Die is verbonden met dezelfde modem en deze heeft ook internet. Ook op mijn mobiel doet de wifi het, dus het ligt aan mijn laptop.

Wanneer ik een draad ertussen doe ipv draadloos doet het internet het ook, maar ik zou graag willen dat deze het ook draadloos doet.

Heeft iemand enig idee welke instellingen ik misschien op mijn laptop kan veranderen zodat het internet het wel doet?

Ik heb de computer al opnieuw gestart, ik heb al een dag gewacht en ik heb al de draadloze verbinding in en uit geschakeld.

Alvast bedankt voor de ideeën.

Groeten,

Julia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 9

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heeft dit probleem zich eerder voorgedaan op dezelfde laptop voordat je de UPC modem had?

Op welke versie van Windows draaien beide laptops? (XP, Vista,7)

Heb je toevallig ook het merk en type nummer van de laptop waarbij het probleem zich voordoet?

Geeft Windows een specifiekere foutmelding?

Als je hier een klikje doet, wordt je gelinkt naar een website waarbij het mogelijk is dat jij hetzelfde probleem hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dit probleem heeft zich niet eerder voorgedaan op deze laptop.

Mijn laptop draait op Windows Vista (32-bits) en de andere (wel-werkende) laptop op Windows 7.

Mijn laptop is een Acer Aspire 5720Z.

Volgens de monteur van de UPC moest ik Windows Update uitvoeren en Antheros bijwerken, wat ik nu heb gedaan.

Het probleem is echter niet opgelost.

Het probleem op die site is niet hetzelfde als de mijne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 9

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

De juiste instellingsmogelijkheden van de UPC Modem ken ik niet, maar als ik lees wat hier staat http://www.upc.nl/pdf/upc_installatiehandleiding_internet_draadloos_wifi_emta.pdf zou het wel eens kunnen zijn dat u er wel in slaagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  9
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je, maar dit is gewoon een standaard handleiding.

Zo'n soort heb ik zelf ook al gekregen en daar staat geen oplossing voor mijn probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 9
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat de beveiliging tussen je laptop en de UPC modem niet lekker samen gaat. Je kan proberen je beveiliging een keer uit te zetten om na te gaan of de laptop dan wel een juiste verbinding heeft. Indien dit het geval is overschakelen naar WEP beveiliding. Testen of het dan ook nog juist werkt, daarna naar WPA. Hier kan je mee uitsluiten of het inderdaad een probleem is met het beveiligings protocol tussen de laptop en modem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...