Spring naar bijdragen

Extern beeldscherm voor Macbook pro 13 inch late 2011


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  950
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Hallo leden van Duken.nl

Na een zeer lange tijd afwezig te zijn geweest, probeer ik weer meer online te zijn haha.

Ik zit alweer met een vraagje. Ik heb vorig jaar in september een Macbook pro aangeschaft.

Dit vanwege mijn grafische opleiding en ik hem dus min of meer ook echt nodig ben. Maar goed, dit terzijde.

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een goede externe monitor. Natuurlijk is de Thunderbolt van Apple zeer mooi, maar ook veel te duur haha. Wel zoek ik naar iets soort gelijks. Ik vind het beeldscherm wat van plexi is (Volgens mij) heel fijn werken. Daarom zou ik ook graag zoiets hebben. Zelf heb ik al een beetje staan zoeken en kom steeds bij de HP x2301 terecht. Mij lijkt dit een echt goed scherm, vooral omdat hij scherp beeld heeft. Heeft iemand hier ervaring mee of zelf ook een alternatief gekocht voor de Thunderbolt?

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 950

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je echt puur voor het grafische gaat raad ik je van harte een TN paneel af. Een IPS paneel heeft een veel betere kleurweergave.

Een mooi scherm (helaas zonder plexi) is de Dell U2312HM. Als je benieuwd bent naar de mening van andere kan je hier de review ervan lezen.

Het scherm beschikt over DVI, VGA, Displayport en 5x USB 2.0

Het nadeel aan jouw macbook is dat deze alleen beschikt over een Thunderbolt aansluiting. Dit betekent dus dat je ten alle tijden een adapter moet komen, als je een extern scherm wilt gebruiken. (kost zo'n 20-30 bij Apple zelf)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  950
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Ik heb in ieder geval al wel een adapter haha. Dus je raad me een HP monitor af? Ik heb helaas vrij weinig verstand van 'TN' panelen of 'IPS'..

Die HP leek me echter toch wel echt goed........

EDIT: Ik zou toch echt graag een monitor willen met een plexi glas voorkant zeg maar.. Andere suggesties?

bewerkt door Niels.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 950

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik raad de HP niet af. Ik vertel je dat je beter voor een IPS paneel kan gaan. Deze hebben een veel betere kleurweergave dan een TN paneel en het lijkt me dat je voor je grafische opleiding een goede kleurenweergave wilt hebben.

Persoonlijk zie ik geen voordeel aan een scherm met 'plexiglas???' eroverheen. Ik vond dit tijdens mijn opleiding alleen maar afleiden als er ook maar een klein beetje zonlicht op kwam.

Met een beetje zoekwerk op Google ben ik op een post gestuit van Tweakers.net:

Dell ST2220T (21.5", 1920x1080, speciaal: IPS-paneel/Touchscreen)

HP x2301 (23", 1920x1080)

Samsung Syncmaster S27A750D/S27A950DS (27", 1920x1080, speciaal: 120Hz)

Samsung Syncmaster T27A750/T27A950EX (zelfde als hierboven maar met TV-tuner)

Apple Cinema Display/Thunderbolt Display (27", 2560x1440, speciaal: IPS-paneel & glasplaat)

Hazro HZ27WC/HZ27WD (27", 2560x1440, speciaal: IPS-paneel - glasplaat is optioneel)

Verder heb je dan nog een een aantal "semi-glossy" monitoren:

BenQ EW2430 (24", 1920x1080, speciaal: VA-paneel)

Samsung Syncmaster S24A850DW (24", 1920x1200, speciaal: PLS-paneel)

BenQ EW2730V (27", 1920x1080, speciaal: VA-paneel)

Samsung Syncmaster S27A850D (27", 2560x1440, speciaal: PLS-paneel)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/37782198#37782198

Als ik he lijstje bekijk zijn het eigenlijk alleen de volgende schermen die in de buurt komen van de HP qua prijs:

Dell ST2220T

BenQ EW2430

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  950
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Bedankt Farid voor je hulp, ik zal snel verder kijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 950

  • Bijdragen:  950
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-07-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

Uiteraard ben ik eigenwijs geweest en heb vanwege t mooie design en positieve reviews toch een HP x2301 gekocht. Alleen nu detecteert mijn Macbook hem wel, echter mijn HP niet. Ook kan ik niet de disk installeren die ik mee kreeg van HP, aangezien die alleen op windows draait. Wat moet ik doen? :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 950

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Uiteraard ben ik eigenwijs geweest en heb vanwege t mooie design en positieve reviews toch een HP x2301 gekocht. Alleen nu detecteert mijn Macbook hem wel, echter mijn HP niet. Ook kan ik niet de disk installeren die ik mee kreeg van HP, aangezien die alleen op windows draait. Wat moet ik doen? :(

Hoe heb je je HP aangesloten aan de monitor?

Heb je al gekeken onder: Rechtermuisknop bureaublad > Schermresolutie > en kijk dan of het beeldscherm erbij staat.

Heb je op je HP al geswitched tussen de sources(bronnen/inputs)?

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...