Spring naar bijdragen

Nieuwe harde schijf


Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Aanbevolen reactie

Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe computer gekocht die ik met jullie heb samengesteld nu wil ik er alleen een extra harde schijf in hebben.

Ik zat zelf te denken aan deze:

http://tweakers.net/pricewatch/305872/western-digital-green-wd10ezrx-1tb.html#tab:prices

Omdat het tussen 1 tb en 500gb een tientje scheelt en meer heb ik echt totaal niet nodig. Maar nu vroeg ik me af of dit wel een goeie keuze is en wat ik het beste kan nemen als tweede harde schijf want heb eigenlijk geen flauw idee wat dat sata-300 en sata-600 inhoud behalve dan volgens mij dat het de verbinding is met de computer.

Ook vraag ik me af of ik hem zelf zou kunnen inbouwen in mijn computer.

Mvg

DisasterZany

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zelf inbouwen mag geen probleem zijn. Je hebt een SATA-kabel nodig en je moet een SATA-powerkabel vanuit je voeding zien te vinden. Qua schijf zelf heb je niets bijzonders nodig als het puur gaat om opslag. Ik raad dan deze schijf aan: http://tweakers.net/pricewatch/283950/western-digital-green-wd20earx-2tb.html Die is namelijk nog maar weer twee tientjes duurder dan de schijf die jij noemde, maar wel dubbel zo groot.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Ik weet het maar ik heb echt geen 2 tb nodig ik zat eerst al te kijken naar een 500 gb harde schijf dat was al ruim voldoende maar ik hou het dan toch liever bij de 1 gb twee word echt te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

SATA-kabel moet je zelf ergens hebben liggen of halen, de powerkabel moet uit de voeding komen of je moet nog ergens molexverloopjes hebben liggen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke ik zal er is naar kijken maar is de harde schijf die ik in de startpost heb laten zien goed of niet?

Wat is trouwens beter sata-300 of sata-600?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Voor opslag maakt het geen ene *** uit. Ook voor andere doeleinden valt het te betwisten, want volgens mij haalt geen enkele HDD de bussnelheid van SATA-300. Een snellere SATA-verbinding is dan dus onnodig. Bij SSD's zou het kunnen schelen. De schijf uit je startpost is overigens uitstekend, dat zou ook mijn keuze geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke bedankt dan bestel ik die en dan moet ik nog ff kijken voor de snoertjes maar weet je een goeie tut ofzo hoe ik het met doen want volgens mij komt er iets meer bij kijken dan hem ff aansluiten op mijn moederbord of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nee hoor, gewoon vastmaken in de HDD slee van je computer (Als er nog plaats is), kabels aansluiten en dan word hij automatisch herkend door Windows

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke nog even over die kabels. Ik heb hem toen bij Azerty besteld en wat ik er nu van kan zien is dat ik een hele tros kabels heb die nog niet zijn aangekoppeld aan een harde schijf dat was onder andere deze:

sata18ra1-l_1.gif

Ik neem aan dat dit de sata kabel is maar welke is dan de powerkabel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Die zit gewoon in de voeding. Maarre... ik krijg een beetje het idee dat je beter een externe HDD kunt kopen.

bewerkt door Tom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Hoezo omdat er op het plaatje ata staat op de kabel? Ik heb namelijk al een externe HDD?

Heb trouwens even wat beter gekeken en zag dat er nog meer kabels waren die ook aan mijn huidige SSD zaten dus wil je miss ff plaatje laten zien welke twee ik moet hebben.

bewerkt door ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Die zit gewoon in de voeding. Maarre... ik krijg een beetje het idee dat je beter een externe HDD kunt kopen.

Waarom raad je mij nu een HDD aan toch niet om dat plaatje he dat klopte niet helemaal :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Plaatje klopt wel, daar gaat het me niet om. Heb je echter wel precies een idee wat je aan het doen bent? Als het antwoord nee is, dan is dat niet erg, maar houd de oplossing dan simpel. Een externe schijf is slechts marginaal duurder en veel makkelijker in het gebruik.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Ik weet ongeveer wat ik aan het doen ben maar ik kan niet meteen zien welke kabeltjes ik moet hebben want ik het dit nog nooit eerder gedaan. En nee ik heb echt een interne nodig dus ja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sata power:

http://www.pimfg.com/ifaq/images/satapowerfaq.jpg

Komt rechtstreeks uit de voeding.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke heb hem aangesloten op mijn computer. Nu zie ik echter in mijn verkenner de schijf niet staan maar als ik naar apparaatbeheer of computerbeheer ga staat hij er wel bij hoe moet ik dit oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Iedereen plaatst weleens een nieuwe harde schijf in de computer. Bij het gebruik van Windows 7 is deze nieuwe, lege harde schijf niet direct zichtbaar. Gelukkig kunt u hier wat aan doen. In de Windows Verkenner kiest u voor Organiseren, Map- en zoekopties, tab Weergave. Onder Geavanceerde Instellingen verwijdert u het vinkje bij Lege stations in de map Computer verbergen. Klik op OK.

http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/windows-7-harde-schijf-zichtbaar-maken.html

Hallo, Probeer eerst eens Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer. Hier zie je de schijf ook staan. Klik er met rechts op en kies de Wizzard.
Start >> Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Computerbeheer >>

Opslag >> Schijfbeheer(Lokaal) met RMK kies desbetreffende schijf en

kies >> Stationsletter en paden wijzigen >> Wijzigen

Succes...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/682867-hardeschijf-word-wel-herkend-maar-niet-zichtbaar-in-quot-Computer-quot

Wat je ook kan doen is booten vanaf de Windows-installatie disk en dan je nieuwe schijf formatteren.

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Top! Fijn om te horen dat het is gelukt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...